Megjöttek a Kia Ceed villamosított változatai


Két évvel a típus hazai bevezetése után a Kia Ceed immár nemcsak hagyományos benzines és dízel, hanem lágyhibrid és akár konnektoros hibrid hajtáslánccal is elérhetővé vált. 

A Kia Motors 2018-ban vezette be az európai piacon legnépszerűbb Ceed modellcsaládjának legújabb, harmadik generációját, amelynek palettája az elmúlt két év során folyamatosan bővült: a kompakt ötajtósként és kombiként debütáló újdonság előbb egy gyönyörű ProCeed sportkombival, majd pedig egy önálló crossover változattal, az XCeed modellel gazdagodott. Most pedig itt vannak a legújabb környezetvédelmi normáknak megfelelő villamosított hajtásláncok, amiket a hazai bemutatón a Ceed SW kombi és az Xceed modellekben próbálhattunk ki. 


A legizgalmasabb persze a konnektorról is tölthető hibrid, ami mind az XCeed és a Ceed SW modellekhez rendelhető. A két modell közös alapjai teljesen azonosak a Kia Niro (és a Hyundai Ioniq) rendszerével: az 1.6-os benzinmotor 105 lóerős teljesítményéhez egy 60 lóerős villanymotor kapcsolódik, amivel a rendszerteljesítmény 141 lóerőre adódik össze. A crossover esetén 57, a kombinál 59 kilométer tisztán elektromos hatótávot biztosító 8,9 kWh kapacitású akkumulátor a hátsó ülések és a csomagtér alatt kapott helyet, ami miatt az XCeed 426 literes csomagtere 291 literesre zsugorodott, míg a Ceed kombi eredeti 635 literes rakteréből 437 liternyi maradt.


Kevésbé látványos, ám a konnektoros megoldásnál mindenképpen olcsóbb alternatívát kínál a 48 voltos lágyhibrid hajtáslánc. A 136 lóerős 1.6 CRDi dízelmotorhoz kapcsolt MHEV rendszer egy kisebb akkuban tárolja a gázelvételkor és fékezéskor keletkező áramot, amit finomabb motorindítással és a gyorsításokkor besegítő villanymotorjával jelentkező alacsonyabb fogyasztással ad vissza. Ehhez a motorhoz is jár az iMT néven ismert intelligens kézi váltómű, amely automatizált kuplungrendszerével akár 125 km/órás sebességig képes leállítani a motort és ezzel, vitorlázva üzemanyagot tud megtakarítani.


A hazai bemutatón alkalmunk volt kipróbálni mindkét rendszert, ám a rövid szakaszokon nyilván csak kezdeti benyomásokat tudtunk kapni az autók tulajdonságaiból. Az XCeed plug-in hibrid feltöltött akkukkal hozta a villanyautók csendes, rugalmas elindulását és haladását, a morgós benzines mélyebb gázadásra pedig azonnal beindul és akár sportosabb dinamizmust is képes előcsalni a crossoverből. A konnektoros hibrid látványos energiaábráit és mutatóit a lágyhibrid modellekben viszont hiába keressük, ott a feliratokon kívül szinte semmi nem utal a 48 voltos rendszerre. Egyedül a korábban szokásosnál erősebb motorféküzem volt feltűnő, ami nyilván a visszatöltéssel volt kapcsolatban. 


Az új Ceed SW plug-in hibrid változata felszereltségtől függően 10,3 és 11,5 millió forint között kapható, míg a konnektoros XCeed 10,4 és 11,7 millió forinttól indul idehaza. A 2021-es modellévű lágyhibrid verziók pedig annyira frissek, hogy azoknak a bemutató időpontjában még nem volt hivatalosan elfogadott árlistája.

A bemutatóról készült további fotok a blog facebook oldalán találhatóak. KATT IDE!     

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését