A Hyundai továbbra is a világ harmadik legnagyobb autógyártója

A Hyundai Motor Group megőrizte pozícióját a világ harmadik legnagyobb autógyártójaként, miközben csökkentette az értékesített darabszámbeli különbségét a két legnagyobb autógyártóval, a Toyota Motorral és a Volkswagen Csoporttal szemben.

A Toyota Motor nemrég bejelentette, hogy 2024-ben mintegy 10,82 millió darab gépjárművet szállított ki, beleértve a három leányvállalata, a Toyota, a Daihatsu és a Hino eladási eredményeit is. Ez a szám biztosítja a japán autóipari óriás pozícióját az első helyen, amelyet már 2020 óta visel. A második helyen a Volkswagen végzett 9,03 millió darab gépkocsi eladásával, a Hyundai pedig ezeket követve a harmadik 7,23 millió eladott járművel.

A koreai autógyártó csoport immár három egymást követő évben megszerezte a harmadik helyet, miután a 2022-ben még ötödik helyről követően két pozíciót javított. Amíg a világgazdasági lassulás és az elektromos járművek iránti enyhülő keresleti hullám közepette a tavalyi évben az eladások visszaesése mindhárom vezető autógyártót sújtotta, a másik két autógyártó számaihoz képest a Hyundai eladásaiban kisebb arányú visszaesést sikerült elérni. A Hyundai értékesítési volumene 1 százalékkal csökkent az egy évvel korábbiakhoz képest, míg a Toyota 3,7, a Volkswagen pedig 2,3 százalékos csökkenést mutatott ki az előző évhez viszonyítva.

A Toyota Motor eladásait leginkább az befolyásolta negatív irányba, hogy három modell gyártását három hónapra fel kellett függeszteniük egy botrány miatt, amely a törésteszteken történt nagymértékű manipuláció által keltett botrány miatt következett be. A japán gyártóhoz tartozó Daihatsunál ugyanis 2023-ban derült fény arra, hogy meghamisította 90 ezer autó töréstesztjét azért, hogy azzal jobbnak mutassák az autókat, így pedig a márka eladásai főként a hazai, japán piacon kétszámjegyű mértékben zuhantak. 

Jelenleg a Honda és a Nissan azok a japán autógyártók, amelyek a Hyundait kiszoríthatják a harmadik helyről, amennyiben a folyamatban lévő fúziós tárgyalásaik sikerrel járnak. A Honda és a Nissan önállóan 3,81 és 3,35 millió darabot adott el tavaly, ami együttesen 7,16 millió gépjárművet jelent  

A két japán márkát azonban 2024-ben megelőzte a kínai BYD elektromos járműgyártó. A BYD 4,27 millió járművet adott el a 2024-es év során, amivel igen magas, 41,3 százalékos értékesítési növekedést ért el éves szinten. Az alacsonyabb árfekvésű modellek bevezetésével a BYD háttérbe szorította a Volkswagent a kínai piacon, amely a német vállalat összértékesítésének körülbelül 30 százalékát teszi ki. 

Forrás: koreaherald.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV