Bravúrosabb, merészebb doboz – koreai teszten az új Hyundai Palisade

Egy autó, amely akár ezer kilométert (is meg tud tenni egyetlen tankkal, egyszerre akár kilenc emberrel a fedélzetén. Az új Palisade dizájnja divatos, kifinomult megjelenést kölcsönöz praktikumának és a tágasságának.

Ha valaki jelenleg Dél-Koreában egy sokoldalú családi fuvarosra vágyik, akkor valószínűleg egy olyan autót keresett, amely minden ehhez szükséges felszereléssel el van látva. Ilyen az új Palisade hobbiterepjáró, amely hat év után teljesen megújult, elődjénél kevesebbet fogyaszt és a modell történetében először akár kilenc üléssel és hibrid hajtáslánccal is elérhetővé vált. És ez az első alkalom, amikor dízelmotor már nincs a kínálatban. 

A koreai szakújságírók részére a Sárga-tenger partján fekvő koreai Incshon városában rendezett tesztvezetés során egy 120 kilométer hosszú útvonalat jártak be a résztvevők, akik közül most egy hétszemélyes, 2.5 literes turbófeltöltéses benzinmotorral szerelt új Palisade próbájába tekinthetünk bele. 

Kívül az új Palisade elődjénél szemmel láthatóan nagyobb, bravúrosabb és merészebb formájú, függőlegesen egymásra helyezett és téglalap alakú fényszórókkal és hátsó lámpákkal, amivel ugyanazt a dobozos kialakítást viseli magán, mint amit a Hyundai a Santa Fe hobbiterepjáróval megkezdett. A hátsó rész azonban ezzel együtt is még mindig emlékeztet a kifutó modellekre.

A belső tér lekerekítettebb formával, de prémium elrendezéssel rendelkezik, mint az elődben. A fizikai gombok középen helyezkednek el, ellentétben a mai divatos autókkal, amelyek érintőgombokra cserélték azokat. A 12,3 colos digitális képernyő kissé a vezető felé van döntve, ami jobb láthatóságával pluszpontot jelent a navigációs szolgáltatás használata során. Az eddig is tágas Palisade még tágasabb lett, a tengelytáv 70 milliméterrel, a magassága pedig 15 milliméterrel nőtt meg.

Az új nagy hobbiterepjáró legfontosabb jellegzetessége egyértelműen az első üléssor középső üléseként funkcionáló középkonzol, amely kilencre emeli az autó férőhelyeinek számát. Bár a tesztben most szereplő autó nem volt ilyen kilencüléses opcióval felszerelve, de a bemutató során számos riporter kipróbálhatta ezt a lehetőséget is. 

Ez az opció úgy működik, hogy a középkonzol egyszerűen felhajtható, amivel egy kisebb, harmadik ülés válik használhatóvá. Igaz, az 165 centiméter magas riporter számára már kicsi volt az ülés és azt vette észre, hogy magasabb kollégáinak sem kényelmes, így ez valójában egy szükségülésnek nevezhető. A lábak és a karok hozzáérnek a mindkét oldalon ülő emberekhez, ami kényelmetlenné teszi az ülést. 

Szerencsére nem kell állandóan valakinek ülnie azon az apró középső ülésen, valószínűleg ezért döntött úgy a Hyundai, hogy marad a kilencüléses opció mellett. A koreai törvények értelmében viszont a kilencüléses járművek csak akkor közlekedhetnek a buszsávban – csúcsidőben elkerülve a torlódásokat –, ha legalább hat ember tartózkodik a járműben. Az viszont még nem világos, hogy ez a kilencüléses opció elérhető lesz-e a más piacokon, köztük Észak-Amerikában, vagy Európában. „A szigorú irányelvek miatt kevésbé valószínű, hogy a középső ülés az észak-amerikai modellekben is elérhető lesz" – mondta a Hyundai Motor szóvivője.

Az autó meglepő funkciója, hogy amikor az autó kockázatos helyzetbe kerül, például túllépi a sebességhatárt, az első sorban lévő hangszórókban megszűnik a zene. Amikor az autó újra csökkenti a sebességét, a hangszórók ismét megfelelően működnek. A digitális visszapillantó tükör kissé kényelmetlen volt, viszont amint a jármű alagútba ért, a digitális tükör nagyon hasznos lett a mögötte haladó autók megfigyeléséhez. Ugyanígy hasznosnak bizonyult bizonyos ködbe borult utakon is.

 A vezetés nagyon sima és lágy volt. A gázpedál enyhe nyomására – olyan mértékben, ami más járművekben általában 100 kilométer/órás sebességet produkál – a sebesség nyomban felment mintegy 140 kilométer/órás sebességre. A biztonsági funkciók is példásan működtek. Egy autópályán az autó hirtelen figyelmeztetést jelentetett meg a kijelzőn, miszerint „Egy autó elöl veszélyes manővereket hajt végre”, így a vezető óvatosan elkerülhette a problémás autót és sávot válthatott.

Az üzemanyag-fogyasztás 13,5 liter volt 100 kilométerre a csaknem háromórás tesztvezetés után. Az eredmény elmaradt a katalógus szerinti 10,3 liter/100 km értéktől, de érthető volt, mivel a riporter kicsit durván meghajtotta az autót azért, hogy minden funkciót leteszteljen, illetve a teljes tesztvezetés során működött a fűtés is. A Hyundai mérései szerint a hibridváltozat akár ezer kilométert is meg tud tenni egyetlen tank üzemanyaggal. 

Az autó listaára 44,5 millió vonnál (kb. 12,1 mFt) kezdődik. De ha a vásárló a hibrid változatot szeretné, akkor legalább 50,1 millió vont (kb. 13,6 mFt) kell fizetni, ha pedig hibridet és kilencüléses változatot, akkor legalább 49,8 millió (kb. 13,5 mFt) von az autó vételára.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV