Megérkezett a frissített Hyundai Kona és a vadonatúj Kona N Line


A Hyundai Motor bemutatta népszerű Kona kisterepjárójának modellfrissített változatát, amely az európai vásárlói igények szerint számos fejlesztése mellett egy vadonatúj N Line változatot is kapott.

A Kona 2017-es bevezetése óta sikertörténet a Hyundai számára Európában, ahol gyorsan növekvő piaci részesedést szerzett magának. Mindössze három év alatt a kiskompakt terepjáró a Hyundai egyik legnépszerűbb modelljévé vált Európában, bevezetése óta több mint 228 ezer darabot adtak el a régióban. 

A Kona kulcsszerepet játszik a Hyundai villamosítási stratégiájában is, az elektromos hajtásláncot egy stílusos, kiskompakt terepjáróformával ötvözve. A Kona volt az első Hyundai hobbiterepjáró, amelyet többféle villamosított hajtáslánccal kínáltak, beleértve a hibrid és a tisztán elektromos változatot is. Idén márciusban a Hyundai cseh leányvállalata, a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) üzemében megkezdte a Kona Electric sorozatgyártását. Most a Hyundai kibővíti a Kona termékcsalád villamosítását azzal, hogy a 48 voltos lágyhibrid technológiát a dízel- és benzinmotorokhoz is elérhetővé teszi.


„Az ügyfelek még több szabadidő-autót és villamosított megoldásokat szeretnének – a Hyundai pedig a kettő kombinációjával válaszol” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketing alelnöke. „Az egyik legnépszerűbb modellünkként a Kona az elmúlt években kulcsszerepet játszott a Hyundai európai sikereiben. Ezért fontos számunkra a modell a folyamatos fejlesztése és továbbfejlesztése – így továbbra is a lehető legjobb terméket adhatjuk vevőinknek." 


„Érdekesség, hogy létezik egy olyan örömteli hangulat, amelyet sok Kona tulajdonossal közösen én is érzek” – mondta SangYup Lee, a Hyundai Global Design Center vezető alelnöke. „ Formatervezési inspirációnk ebből a pozitív szellemből fakad és ez elkötelezettség minden kalandorra kiterjed, aki mosolyogva fedezi fel az életet."


Az új Kona feltűnően új első kialakítása sportos megjelenésével és figyelemfelkeltő védőelemeivel tűnik ki. Felül a kiterjedt motorháztető a hűtőrács felett élesen, széles, jellegzetes formával végződik, amely erőteljes megjelenést kölcsönöz a Konának. A továbbfejlesztett LED menetfények keskeny, szúrós képet rajzolnak az útra. Alul a lökhárító betéte simulékonyan csatlakozik a kerékív burkolataihoz, egyedi és robusztus páncélt alkotva a karosszériához képest kontrasztos anyaggal. A lökhárító alsó részén a robusztus kidolgozás látszólag átfogja az alsó légbeömlőt és vizuálisan kiegészíti a fő hűtőmaszkot körülölelő felületeket. A lökhárító sarkaiba függőleges aerodinamikai bemenetek kerültek, amelyek javítják a levegő áramlását.


Az oldalrész megőrizte az eredeti Kona izmos és faragott formáját, de az övvonal idomai és az élesebb, tisztább, harmonikusabb első kialakítás közötti vizuális kapcsolat a sportos ék alakú sziluettet tovább hangsúlyozza. Ezenkívül a legújabb modell frissített 17 és 18 colos kerékdizájnnal érkezik, az elődjétől átvett 16 colos kerekek mellett. A Kona Hybrid ugyanazokkal a 16 vagy 18 colos kerekekkel érkezik, mint eddig. Hátul az új hátsó lámpák vízszintesen kifeszített grafikát kaptak. Ezek az első fényforrások egyedi azonosságát tükrözik vissza. Az új hátsó lökhárító, amely szintén követi az első és az oldalsó védőpáncél koncepcióját, szintén kontrasztos anyagból készül.


Méreteiben az új Kona 40 mm-rel hosszabb, mint az eredeti változat, amely a széles, erős vizuális tartás kiegyensúlyozására karcsúbb és dinamikusabb megjelenést kölcsönöz. Az új Konához öt új külső színárnyalat rendelhető, köztük a Surfy Blue, a Dive in Jeju, az Ignite Flame, a Cyber Grey és a Misty Jungle. Ezek az öt meglévő fényezést egészítik ki. Minden szín kombinálható a kétszínű Phantom Black tetővel. A kétszínű tetőhöz megfelelő árnyalatú tükörházak is tartoznak. Ez hozzájárul az autó sportos és letisztult megjelenéséhez és több lehetőséget kínál az ügyfeleknek az önkifejezésre.


Az új Kona belső terét úgy tervezték, hogy elődjénél kifinomultabb és progresszívebb megjelenést fejezzen ki. Masszív, mégis kifinomult kialakítással rendelkezik azért, hogy illeszkedjen a külső merészségéhez és vonzó legyen az aktív életmódot folytató vásárlók számára. Ehhez jelentős technológiai fejlesztés is társul, amely az érzékelt minőség új szintjét jelenti. 


Az új konzolrészt leválasztották a műszerfalról, hogy a vízszintes elrendezést kihangsúlyozzák. A műszerfal szélesnek és szellősnek tűnik, hogy nagyvonalú, tágas légkört teremtsen. Az ügyfelek igényeire válaszul új kényelmi funkcióként elektromos kézifék is beépítésre került. Az új hangulatfények világítják meg a középső pohártartót, valamint utas- és vezetőoldal lábterébe is lámpák kerültek, hangsúlyozva ezzel a jármű életstílusát. A hangszórók körüli új gyűrűk és az alumíniumfényű szellőzőnyílások magasabb minőséget és kifinomultságot sugároznak.


Az új Kona belső terét új színek és anyagok egészítik ki. Az új üléshuzat opciók között találjuk a fekete szövött kivitelt, a szövet üléseket fekete és szürke dombornyomással, valamint a fekete, bézs vagy khaki színben rendelhető perforált bőr üléseket. A sötét belső tér alternatívájaként a Kona világos bézs színű belső kialakítással is kapható lesz, ami kiemeli az ajtópanelek és ülések friss kialakítását. Az opcionális khaki bőr ülésekkel és a khaki középkonzollal a Hyundai emellett a fekete és a bézs változat alternatívájaként természetes és prémium megjelenést is kínál. Az új Kona belső színei az ülésekhez vagy az alapvető színpalettához tartozó színes csomagokkal is elérhető, amelyek magukban foglalják a műszerpult színváltozásait is. 


A legújabb fejlesztéseknek köszönhetően a Kona most először lesz N Line változatban is elérhetővé válik, ötvözve a szórakoztató vezetést az érzelmi megjelenéssel. A Kona N Line a sportos első és hátsó kialakításával, a karosszéria színére fényezett burkolataival és a speciális gyémántmintás kerékkialakításával tűnik ki.


A Kona N Line frontját a dinamikus első lökhárító jellemzi, amely harmonikusan kapcsolódik és a karosszéria színével kezelt kerékív burkolatokhoz. Az új Kona N Line változat az útfra tapadó megjelenés érdekében jellegzetes N stílusú aerodinamikai alsó idommal rendelkezik, alacsonyan fekvő sarokbordákkal. Megkülönböztető jellegzetesség még a nagyobb, technikásabb légbeömlők, a rács egyedi kialakítása és a felületkezelés.


A Kona N Line oldalán a karosszéria színére fényezett burkolatokat a dedikált 18 colos könnyűfém keréktárcsák egészítik ki. A Kona N Line dinamikus és érzelmi képét a hátsó rész teszi teljessé. A hátsó lökhárító egy nagy központi, kontrasztos színű  aerodinamikai diffúzort, valamint egy dupla kipufogóvéget tartalmaz. A lökhárító hátsó sarkaiban élesen gyűrött vonalak és N-stílusú uszonyok a jobb légáram-leválasztást szolgálják. 

A belső tér egyedi N Line színcsomagot kapott, egyszínű fekete színben, szövet, bőr vagy velúr ülésekkel. Ezenkívül a jellegzetes piros varrás, a fém pedálok és az üléseken, a sebességváltón lévő N logó egyaránt a sportosabb megjelenéshez hozzájárul.


Az új Konát a legújabb autós kapcsolódási rendszerekkell és technológiával szerelték fel. A modell újdonsága egy olyan 10,25 hüvelykes digitális műszeregység, amelyet először a vadonatúj i20-ban láthattunk. Ezenkívül az új Konához egy opcionális 10,25 colos AVN érintőképernyő is tartozhat, amely új csatlakozási funkciókat hoz magával. Az új AVN rendszer osztott képernyő funkcióval és több Bluetooth-kapcsolattal rendelkezik. Ezen túlmenően a Kona a legújabb Bluelink frissítéssel érkezik, amely tartalmazza a felhasználói profilt, az Utolsó Mérföld Navigációt, a Csatlakoztatott útvonalat, az élő parkolási információkat és még sok egyebet. 

Alapfelszereltségként az új Konát a hétről nyolc colosra növelt Display Audio-val és a DAB rádióval szerelik fel. Frissítették a vezeték nélküli Android Auto és az Apple Car Play szolgáltatásokat is, vagyis az ügyfeleknek már nem kell kábelt használniuk ahhoz, hogy telefonjaikat a Display Audio rendszerhez csatlakoztassák. Az új Konát emellett fejlett hangfelismerési funkciókkal is ellátták. A vezetők egyszerű hangutasítással aktiválhatják és vezérelhetik az olyan funkciókat, mint a klíma, a hátsó ablak és az oldaltükör fűtése, valamint a kormányfűtés.


Az új Konát számos biztonsági és vezetéstámogató funkcióval látták el. Az intelligens sebességtartó automatika (SCC) stop and go funkciót kapott, míg a DCT-vel kombinálva kapható holttér ütközés-elhárító asszisztenst (BCA) is úgy fejlesztették tovább, hogy az autó fékeinek használatával megakadályozza az ütközést, ha az autó hátsó sarkainak közelében egy másik járművet észlelnek, miközben a vezető megpróbál sávot váltani. Ebben a modellben újdonság a Vezető Jármű Indulási Riasztás (LVDA), amely figyelmezteti a vezetőt, ha nem reagálna elég gyorsan, amikor az előttük álló jármű elindul. A másik a Sávkövető asszisztens (LFA), amely automatikusan kezeli a kormányt, hogy a vezető könnyebben tudjon sáv közepén haladni.


Egy másik továbbfejlesztett szolgáltatás az Első Ütközésvédelmi Rendszer (FCA) amely gyalogos és újdonságként opcionális kerékpáros-érzékelőt is kapott. Az opcionális FCA az esetleges ütközések jobb észleléséhez a kamera mellett egy érzékelőt is használ. Ez növeli az észlelési tartományt és az észlelhető céltípusokat és rossz időjárási körülmények között is biztosítja a rendszer működését. Ha a rendszer lehetséges ütközést érzékel és a vezető nem tud időben reagálni, automatikusan lefékezi az autót. További fejlesztésként a gyalogosokat is érzékelő (kamera-alapú) FCA ma már alapfelszereltségként jár. A DCT váltóval felszerelt Kona esetén a hátsó keresztforgalom ütközés-elkerülési asszisztense (RCCA) is újdonság, amely lefékezi a járművet, ha egy másik járművet észlel. 


Az új Kona másik egyedülálló funkciója a Hátsó Ülésriasztó Rendszer (RSA), amely arra figyelmezteti a vezetőt, hogy valaki vagy valami a hátsó ülésen maradt. Egy további, elsősorban a gyermekek védelmére szolgáló biztonsági funkció, a Biztonságos Kiszállás Figyelmeztetés (SEW) arra szolgál, hogy megakadályozza az utasok kiszállását, amikor egy mellette elhaladó jármű miatt az még nem biztonságos.

Az Intelligens Sebességkorlátozás Figyelmeztetés (ISLW) a jármű navigációjával vagy az előre néző kamerával meghatározza az aktuális sebességkorlátozást, majd azt a műszeregységben és az AVN-ben megjeleníti. Ha a vezető túllépi a sebességhatárt, vizuális figyelmeztetés jelenik meg. Ezenkívül az új Kona is rendelkezik az eCall rendszerrel, amely funkció automatikusan riasztja a sürgősségi szolgálatokat, ha a légzsákok kinyíltak, vagy ha megnyomják az e-Call gombot.


Számos új kényelmi funkció még kényelmesebb utazást tesz lehetővé – immár a hátsó ülésen utazók számára is. Ide tartoznak a második sor fűtött ülései és a második sor USB portja is. Az új Kona kézi állítású ülésein is sokat javítottak. Az első sor utasai az optimális üléspozíció jobb  elérése érdekében mostantól az ülésmagasságot is állíthatják.


Az új Kona erőforrás-kínálata új magasságokat ér el mind a teljesítmény, mind pedig a fenntarthatóság szempontjából. A kínálat tetején egy továbbfejlesztett 1,6 literes T-GDI Smartstream benzinmotor található, 7 fokozatú duplakuplungos sebességváltóval, amely 198 lóerős teljesítménnyel rendelkezik. Ez az erőteljes, sportos hajtáslánc front- és összkerékhajtású változatban egyaránt elérhető lesz.


Az üzemanyag-takarékosság növelése érdekében az új Konát 48 voltos lágyhibrid technológiával is felszerelték. Ezt a technológiát az 1,6 literes Smartstream dízelmotorhoz társítják, amely alapkivitelben 136 lóerős és hétfokozatú DCT (7DCT) vagy hatfokozatú intelligens kézi sebességváltóval (6iMT), valamint opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető. Az 1,0 literes, 120 lóerős T-GDI Smartstream benzinmotor opcióként 48 voltos lágyhibrid technológiával és 6iMT-vel is rendelhető.


Az először az új i30-ban és a vadonatúj i20-ban bemutatott iMT tengelykapcsolója mechanikus helyett tisztán elektronikus összekapcsolással működik. Miután a vezető felengedi a gázpedált, az iMT leválasztja a motort a sebességváltóról, így takarítva meg üzemanyagot, amikor a motor kikapcsolhat, és az autó vitorlázó üzemmódba lép. Amikor a vezető lenyomja a gázpedált, vagy a féket, a lágyhibrid indítógenerátor által biztosított energiának köszönhetően a motor ugyanabban a sebességfokozatban indul újra. Lágyhibrid technológia választása nélkül az 1,0 literes T-GDI Smartstream benzinmotor 7 fokozatú duplakuplungos vagy 6 fokozatú hagyományos kézi sebességváltóval rendelkezhet.


A Kona 2019 óta már hibridként is elérhető, ami az új, frissített változatban is megmarad. Ez a hajtáslánc 1,6 literes GDI-motorral és 141 LE együttes teljesítményű villanymotorral rendelkezik, 6 fokozatú duplakuplungos sebességváltóval és fronthajtással kombinálva. A 32 kW-os villanymotor 1,56 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátorból meríti energiáját. A közeljövőben bemutatkozó új Kona Electric megőrzi a modell jelenlegi hajtásláncait és hatótávjait.   

A vadonatúj Kona N Line és az új Kona év végén érkezik az európai bemutatótermekbe, míg az új Kona Hybrid 2021 elején követi.


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését