A Hyundai 2027-től akkumulátorok gyártásába fog
Iparági információk szerint a Hyundai Motor azt tervezi, hogy 2027-től megkezdi első olyan elektromos járműakkumulátorainak kísérleti gyártását, amelyet a vállalatcsoporton belül fejlesztenek.
A témában jártas bennfentesek szerint a Hyundai Motor Co. arra készül, hogy 2027 körül megépítse első elektromos járműakkumulátor-gyártó futószalagjait és megteszi az első lépéseket az akkumulátortechnológia internalizálása felé, összhangban az elektromos járművek teljesítményének és költség-versenyképességének növelésére irányuló törekvésével.
A vállalat azt fontolgatja, hogy a koreai Gyeonggi tartományban, Anseongban megépítendő új kutatás-fejlesztési központjában 1-2 GWh kapacitású gyártósorokat állít fel. Egy gigawattóra (GWh) 13 000 elektromos jármű működtetéséhez szükséges akkumulátorteljesítménynek felel meg. A Hyundai ezen a helyszínen gyártja majd az akkumulátortermékek prototípusait, teljesen elkülönülve az akkumulátorcella-gyártóktól vásárolt akkumulátoroktól.
A legnagyobb dél-koreai autógyártó az idei év második negyedéve óta tárgyal katódanyag-beszállítókkal, például az L&F, az LG Chem és a kínai alapanyaggyártó cégekkel az akkumulátorokhoz szükséges alapanyagok közvetlen beszerzéséről. A tárgyalások jelenlegi szakaszában a szállított katódok mennyiségéről és áráról folynak az egyeztetések, amelyeket 2027 körül szállítanak majd – tették hozzá. A források szerint nagy valószínűséggel a háromkomponensű akkumulátorok, például a nikkel-kobalt-mangán (NCM) akkumulátorokhoz szükséges alapanyagok beszerzéséről lehet szó.
A Hyundai azt is fontolgatja, hogy az általa tervezett akkumulátorok gyártását az SK Onés más akkumulátorcella-gyártók részére kiszervezi az eredeti berendezések gyártási szerződése alapján ahelyett, hogy saját gyártósorain készítené azokat. Ha sikerül megépíteniük saját akkumulátortechnológiájukat, a Hyundai növelheti termelési hatékonyságát és versenyképességét azáltal, hogy testre szabott akkumulátorokkal szereli fel elektromos járműveit.
A Hyundai, a Kia és a Hyundai prémium márkája, a Genesis elektromos autók tasakos típusú NCM vagy nikkel-kobalt-mangán-alumínium (NCMA) akkumulátorokkal vannak felszerelve, amelyeket az SK On és az LG Energy Solution szállít. Az alacsonyabb árfekvésű járműveik elektromos modelljei, mint a Kona, Niro és Ray a CATL NCM és lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorait használják. A Hyundai akkumulátorgyártása az akkumulátor-újrahasznosítási piacra való előrelépést is elősegíti.
A prototípus akkumulátorgyártás valószínűleg nem fogja csökkenteni az SK On és más cellák gyártóitól vásárolt akkumulátorok mennyiségét. A Hyundai nem egyedüliként törekszik az akkumulátortechnológia internalizálására. Az akkumulátorok az elektromos járművek gyártási költségeinek 40 százalékát teszik ki és meghatározzák a járművek teljesítményének nagy részét, például a hatótávot.
A Tesla sorozatban gyárt 46 pi-es hengeres akkumulátorokat, amelyek illeszkednek az elektromos járműveikbe. Az akkumulátorcella-gyártók még nem gyártották ezeket az úgynevezett következő generációs akkumulátorokat. A BYD elektromos autóinak 80-90 százalékát saját akkumulátorral szerelte fel. A kínai autógyártó az akkumulátortechnológia internalizálásával csökkentette az elektromos járművek gyártási költségeit. A General Motors. és a Toyota Motor nemrégiben jelentette be akkumulátorcella-gyártási tervét. Eközben a Hyundai a közelmúltban 6 százalékkal csökkentette 2030-ra kitűzött járműértékesítési céljait, hogy felkészüljön az elektromos járművek terjedésének elhúzódó lassulására.
Forrás: kedglobal.com