A Hyundai növeli környezetbarát modelljeinek amerikai termelését
A Hyundai csoport, amely leginkább a Hyundai és Kia, valamint a Genesis autómárkákat foglalja magában, a jövőben növeli hibrid- és más környezetkímélő modelljeinek gyártási mennyiségét Észak-Amerikában, ahol az utóbbi időben megnőtt az ezek iránti kereslet.
Tavaly novemberben Jose Munoz, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója üdvözlő beszédet mondott az IONIQ 9 bemutató rendezvényén, amelyet a Los Angeles-i Goldstein House-ban tartottak. Munoz beszédében kiemelte a Hyundai stratégiai elmozdulását a lokális termelés növelése iránt az Egyesült Államokban, amely lépés hátterében a környezetbarát járművek iránti növekvő kereslet kielégítése és a lehetséges kereskedelmi kockázatok mérséklése áll.
A Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA), amely tavaly októberben kezdte meg működését, jelenleg egy IONIQ 5 gyártósorral rendelkezik, amelynek éves kapacitása 300 ezer darab. A januári újévi összejövetelen Munoz bejelentette, hogy a Metaplant gyártási kapacitását évi 300 ezerről 500 ezer darabra növelik, jelezve a helyi termelés agresszív bővítését. Ez a bővítés azon szélesebb stratégia része, amely az Egyesült Államokban gyártott modellek – köztük a hibrid járművek és az elektromos járművek – szélesebb választékát célozza.
2025-től a Hyundai és a Kia kibővíti környezetbarát járművek gyártósorait a Hyundai alabamai és georgiai gyáraiban, a HMGMA, illetve a Kia Georgiában működő gyárában. Az alabamai üzemben jelenleg olyan modelleket gyártanak, mint a Tucson, a Santa Cruz kisteherautó, a Santa Fe, a Santa Fe Hybrid, valamint a Genesis GV70 és GV70 EV. A Kia georgiai gyárában olyan népszerű hobbiterepjárók készülnek, mint a Sportage, Sorento, Telluride és a nagykategóriás EV9. Idén a Kia további hobbiterepjáró és hibridjármű gyártását tervezi, beleértve a Sorento hibrid változatát is, illetve a georgiai gyárban megkezdődik az EV6 gyártása is azért, hogy a növekvő amerikai keresletet ki tudják elégíteni.
A Hyundai emellett bővíti elektromos és hibrid járműveinek gyártósorait a Metaplantban, beleértve az IONIQ 9 gyártását is. Az IONIQ 5 és IONIQ 9 modellekből tavaly körülbelül 60-70 ezer darab készült, így legalább 200 ezer darabos kapacitás maradt az elektromos járművek gyártására. A Hyundai jelentős méretű hibrid gyártósor létrehozását is tervezi a Metaplantban, ahol a várakozások szerint 2026-tól a Genesis prémiummárka hibrid modelljeit és a Palisade nagyterepjárót veszik gyártásba.
Jose Munoz hangsúlyozta a helyi gyártás fontosságát és kijelentette: „Olyan járműveket gyártani ott, ahol a vásárlók is vannak, sikeres stratégia." Ez a megközelítés nemcsak a környezetbarát járművek iránti növekvő kereslethez igazodik az Egyesült Államokban, hanem a lehetséges kereskedelmi kihívásokra is választ ad. Trump elnök bejelentette, hogy 10-20 százalékos általános vámot kíván kivetni az importált járművekre, miközben jelenleg a Hyundai és a Kia által az Egyesült Államokban értékesített járműveinek körülbelül felét Koreából importálja. Az Egyesült Államokban történő termelésének növelése mérsékelheti a Hyundai csoport ezen vámokkal kapcsolatos kockázatait.
Az iparág arra számít, hogy a Hyundai és a Kia hibrid és elektromos járművei gyártósorainak bővítése természetesen a helyi termelési volumen növekedéséhez vezet az Egyesült Államokban. Ezt a bővítést stratégiai válasznak tekintik mind a piaci igényekre, mind a lehetséges kereskedelmi politikákra a második Trump-kormány idején. Ahogy Munoz megjegyezte: „Ahogy az Egyesült Államok eladásai folyamatosan növekszenek, úgy nő az Egyesült Államokban a Hyundai és Kia termelése is."
Arra is számítani lehet, hogy a Hyundai és a Kia globális gyártási rendszerének átfogó kiigazítása jelentősen befolyásolja piaci jelenlétét az Egyesült Államokban A helyi termelés növelésével a vállalatok célja a költségek optimalizálása, a helyi kereslet kielégítése és a kereskedelmi szabályozások hatékonyabb kezelése. Ez a lépés várhatóan pozitív gazdasági hatásokkal is jár, beleértve a munkahelyteremtést és a helyi infrastruktúrába való beruházásokat is.
Forrás: businesskorea.co.kr