A Hyundai WTCR világbajnoka újra bizonyítani akar


Michelisz Norbertnek már van ugyan egy WTCR-FIA Túraautó kupája, ám az idei bajnokság nyitófutamával a magyar pilóta is újra a nulláról indul és bizonyítani kívánja tehetségét. 

Szeptemberben kezdetét veszi a WTCR Túraautó-Világkupa idei szezonja, amelynek alkalmából az Eurosport egy interjúsorozatot készített a szezon indulóival. A sorozatot természetesen a kupa tavalyi győztesével, Michelisz Norbival indították. 

Mennyire vagy biztos benne, hogy megnyered a második WTCR címedet? 

Sokkal magabiztosabb vagyok, sokkal nagyobb önbizalmam van, mint a korábbi években. Világbajnokként a legjobb dolog, hogy tudod, meg tudod csinálni. A múltban sokszor úgy éreztem, hogy meg tudom csinálni, ha minden összejön, de az egy teljesen más szint, ha megtapasztalod, hogy amiért küzdesz és megfelelő tudással is rendelkezel, elérheted. Biztos vagyok benne, hogy a címet megszerezve jobb pilótává váltam. Ez új spektrumot nyitott meg nekem abban a tekintetben, hogy merre haladok tovább és mire törekszem. 


Tehát ha nem Te győzöl, akkor vajon ki fog? 

Én fogok nyerni, ez nem kérdés! Ez egy nagyon nehéz kérdés. Sok minden változik, van egy új ECU, új gumiabroncsok, új pályák, tehát nem tudjuk, mi lesz a sorrend és mely autók lesznek erősek. Azt várom, hogy a [Hyundai pilóták] versenyképesek lesznek, számomra ez a legfontosabb dolog. Aztán a szokásos esélyesek is ott vannak. De az új elemek miatt néhány meglepetést is várok, amelyek valószínűleg néhány új versenyzőt segítenek majd.

Mennyire jók lesznek a versenyek? 

Nagyon jó lesz. Megfelelő felállásokra és kemény küzdelmekre számítok, ahogyan az elmúlt évben is volt. Nagyon sok futamgyőztes lesz, sok versenyző lesz képes harcolni a legjobb helyekért.

Volt nemrég lehetőséged az ADAC TCR Német bajnokságban versenyezni. Ez a tapasztalat hogyan segíthet Neked? 

Persze sokat segít abban, hogy újra megtapasztaljuk a versenyhétvége hangulatát. Az autó vezetése a tesztelés során eltérő beállítottságot igényel, mint egy verseny során és olyan régen volt már, amikor Szepangban együtt versenyeztünk. Habár a Salzburgringre a többieknél felkészültebben érkezem, ezen a szinten minden versenyző tudja, hogyan kell felkészülni. Nem olyan lesz, mintha teljesen elveszettek volnának, ebben biztos vagyok.


Jött vissza valamilyen emlékképed Szepangból, amikor Németországban versenyeztél? 

Nagyjából áprilisig gondoltam Malajziára, de most már úgy érzem, hogy újra a nulláról indulok. Természetesen néha visszagondolok Malajziára, de egyre kevesebbet. Nem érzem magam úgy, mintha a címvédő világbajnok lennék, hanem valaki, akinek bizonyítania kell valamit a világnak. Valójában úgy érzem, hogy minél közelebb van a szezonkezdés, annál inkább újra csillogni fogok, ahogyan két vagy három évvel ezelőtt.

A Salzburgring néhány pilóta számára egy új pálya, Neked viszont nem. Készen állsz? 
(Azóta kiderült, hogy a szezonnyitó futamot a belgiumi Zolderben tartják meg - Dönci)

Ismerem a pályát, de az igazat megvallva, soha nem volt az egyik kedvencem. Van néhány szép kanyar, de a csapattársaimhoz képest én ott mindig szenvedtem. Kíváncsi vagyok rá, így annak ellenére, hogy az autók már mások, a korábbi években összegyűjtött adatok összegyűjtésével elkezdtem a felkészülést. Ez mindenképp jó alap a kezdéshez, ezenkívül a verseny előtti csütörtökön egy tesztnap is lesz.


Mi a kihívás a Salzburgringen? 

Ha megnézzük, akkor nem tűnik túl nehéz pályának, de akkor közeledik a nagyon gyors jobbos kanyarhoz a hátsó egyenes végén, ott elkezded kapizsgálni, mi ebben a kihívás. Ezenkívül számomra az utolsó szektor nagyon technikás, ami nagyon sok előkészítést igényel. 

Mennyire volt hasznos a Salzburgring Esports WTCR rendezvény a felkészülés szempontjából? 

Segített, mert a RaceRoom-on a pályát meglehetősen szépen kidolgozták. Ha megérted, hogyan kell helyesen bevenni az utolsó kanyart, ez segít megérteni, hogyan lehet összerakni a gyors köridőt.

Ezzel a sok jobbos kanyarral a Salzburgringen mennyi nyomás nehezedik a kerekekre? 

Nincs sok tapasztalatom az új gumiabroncsokkal, így nehéz megmondani, de hosszú és rövid távokat is megteszünk vele. A verseny előtti teszt és a szabadedzés kulcsfontosságú lesz a megfelelő egyensúly eléréséhez.


Az új, a 2020-as Goodyear gumiabroncsokra térve, mik a legfontosabb különbségek? 

Nem akarok most túl sok titkot elárulni, de biztos, hogy ez olyasvalami, ami felboríthatja a sorrendet, mivel a vezetési stílust kell egy kissé megváltoztatni. Biztos vagyok benne, hogy néhány olyan pilóta, aki korábban szenvedett, jobbnak fogja találni a Goodyear abroncsát, és megtalálják a módját, hogy előrébb ugorjanak a sorban. És lesznek olyan pilóták is, akik bíztak a Yokohama gumiabroncsban és meg kell találniuk a titkot ahhoz, hogy ők is ott tudjanak lenni ebben a szezonban. A különbség az előző évekhez képest meglehetősen nagy lesz, számomra a gumiabroncs az egyik kulcsfontosságú dolog, amelyet a jó teljesítmény érdekében meg kell értenünk.

Szereted a változásokat? 

Imádom. Versenyzőként mindig kész vagyok a kisebb, néha a nagyobb kihívásokra. Emlékszem arra, hogy tavaly, amikor a Nürburgringre felkészített gumiabroncsot a teljes szezonban használtuk, eleinte egy kicsit küzdöttem vele. Emlékszem, hogy Marrakesben nem igazán értettem, hogyan uraljam az első tengelyt. De idővel és sok munkával megértettem, hogyan közelítsek a gumiabroncs-kérdéshez az időmérők során és a versenyeken. Számomra ez volt az egyik kulcsfontosságú szempont a tavalyi cím megszerzésében.


Az új Goodyear gumiabroncsok mellett három új pályát is el kell sajátítanod. Mit tudsz az Adria, Aragón és Salzburgring pályákról?

Természetesen ismerem a Salzburgringet, de soha nem versenyeztem ott, így kíváncsi vagyok, mi lesz a helyzet. Az Adria és Aragón szemszögéből nézve ezek kihívásokkal teli pályák, de megtudtam, hogy az Adria elrendezését kissé megváltoztatják, így kíváncsi vagyok, milyen lesz. Nehéz megítélni, hogy mi fog történni ezeken a versenypályákon és mit várhatunk el. Csak annyit tehetek, hogy a lehető legjobban felkészülök, ami azt jelenti, hogy megnézem a fedélzeti kamerák felvételeit és az összes nagyon apró dolgot, amire fel tudok készülni.

Mi a véleményed a kompakt versenynaptárról, a hat versenyhétvégéről egy két hónapos időablakon belül? 

Nekem ez jó így, mert élvezem a vezetést és ezért szeretem a háromfutamos formátumot is, amely 2018 óta van így. A tavalyi évhez hasonlóan még kevesebb lehetőségünk van hibázni, mert a szezon rövidebb és szorosabb, így még ha kissé rosszabb hétvégénk is van, 100 százalékban helyt kell állnunk a következőnél, hogy sok pontot szerezzünk. A tapasztalat, a megfelelő felkészülés és a maximális erőfeszítés lesz a siker kulcsa ebben a szezonban.

Forrás: eurosport.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei