A Hyundai bemutatta az N Performance következő generációját


A Hyundai Motor a Pekingi Nemzetközi Autószalonon mutatta be a világnak az RM20e Racing Midship tisztán elektromos meghajtású sportautóját, amely az N Performance továbbfejlődését vetíti előre.

Az RM nómenklatúra az N prototípus modell „Racing Midship” hátsókerék-meghajtású, középmotoros hajtáslánc-konfigurációjára utal, amely alapvető megkülönböztető jel, amely ideális egyensúlyt és mozgékonyságot eredményez. Ez az RM platform minden vezetési körülmény között kiemelkedő tapadásával a nagyteljesítményű technológiák teszteléséhez kiváló mérnöki „guruló laboratórium” létrehozását teszi lehetővé. Ez a benne rejlő egyensúly és tapadás elengedhetetlen az RM20e bőséges (810 lóerős és 960 Nm nyomatékának a változó útfelületen való tapadásához is.

A Hyundai még 2012-ben kezdett az RM projektbe azért, hogy kifejlessze és az új nagyteljesítményű motorsport-technológiákat a jövőbeli N modellekkel összehangolja. Az RM projekt megkezdése óta az RM sorozat fokozatosan fejlődött, beleértve az RM14, RM15, RM16 és RM19 bemutatását is. A vállalat mérnökei 2019-ben az eTCR elektromos túraautó-sorozatára kifejlesztették a Hyundai első elektromos versenyautóját, a Veloster N eTCR-t, amelyet a Frankfurti Autószalonon mutattak be. Az RM modellek a fejlett technológiák értékelése, a teljesítményük tényleges növekedésének vizsgálata és a jövőbeli N modellekben történő alkalmazásuk javítása érdekében fokozatosan átfogó tesztelésen estek át. 

„Új, villamosított RM20e modellünk átmenti jól bevált RM-platformunkat a 21. század új, környezetközpontú évtizedébe, kiterjesztve ezzel a villamosítás teljesítőképességét normál közúti környezetre is” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group elnöke és kutatási és fejlesztési részlegének vezetője. „Az RM20e a Racing Midship sorozat a villamosított teljesítmény új forradalmi fejezetét képviseli, amivel az N mérnökeink továbbra is értékes betekintést nyernek a zéró kibocsátású teljesítménydinamika porondján." 

A robbanásszerűen erőteljes 810 lóerős villanymotor 960 Nm nyomatékkal rendelkezik, amivel az RM20e várhatóan kevesebb, mint három másodperc alatt van 0-ró 100-on, míg a 0-200 km/órás gyorsítást 9,88 másodperc alatt teljesíti. Az RM20e a középmotoros és a hátsókerék-meghajtásos elrendezését kihasználva éri el ezt a bámulatos gyorsulást. Az RM20e ötvözi a versenyautó-szerű teljesítményt, az egyensúlyt, a tapadást és a fékezést, miközben megőrzi a villanyautók hétköznapi csendjét, reakcióképességét és biztonságát.

Az RM20e csúcstechnikájú elektromos hajtáslánca izgalmas gyorsítással kombinálva biztosítja a zéró emissziót. Mivel a Hyundai az iparágban vezető villamosított megoldásokkal büszkélkedhet, beleértve a szériagyártású hibrid, plug-in hibrid, tésztán elektromos és üzemanyagcellás hajtásláncokat, ezen nagyteljesítményű platformban a villamosított hajtásláncok teljes spektruma rendelkezésre állhat. 

A Hyundai legutóbbi beruházása és a Rimac Automobili vállalattal kötött stratégiai megállapodása megkönnyítette az elektromos és az üzemanyagcellás prototípusainak közös fejlesztését. A villamosított RM platform a Rimac együttműködés kiterjesztésével együtt fog továbbfejlődni. A Hyundai Motor Group ezenkívül stratégiai tervében 2025-re  44 darab környezetbarát modell bemutatását tervezi, miközben a Hyundai N márkanevét a környezetvédelmi felelősség élvonalába állítja.


„"Az RM20e sportkocsi-prototípus egyértelműen jelzi a Hyundai N sportmárka jövőbeli villamosított törekvéseit, amivel az N márkát a szupersportautó szintű teljesítmény rangos műfajába emeli” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke és termékrészlegének vezetője. „Továbbá a Hyundai N nemcsak a vezetők szívverését gyorsítja erőteljes belsőégésű motorjaival, de a megbízható villamosított hajtásláncok pillanatnyi nyomatéka és környezeti fenntarthatósága révén is. Az RM20e bizonyítja, hogy az N vezetési élménye még a villamosított modellváltozatokban sem sérül." 

A Hyundai N sportmárka elnevezésében az ’N’  egyrészt Namyangot jelöli, amely 1995 óta a Hyundai globális fejlesztési központjának ad otthont Koreában, ahol az N koncepció született, másrészt a Nürburgringet, amely a Hyundai Európai Tesztközpontjának ad otthont. A Namyang és a Nürburgring közötti szoros kapcsolat a vállalat motorsport-tapasztalataira építve megteremtette az N alapjait, hogy izgalmas dinamizmust hozzon létre azon ügyfelek részére, akik igazán szeretik a vezetést. Az „N” logó maga is egy klasszikus versenypálya sikánját szimbolizálva maga is ezt az ötletet testesíti meg.

A Hyundai Motor N nagyteljesítményű technológiáit az ikonikus Nürburgring Nordschleife pályáján csiszolják. A Hyundai Motor gyorsított tartóssági tesztjein részt vevő minden autó 420-480 alkalommal járja be a pályát vizes és száraz körülmények között egyaránt, mindössze négy rövid hét alatt több mint 160 934 km (100 ezer mérföld) megtételét szimulálva. A 73 kanyarral és 20,9 km hosszú aszfalttal rendelkező Nürburgringet a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő pályájának tartják, amely egyedülálló öröksége van. Ez emellett egy motorsport-komplexum is, ahol a Hyundai Motor saját 3 600 négyzetméteres tesztközpontjának otthona is található,  

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését