A Hyundai kétszer annyi villanyautót értékesítene idén Európában

A Hyundai Motor célja, hogy a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó európai uniós jogszabályok változásaira reagálva idén megduplázza az elektromos járműveinek értékesítését Európában.

Az autógyártók óriási összegű pénzbírságot kockáztatnak, amennyiben nem teljesítik az EU 2025-re vonatkozó CO2-kibocsátás-csökkentési céljait, amelyek körülbelül 15 százalékkal alacsonyabbak a 2021-es szintnél. „Mindent megteszünk azért, hogy teljesítsük a kibocsátási célokat. Ahhoz pedig, hogy ezt megtegyük, az elektromos járművek általános arányának [emelése] a stratégiánk fő része” – mondta Seung Jo Lee, a Hyundai pénzügyi igazgatója a vállalat negyedik negyedéves eredményének értékelésekor.

A Hyundai valamivel kevesebb, mint 70 000 elektromos autót adott el Európában 2024-ben. „Ezt szeretnénk megduplázni” – mondta Lee. A Dataforce piaci elemző adatai szerint tavaly a Hyundai villanyautó-eladásai 15 százalékkal 68 279 darabra estek vissza Európában. A zuhanás nagy része Németországból eredt, ahol a Hyundai elektromos járműveinek eladásai 41 százalékkal estek vissza. Az elektromos autók értékesítésére nagy hatással volt a német kormány azon döntése, hogy megszünteti az elektromos járművek vásárlási ösztönzőit.

Összességében a Hyundai nagykereskedelmi értékesítési eredménye a tavalyi évben 3,8 százalékkal esett vissza Európában „az elektromos járművek iránti gyengébb kereslet miatt” – mondta Michael Yun, a Hyundai befektetési kapcsolatokért felelős vezetője az eredmények értékelése kapcsán. Tavaly a Hyundai európai eladásainak 11 százalékát tették ki az elektromos járművek, szemben a 2023-as 15 százalékkal. Az eladások megduplázásával ez a szám 20 százalék fölé emelkedne, ami éppen az a szint, amit más autógyártók, köztük a Renault is kitűzött, mivel ennyi új elektromos jármű eladására van szükségük ahhoz, hogy teljesíteni tudják az új CO2-kibocsátási követelményeket.

A Hyundai 2025. évi európai elektromosautó-eladásai növekedésének egy jelentős részét az újonnan piacra dobott, alacsonyabb árfekvésű Inster elektromos kisautótól várják. Az Inster indulóára Németországban 23 900 euró a kisebbik, 42 kilowattórás akkumulátorral. A Hyundai jelenleg havi 199 euróért kínálja az autót a német vásárlóknak előleg fizetése nélkül.

A Hyundai azt is bejelentette, hogy idén Európában is bevezetik az újonnan piacra dobott IONIQ 9 nagykategóriás elektromos hobbiterepjárót. Az autót még tavaly novemberben a Los Angeles-i Autószalonon mutatták be és akár 110 kWh kapacitású akkumulátorral is felszerelik. Az IONIQ 9 a Kia EV9 testvérmodellje, amelyből tavaly több mint 10 ezer példány talált gazdára Európában. A Hyundai szerint az IONIQ 9 WLTP hatótávja 620 km. Ezt követően a Hyundai várhatóan bemutatja az IONIQ 3 névre keresztelt kompakt elektromos modellt is, amely a 2024-ben piacra dobott Kia EV3 testvérmodellje lehet. 

A Hyundai tavaly a legnagyobb példányszámban eladott elektromos modellje Európában a Kona kis crossover volt, amely a Dataforce adatai szerint a márka európai összesített villanyautó-eladásainak alig több mint felét tette ki, 36 526 darabos eredményével. Az IONIQ 5 középkategóriás crossover volt a második legkelendőbb Hyundai villanyautó, 22 830 darabos teljesítményével. Az IONIQ 6 elektromos Streamliner limuzin azonban résmodell maradt 8731 darabos eladási eredményével.

A Hyundai a Genesis eladásait is közölte európai adatai között. Tavaly a prémium márka termékeiből 1 383 darab elektromos modellt értékesített Európában, idén pedig az összes belsőégésű motoros változatot elhagyja, amivel segíti csökkenteni a Hyundai összesített CO2-kibocsátását.

Forrás: yahoo.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV