Formabontó és intelligens lett a vadonatúj Hyundai Tucson


A Hyundai Motor bemutatta a vadonatúj Tucson generációt, amely továbbfejlesztett, kísérletező formatervével, kategóriájában legtöbb villamosított hajtásláncaival, valamint csúcstechnológiáival új mércét állít a kompakt hobbiterepjárók szegmensében.

A vadonatúj Tucson a Hyundai sikeres bestsellerének negyedik generációja, amely típusból 2004-es bevezetése óta több mint 7 millió darabot adtak el világszerte. Ebből 1,4 millió darab került az európai utakra, amivel a Tucson a vállalat világszerte legnépszerűbb hobbiterepjárójává vált. A Hyundai új kompakt szabadidó-autója forradalmi és ambiciózus új megjelenéssel érkezik a piacra, amely a vállalat új Érzéki Sportosság formatervezési identitását követi.


„A Hyundai a villamosított hajtásláncok közül a legszélesebb választékot kínálja, amely a lágyhibridektől, a hibrideken, a plug-in hibrideken át az akkumulátoros az üzemanyagcellás elektromos változatokat öleli fel” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „A vadonatúj Tucson bevezetésekor kulcsfontosságú volt a villamosítás kiterjeszkedése a világszerte legkeresettebb hobbiterepjárónk irányába. Ez a bemutató újabb mérföldkövet jelent a Hyundai számára, mivel mostantól teljes hobbiterepjáró-palettánk villamosított változatokban is elérhető. Progresszív kialakításával és a legkorszerűbb hajtáslánc-választékával az új Tucson továbbra is az egyik legfontosabb termék a Hyundai számára Európában." 


A vadonatúj Tucson nem csupán az előző generációs modell továbbfejlesztése, hanem formai szempontból forradalmat jelent a Hyundai számára. Összességében nagyobb és szélesebb karosszériával rendelkezik, mint elődje, izmos kiállása az éles szögeket és a dinamikus arányokat a gazdag felületekkel ötvözi, progresszív megjelenést biztosítva ezzel anélkül, hogy elhagyná a Tucson robusztus terepjárós örökségét.


A vadonatúj Tucson az első olyan teljesen új Hyundai terepjáró, amelyet a vállalat új „Érzéki Sportosság” formatervezési identitása szerint fejlesztettek ki. Ezt az irányt négy alapvető elem közötti összhang jellemzi: az arányok, a felépítés, a stílus és a technológia. Ennek célja, hogy olyan érzékletes és érzelmi kapcsolatot teremtsen a Hyundai járművei iránt, amelyet innovatív technológia és megoldások valósítanak meg.


„Az érzéki sportosság küldetése az autótervezés érzelmi aspektusának növelése” – mondja SangYup Lee, a Hyundai Global Design Center vezető alelnöke és vezetője. „Azt szeretnénk, hogy ügyfeleink mindig mozgásban érezzék magukat. A vadonatúj Tucsonnal bemutatjuk végső fejlődési fázist, amely nyilatkozatot tesz a Hyundai megállíthatatlan lendületéről. A Tucson fejlett, kísérletező formaterve illik úttörő szelleméhez és az iparág legversengőbb szegmensében emeli a tétet." 


A vadonatúj Tucson progresszív formanyelvét a Hyundai Vision T tanulmánya ihlette, amelyet a 2019-es Los angelesi AutoMobility kiállításon mutattak be. A Vision T formatervezési témáját szintén az Érzéki Sportosság vezérelte, amely a dinamizmus fogalmát járja körül. A Hyundai formatervezői a hagyományos rajzolási és vázlati módszerektől eltávolodva a legmodernebb digitális technológiával előállított geometriai algoritmusok révén fejlesztették ki a vadonatúj Tucson futurisztikus formai elemeit. Ez a „Paraméteres Dinamikának” nevezett folyamat a digitális adatok révén létrehozott vonalakat, felületeket, szögeket és alakzatokat használja fel a példa nélküli, merész formatervezési esztétika megalkotásához. Ennek eredményeként a „Paraméteres Ékszerek” néven ismert geometriai minták a modell formatervében is megjelennek, progresszív jelleget kölcsönözve neki.


Ezen Paraméteres Ékszerek legkiemelkedőbb megjelenítése az autó első hűtőrácsán található, ahol a Parametrikus Rejtett Lámpák hangsúlyos első benyomást tesznek a szemlélőkre. Ha a lámpák nem világítanak, a jármű eleje sötét, geometrikus mintákkal borítottnak tűnik és nem lehet megkülönböztetni a jellegzetes LED nappali menetfényeket. amelyek észrevétlenül integrálódnak a hűtőmaszkba. A legkorszerűbb világítástechnikának köszönhetően a menetfények bekapcsolásakor a rács sötét króm megjelenése ékszerszerű alakzattá alakul át, amellyel az egyébként kecses megjelenés figyelemfelkeltő elemmé válik.


A paraméteres ékszerek szintén kiemelkedő formai elemként a jármű oldalán is megtalálhatóak. A vésett felületek markáns kontrasztot hoznak létre a karcsú sziluett és a férfias ék között, ami előre mozdulást sugall még akkor is, ha a jármű mozdulatlanul áll. A feszes, sportos formák szögletes kerékívekké egyesülnek, ahol az alumínium keréktárcsák erőteljes és dinamikus tartást biztosítanak. A Tucson sportos érzékiségét egy éles parabolikus formájú króm betétvonal hangsúlyozza, amely az oldaltükröktől indul és egészen a C-oszlopig tart. Oldalnézetből a burkolt ajtókat éles és merész oldaléllel egészítik ki, amely összhangban áll a dinamikus és szögletes kerékívek robusztus és masszív megjelenésével.


Hátul a széles hátsó lámpák rejtett paraméteres részletekkel egészítik ki a formatervezést. A vadonatúj Tucson hátsó lökhárítója a paraméteres mintadarabokat háromdimenziós hatással, sportos jelleggel párosítja. Ez az első olyan Hyundai modell, amely rejtett hátsó ablaktörlőket kapott, amely a légterelő alatt kapott helyet. A csúcstechnológiájú dizájnelemeket egy sima üveg Hyundai embléma koronázza meg, amely háromdimenziósnak tűnik, de valójában nem a külső felületen van, eltérve a hagyományos autóipari emblémamegoldásoktól.


A vadonatúj Tucson kifinomult és tágas belső terébe, vagyis az Interspace-be lépés olyan, mintha egy szépen rendezett szobába jutnánk, ahol eltűnnek a hétköznapi gondok. Odabent a tér, a technológia és az információk harmonikusan egyesülnek. A vízesések ihlette érzéki formákkal, a középkonzoltól a hátsó ajtókig áramló kettős ezüst betétek harmonikusan összeérnek a szépen rétegzett prémium felületi anyagokkal, az egymást kiegészítő semleges tónusokkal.


A kategóriavezető technológia zökkenőmentes integrálása fejlett és teljesen testreszabható digitális élményt nyújt az új Tucson ügyfeleinek. Az új 10,25 colos AVN-T képernyő teljesen kitölti az autó középkonzolját. A Hyundai tervezői eltekintettek a fizikai gomboktól és kapcsolóktól, így az összes AVN, valamint a szellőzés és légkondicionálás funkciói érintéssel vezérelhető, így ez az első Hyundai modell, amely egy teljesen érintőképernyős vezérlőkonzolt kapott. Kiváló minőségű, puha tapintású anyagok jelennek meg a teljes belső térben, új szintre emelve a megjelenést és a minőségérzetet, míg az új indirekt szellőzőnyílások az ajtóktól indulnak és egészen a középkonzolig nyújtóznak.


A Tucson belső elrendezésének átalakulása alacsonyabbra helyezett műszeregységet és annak burkolatának teljes eltávolítását eredményezte azért, hogy fokozzák a belső nyitottság érzetét. A műszerfal széles gerince zökkenőmentesen egyesül az ajtókkal és egy mély szurdokként öleli körül az első utasokat. Ezek a futurisztikus megoldások még progresszívebb érzetet nyújtanak és a csúcstechnológiai design értékének új szintjét hozzák el az ügyfeleknek. Az ergonómikus kartámasz a vezető intuitív használata érdekében a nyomógombos váltókonzolhoz kapcsolódik, miközben az autónak tiszta és modern vonzerőt kölcsönöz.


Az utasok kellemes hangulatfényben utazhatnak, amelyet a középső burkolat alján, a vezeték nélküli töltőpadban és az oldalajtó térképzsebében helyeztek el. Összesen 64 konfigurálható színt és 10 fényerő-szintet kínál minden hangulathoz illeszkedve, amivel még nagyobb teret kínál a személyre szabáshoz.


A vadonatúj Tucson számos korszerű emberközpontú technológiai felszereléssel rendelkezik ahhoz, hogy fejlett digitális élményt nyújtson. A teljesen digitális és konfigurálható kettős műszerfal egy új 10,25 colos nyitott műszeregységből és egy szintén 10,25 colos AVN-T középső képernyőből áll. Ez személyre szabott teret kínál, amelyet a csúcstechnológiai felhasználói élmény érdekében intuitív módon optimalizáltak. A műszeregység színskálája például attól függően változik, hogy a vezető melyik üzemmódot választotta.


A Hyundai a csúcskategóriás Bluelinkhez kapcsolódó autós szolgáltatások legújabb verzióját kínálja a vadonatúj Tucson 10,25 colos multimédiás rendszerében. A frissített Bluelink számos új előnyt és szolgáltatást kínál a Hyundai ügyfeleinek, többek között a Kapcsolt Útvonal, az Utolsó Mérföld Navigáció és az új felhasználói profil funkcióka. Emellett az ügyfelek a Bluelink alkalmazáson keresztül megtalálhatják járművüket, távolról bezárhatják és kinyithatják azt, vagy lekérdezhetik a jármű állapotát, például az üzemanyagszintet.


Az utasok az új felhasználói profil funkcióval testre szabhatják egyéni multimédiás preferenciáikat. Ez lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy két fő fiókot és egy vendég fiókot hozzanak létre, amihez a Bluelink alkalmazáson keresztül profilképet is feltölthetnek. A felhasználói profil a felhőben tárolja a felhasználók beállításait, köztük a nyelv, a Bluetooth, a navigációs és hangfelismerési beállításokat, valamint a kedvenc rádióállomásokat.


A Hyundai számos új kényelmi szolgáltatásával még több kényelmet kínál a vadonatúj Tucson ügyfelei számára. A Hyundai modellek között elsőként a vadonatúj Tucson rejtett típusú Multi-Air Mode technológiája közvetlen és közvetett szellőzőnyílások kombinációjából áll azért, hogy a kíméletesebb légáramlással kellemesebb környezetet teremtsen. Ha ez az üzemmód be van kapcsolva, a levegő a normál szellőzőnyílások mellett az újonnan hozzáadott több levegős nyílásokra oszlik. A teljes légmennyiség változatlan marad, ezért a hőmérséklet megváltoztatásához ugyanolyan hatékony marad, de a levegő eloszlása csökkenti a közvetlen légkontaktust és lágyítja a levegőt. Ez az üzemmód a vezető preferenciája alapján ki- és bekapcsolható.


A háromzónás klímaberendezés mostantól az elöl ülők mellett a hátsó ülések utasait is kiszolgálja Ezenkívül az első, szellőztethető ülések, illetve az első és hátsó fűtött ülések nagyobb kényelmet nyújtanak a vezetőnek és az utasoknak egyaránt. A Walk-in funkcióval ezenkívül a vezetők az ülésen található gomb használatával csúsztathatják és dönthetik le az utasülést az első ülésen vagy a hátsó ülésen utazók kényelme érdekében. A hátsó alvási üzemmód lehetővé teszi a vezető számára, hogy a kiválasztott zenét hallgassa anélkül, hogy ugyanazt a zenét a hátsó hangszórókhoz továbbítaná a rendszer, így a zaj az alvó utasokat nem zavarja. A nagyobb kényelem érdekében a vadonatúj Tucson hátsó üléseit 4: 2: 4 arányban lehet lehajtani. A Távirányítható Lehajtás funkció lehetővé teszi az ülések egyszerű lehajtását a csomagtartó oldalfalain elhelyezett gombokkal.


A vadonatúj Tucson dinamikus arányai és új platformja széles, nyitott belső teret eredményezett, amely garantálja az utasok kényelmét és térérzetét. Az autó 20 mm-rel hosszabb, 15 mm-rel szélesebb, míg a tengelytáv 10 mm-rel nőtt az előző generációhoz képest, így a vadonatúj Tucson tágasabb, mint valaha. Ennek eredményeként a hátsó utasok 26 mm-es további lábtérrel gazdagodtak. Ezt mind a hibrid, mind a belsőégésű motorok esetében sikerült elérni, mivel az akkumulátort a hátsó ülések alatt helyezték el. Eközben a csomagtér mérete 33–107 literrel nőtt, a választott felszereltségtől és hajtáslánctól függően, összesen 620 literes teret kínálva a poggyászok számára, ami lehajtott ülésekkel egészen 1 799 literig bővíthető.


A vadonatúj Tucson három villamosított hajtáslánccal és két belsőégésű motor négyféle sebességváltóval kínált változatával minden igényt igyekszik kielégíteni. A 48 voltos benzin- és dízelüzemű hibrid, fullhibrid és plug-in hibriddel a vadonatúj Tucson a villamosított hajtásláncok legszélesebb választékát kínálja a kompakt hobbiterepjárók szegmensben. A villamosított hajtásláncok mellett a vadonatúj Tucson számos benzines és dízelopciót is kínál.


A vadonatúj Tucsont úgy fejlesztették ki, hogy anélkül csökkentse a károsanyag-kibocsátását, hogy kompromisszumot kötne a vezetés élményében. A hibrid változat az új 1,6 literes T-GDI (turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses) Smartstream motorból és egy 44,2 kW teljesítményű villanymotorból áll, 1,49 kWh lítium-ion polimer akkumulátorral. Hatfokozatú automata váltóval (6AT) párosítva, első- vagy összkerékhajtással rendelhető. A rendszer a vadonatúj Tucson hajtáslánc-kínálatának legerősebb eleme, rendszerteljesítménye 230 lóerő, vagyis alacsony károsanyag-kibocsátást kínál anélkül, hogy kompromisszumot kötne a vezetési élményben. A vadonatúj Tucson plug-in hibrid változata 1,6 literes T-GDI motorral és 265 LE-vel is elérhető lesz az ügyfelek számára. További részleteket a 2021-es piaci bevezetéshez közeledve ad meg a gyártó.


A 48 voltos lágyhibrid rendszert a vásárlók a 150 és 180 lóerős teljesítményszinten is elérhető 1.6 T-GDI benzinmotoros, illetve az 1.6 CRDi dízelmotoros változatokhoz is kérhetik. Amennyiben nincs összekapcsolva a 48 voltos lágyhibrid rendszerrel, az 1,6 literes T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerős, hatfokozatú kézi sebességváltóval és négykerék- vagy kétkerék-meghajtással rendelhető. Az 1,6 literes CRDi Smartstream dízelmotor 115 LE-vel és hatfokozatú kézi sebességváltóval, kétkerék-meghajtással lesz elérhető.


A vadonatúj Tucson-ügyfelek a Hyundai újonnan kifejlesztett iMT váltómegoldását is választhatják. Az iMT tisztán elektronikusan működik és leválasztja a motort a sebességváltóról, miután a vezető állandó sebességgel haladva felengedi a gázpedált, így az autó vitorlázó üzemmódba vált, javítva az autóüzemanyag-hatékonyságot. A vezető által választott sebességfokozat kikapcsolt motor mellett is aktív marad. Abban a pillanatban, amikor a vezető lenyomja a fék- vagy a gázpedált, a motor a lágyhibrid indítógenerátor (MHSG) által biztosított energiának köszönhetően ugyanabban a sebességfokozatban indul újra. Az erőátvitel üresben indítja újra a motort (nyitott tengelykapcsolóval), ha a vezető a sebességváltáshoz a kuplungpedált lenyomja, vagy ha a jármű sebessége túl alacsony az aktuálisan bekapcsolt sebességfokozathoz.


A vadonatúj vezetői segédrendszerek és az aktív biztonsági csomag számos innovatív funkciójával a vadonatúj Tucson még több nyugalmat biztosít a Hyundai ügyfeleinek. A vadonatúj Tucson egy továbbfejlesztett hétlégzsákos biztonsági rendszerrel van felszerelve, amely egy új első sori középső oldallégzsákkal rendelkezik, amely egyedülálló felszerelés ebben a szegmensben. Ez megakadályozza, hogy az első sor utasai ütközés esetén egymással összeütközzenek, minimalizálva a súlyos sérülések kockázatát. Amikor a légzsákok kioldódását frontális vagy oldalsó ütközés váltja ki, a Többütközéses Fékezőrendszer automatikusan aktiválja a vészfékeket, hogy csökkentse a másodlagos vagy többszörös ütközések kockázatát.


A vadonatúj Tucson ban az ütközéselkerülési rendszer (FCA) is megtalálható, amely az autó előtt lévő autókra, kerékpárokra vagy gyalogosokra is figyelmeztet. Ha a vezető nem tud időben reagálni és fékezni, a rendszer automatikusan működésbe hozza a fékeket a balesetek elkerülése érdekében. A Tucsonban az FCA most először tartalmazza a Junction Turning rendszert, amely kiterjeszti a védelmet a kereszteződésekre is. Ez a funkció balra kanyarodáskor észleli a kereszteződésekben szembejövő autókat és ha az ütközés valószínűnek tűnik, fékezve megállítja az autót.


A sávkövető, éberségfigyelő, a holttérfigyelő ütközésmegelőző rendszer mellett a vadonatúj Tucsont Autópályás Vezetéstámogatással (HDA) is felszerelték, amely biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az autópályás vezetést. A HDA az autó sebességét szabályozza és megtartja a távolságot az elöl haladó többi járműtől, valamint az autópálya jelenlegi haladási sávjában tartja az autót. A kormányon található gomb lehetővé teszi a vezető számára, hogy egyetlen kattintással aktiválja a HDA-t.


Az új Tucsonban mindezek mellett megtalálható az Intelligens Sebességkorlátozó Táblafelismerő, a Holttérfigyelő Kamera, a 360 fokos parkolókamera rendszer, a Biztonságos Kiszállást Segítő rendszer, valamint a Távirányítású Parkolóaszisztens is. Ez utóbbi esetén a vezető egy szűk parkolóhelyre úgy irányíthatja be autóját, hogy be sem kell ülnie az autóba, elég azt a távirányítóval vezérelni. 


A vadonatúj Tucson immár a harmadik generációs olyan modell, amelyet Európában, a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) gyártóüzemében Nošovicében, Csehországban gyártanak. A második generációs Tucson (ix35) volt az első modell, amelyet a HMMC készített. Ez a Hyundai európai piac iránti elkötelezettségét támasztja alá. Az első vadonatúj Tucson modellek – a hibrid, a dízel és a benzin, beleértve a 48 voltos lágyhibridet is – az idei év vége felé jelennek meg a Hyundai európai bemutatótermében, míg a plug-in hibrid és az N Line változat jövő év elején érkezik.


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését