Már kétmillió Hyundai Kona készült

A Hyundai Motor kompakt crossover modellje, a Kona értékesítési eredménye 8 évvel a típus piacra dobása óta mostanra meghaladta a 2 milliós összesített globális eredményt, amelynek csaknem 90 százaléka Koreán kívül talált gazdára. 

A Hyundai Motor piaci versenytársainál jóval később lépett be a kompakt kisterepjárók, crossoverek mezőnyébe. A vállalatnak ugyan volt már korábban, 2014-től egy kisebb méretű, emelt hasmagasságú kompakt kisterepjárója, ami előbb ix25, majd Creta néven kezdetben Kínában, majd a világ számos fejlődő régiójában megjelent. A fejlett piacokra szánt Kona jellegzetesen eltérő, osztott fényszórós megjelenésével azonban csak 2017-ben érkezett meg és nagy sikert aratott. 

A koreai vállalat most bejelentette, hogy a 2017 júniusában piacra dobott Kona crossover modelljének összesített értékesítési eredménye, beleértve a belsőégésű, a hibrid és a tisztán elektromos változatokat is, 2024. december végére elérte a 2.001.320 darabos eredményt. Érdekesség, hogy a Hyundai Kona 5 évvel a bemutatkozása után, 2021-re elérte az 1 milliós gyártási darabszámot, majd újabb 3 évre volt szüksége ahhoz, hogy megduplázza ezt a mennyiséget.

A Kona 2017-től először csak belsőégésű motorokkal volt elérhető, amiből kezdetben széles választék állt rendelkezésre: 1.0 literes 120 lóerős és 1.6 literes 177 lóerős T-GDI turbómotorok (utóbbi akár összkerékhajtással) mellett bizonyos piacokon (pl. USA) létezett egy 2.0 literes szívóbenzines verzió is 149 lóerős teljesítménnyel. A bemutató után nem sokkal ehhez csatlakozott az 1.6 literes CRDi dízelmotoros verzió 115 és 133 lóerős teljesítményszinttel.

Az igazán nagy újdonság azonban a Hyundai Kona tisztán elektromos Electric változatának bemutatása volt, amely 2018. februárjában érkezett és a Genfi Autószalonon mutatkozott be elsőként. Az autó formáját a légellenállás csökkentése érdekében kicsit átalakították, 39 és 64 kWh kapacitású akkumulátorával (amely abban az időben kimagasló 470 kilométeres hatótávra volt képes) pedig a választás szabadságát is nyújtotta a villanyautózás iránt fogékonyak számára. Emellett 2019-ben érkezett meg a Kona kínálatába a hibridverzió is, amely az Ioniq 141 lóerős hajtásláncát örökölte meg.

2020. nemcsak a COVID járvány kitörése miatt volt jelentős a Hyundai számára, de az év elejétől már nemcsak Dél-Koreában, hanem a csehországi Nosovicében is megkezdődött a Kona Elecric sorozatgyártása, amelyhez az akkumulátorokat már nem a koreai LG Chem, hanem az SK Innovation magyarországi gyára szállította. 2020. második felében megérkezett a Kona és a Kona Electric modellfrissítése is, amelyet követően 2021 tavaszán bevezették a 280 lóerős Kona N nagyteljesítményű sportváltozatát is.  

Végül aztán 2022. legvégén a Hyundai Motor bemutatta az első fényképeket a Kona legújabb, jelenleg is kapható második generációjáról. Az autó különleges formaterve elődjének továbbgondolásával jött létre és magán viseli a modern Hyundai stílusirányzatot. A Sang-yup Lee koreai dizájner által megálmodott formát a Hyundai történetében először elsőként az elektromos változatra fejlesztették ki, majd azt adaptálták a többi (alap és N-Line)  verzióhoz. Az új Kona méreteiben is jelentősen megnőtt, így kompakt kisterepjáróból valódi alsó-középkategóriás crossoverré alakult. Ezzel együtt lágyhibrid rendszerrel megmaradtak a T-GDI erőforrások és a hagyományos hibridváltozat, ám sokak sajnálatára eltűnt az N sportváltozat.

Regionális szinten a Koreán kívüli globális eladások aránya elérte a 88,4 százalékot (1,77 millió darab). Az értékesítési arány a fejlett piacokon viszonylag magas volt, Európában 664 162, az Egyesült Államokban pedig 512 020 darabbal. A hajtásláncokat tekintve a belsőégésű motorokból 1,36 millió darabot, az elektromos járművekből 380 ezer darabot, míg a hibridekből 250 ezer darabot értékesítettek 2017 és 2024. vége között. 

Forrás: .chosun.compulse.mk.co.kr

Kona tesztek a blogon:

Túl a csúcson - Hyundai Kona 1.6 T-GDI Style teszt

Menő Manó - Hyundai Kona 1.0 T-GDI Style Launch Edition teszt

Kilépett a szélárnyékból - Hyundai Kona Electric (64 kWh) Style teszt

Belépő a jövőbe - Hyundai Kona 1.6 Hybrid teszt

Kerekítési többlet - Hyundai Kona (FL) 1.0 T-GDI Premium Edition teszt

Mulatós sláger – Hyundai Kona N 2.0 T-GDI teszt

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV