A Hyundai zöld busza: County Electric


A Hyundai Motor nemrégiben mutatta be új környezetbarát városi buszát, a County Electricet, amely bár európai megjelenésére kevés az esély, mindenképpen érdemes arra, hogy részletesebben is megismerjük.

Bizonyos szempontból a környezetbarát haszonjárművek sokkal „zöldebbek” lehetnek, mint a többi jármű. Hosszú üzemidejükkel jelentősen csökkenthetik a mérgező szennyező anyagok szintjét, mint például az NOX vagy a PM, és sokkal takarékosabbak is lehetnek. Ezek a járművek akkor is könnyen kezelhetőek, ha a garázsban van töltési lehetőség. A County Electric egy tisztán elektromos busz, amely számos szolgáltatásával tökéletes iskolabusz vagy városi busz lehet.




A County Electric elődjénél nagyon más külsőt kapott. A középen elhelyezett hűtőmaszk és a függőleges fényszórók stabilnak mutatják az autót, míg a széles hátsó lámpák frissebb megjelenést kölcsönöznek neki. Az utastérben is vannak változások. Először is a padló a biztonság és a kényelem érdekében teljesen sík. A szuperhosszú változat 7 710 milliméter hosszú, vagyis 600 mm-rel hosszabb, mint az alap standard modell. Az ülések közötti nagyobb hellyel és nagyobb befogadóképességével az utasok sokkal könnyebben tudnak fel- és leszállni a County Electric-be.

A County Electric nagy hatékonyságú és nagyteljesítményű 128 kWh lítium-ion-polimer akkumulátorral van felszerelve, amely egy teljes feltöltéssel 250 km-es hatótávolságot biztosít (Szuperhosszú változat). A 150 kW-os motor és a vízhűtéses hőkezelő rendszer együtt még hatékonyabbá teszi a járművet.


A busz emellett rendkívül takarékos is tud lenni az üzemeltetése során. Ha Koreában a County Electric buszt városi buszként használják, ez kilenc év alatt megtett 500 ezer kilométer esetén 59 millió koreai von (kb. 14,8 mFt) megtakarítást jelent, míg iskolabuszként 5 éven keresztül, 125 ezer kilométer alatt 23 millió von (kb. 5,7 mFt) üzemanyag-megtakarítást jelent. A jármű egy Type-1 Combo típusú töltővel rendelkezik, amely (Ázsiában) igen gyakori, így bárhol könnyedén feltölthető.

A teljesen elektromos modell ráadásul fokozott kényelmet is kínál. A kiegészítő fékrendszer a kormánykerék mögötti fülekkel négy szinten állítja a regeneratív fékezés erősségét. Ez a fékerő fékezés nélküli beállítása. A műszeregység két darab 4,2 colos és egy 7 colos kijelzővel is rendelkezik, amelyen az akkumulátorra és a sebességre vonatkozó információk jelennek meg.


Az utasok általában a csendes és nyugodt elektromos motorok miatt szeretik az elektromos járműveket. A County Electric egy lépéssel továbbment; továbbfejlesztett rezgéscsillapításával még kényelmesebb utazást biztosít. A tengelyektől érkező hang nagymértékben csökkent a hátsó váltóáttételek, valamint a vadonatúj reduktor és az alumínium hátsó tengely megváltoztatásával. A hangelnyelő blokkolja a hangot, így az utastér csendesebb lett, míg az erősebb szigetelő ellenáll a szerkezeti rezgéseknek.

A County Electric egy virtuális motorhangrendszert (VESS) is kapott, amely egy mesterséges motorhangot ad ki a gyalogosok figyelmeztetésére és az ebből adódó balesetek megelőzésére. Erre egy ilyen elektromos jármű esetében szükség is van, hiszen a busz menet közben szinte semmilyen hangot nem ad ki magából.


A középső ajtó közelében elhelyezett különféle érzékelők, köztük egy ultrahangos érzékelő, megakadályozzák az ajtó becsukódását, miközben az utas felszáll és leszáll. Az érzékelők riasztást adnak ki, ha az ajtóba egy testrész szorulna és a sérülések elkerülése érdekében automatikusan visszanyitja az ajtót. Ezenkívül az ultrahangos érzékelő a busz menetpedáljához is kapcsolódik, ami megakadályozza, hogy a busz a megállóból elinduljon, miközben az utasok mozgását észleli. A jármű dinamikai vezérlése (VDC) minden fokozatban optimalizálja a négy tárcsafékes rendszert.

A gyermekek egészsége érdekében a County Electric iskolabusz semmilyen károsanyagot nem bocsát ki, ami csak az egyik oka annak, hogy a County Electric tökéletes ilyen felhasználásra. Ebben a felhasználásban a jármű szigorúbb biztonsági előírásoknak is megfelel; A 3-2 üléselrendezés helyett 2-2 üléselrendezést alkalmaznak és a jobb védelem érdekében minden ülés magassága 220 mm-esre nőtt. A kettős lengő hátsó ajtó a biztonságos és gyors kiürítést is garantálja.


Az új County Electric az elektromos hajtáslánc és az utasok kényelmét szolgáló egyéb funkciók révén valóban maximalizálja a haszongépjárművek előnyeit. Ezzel a County Electric biztonságosabbá és könnyebbé teheti használói életét.


Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését