Az új Hyundai i30 N maximális vezetési élményt kínál

A Hyundai Motor bemutatta a megújult i30 N sportautót, amely továbbfejlesztett dizájnjával, új nyolcfokozatú duplakuplungos N DCT váltójával, valamint fejlett vezetéstámogató és biztonsági rendszereivel még több vezetési élményt nyújthat vásárlóinak. 

Az i30 N a Hyundai első nagyteljesítményű autója még 2017-ben került piacra, amiből azóta több mint 25 ezer darabot adtak el Európában. A Hyundai sportkompaktja számos díjat nyert, köztük az Auto Bild Áv Sportautója Díját 2018-ban. A hétköznapi és nagyteljesítményű vezetési helyzeteket szolgáló számos új fejlesztésével az új i30 valóban versenypályára alkalmas hétköznapi sportautóvá vált. Az új i30 N elődje sikerére épít. Amellett, hogy számos formatervezési és dinamikai fejlesztést kínál, több könnyített anyagot is alkalmaztak, ami nagyobb mozgékonyságot és jobb kezelhetőséget eredményez. A korábbi verzióhoz hasonlóan az új i30 N kompakt ötajtós és Fastback karosszériával egyaránt elérhető.

„"A 2017-es piaci bemutatkozása óta a Hyundai N első nagyteljesítményű modellje számos kiemelkedő értékelést és díjat kapott” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke és termékosztályának vezetője. „Azok a sofőrök, akik maximális szórakozást keresnek az úton, valamint a pályán egyaránt, most még szélesebb teljesítmény- és dizájn jellemzőket kapnak az új Hyundai i30 N modellünkkel. Különösen az új formai kialakítás, az új kerekek, a könnyített N ülések és az új nyolcfokozatú nedves duplakuplungos váltó teszi a Hyundai N élményét sportosabbá és kényelmesebbé, mint valaha." 

Az új i30 N kialakítása három szóval írható le: teljesítmény, érzelem, nyilatkozat. A stílusgyakorlaton túl a teljesítmény határozza meg azokat a változásokat, amiket kizárólag az i30 N modellen hajtottak végre. Az autó körül minden formatervezési jellemzőt a dinamikus teljesítményre összpontosítva fejlesztettek ki: az új i30 N megjelenése azt mutatja, hogy a versenypályára született.

Elöl a jellegzetes N logó a széles középső hűtőrácson található. Specifikus, élesen hálós kialakítása a nézőt a a repülőgépek szárnyaira emlékezteti, amit úgy optimalizálták, hogy lehetővé tegye a motor hatékony hűtését. Az N logót a kerékkupakokba is beépítették. A dizájn további fejlesztései közé tartoznak a V alakú menetfénnyel rendelkező  új LED fényszórók. Emellett a lökhárító külső sarkai, amelyeket az aerodinamikai oldalbordák uralnak, légfüggönnyel egészültek ki, hogy jelentősen javítsák a légáramlást és csökkentsék a turbulenciát a kerékjáratokban.

Az új i30 N kompakt frissített hátsót is kapott, míg az új i30 Fastback N hátsó kialakítása változatlan maradt. A ferdehátún a háromszög alakú N féklámpával ellátott nagyméretű tetőspoiler leszorítóerőt és kiváló egyensúlyt teremt, miközben a hátsó lámpákat is frissítették, és új LED belső formákkal látták el. Az lökhárító alsó részének diffúzorába integrált két nagy kipufogócső teszi teljessé a tiszta, nagyteljesítményű i30 N megjelenését. Az új i30 N hét külső színben kapható, beleértve a Performance Blue-t is, amely kizárólag a Hyundai N modellekhez elérhető.

Az új i30 N alapváltozata 18 colos alufelniket kapott. A Performance csomagos kivitel választásával egy sor fejlesztés érkezik az autóba, többek között az újonnan fejlesztett 19 colos kovácsoltvas könnyűfém keréktárcsák. A könnyű, optimalizált, öt kettős küllős kerekeket a legkevesebb tömeg és nagy szilárdság érdekében tervezték. A 19 collos kovácsoltvas könnyűfém keréktárcsák együttesen 14,4 kg-mal könnyebbek, mint a jelenlegi 19 colos alufelnik. Sötét szaténszürke matt kivitelük, ellentétben az N-specifikus, N logóval ellátott piros féknyereggel, az autó versenyszellemét emeli ki. Az új i30 N Performance csomag szintén nagyteljesítményű, kifejezetten az i30 N-hez kifejlesztett Pirelli P-Zero gumiabroncsokkal lett felszerelve, míg az alapverzió Michelin Pilot Super Sport abroncsokat kap.

Az új i30 N belső kialakítása minden ponton a vezető és az autó összhangjára összpontosít. Az analóg műszeregység olyan funkciókat kínál, mint az változó aktív LED vörös zóna, amely a motorolaj hőmérsékletének függvényében változik, valamint a váltás esedékességjelzője, amely a sebességváltáshoz a legjobb pillanatot mutatja meg a vezetőnek. Az új i30 N mindkét karosszériaváltozatban sportos, fém pedálokkal és Performance Blue varrással rendelkezik. A modell újdonságai a Performance Blue varrású biztonsági övek. A belső tér egytónusú fekete színű, szövet vagy mesterséges velúr és bőrülésekkel. Az új i30 N fűthető kormánykerékkel és fűthető első ülésekkel is kapható. 

Az új i30 N első alkalommal felárért akár könnyített N ülésekkel is érkezhet, amely egy könnyített, nagyteljesítményű első üléspárt takar. Ezek az egyedi tervezésű, monoform sportülések 2,2 kg-mal könnyebbek, mint a hagyományos ülések. A markáns támaszok kiváló oldalirányú támasztékot nyújtanak. A könnyített N  ülések prémium bőrből és Alcantara anyagokból készülnek, valamint a kiváló minőségérzethez Performance Kék varrással és a fejtámlán megvilágított N logóval vannak ellátva.

Az új i30 N 2.0 literes turbómotorral érkezik egy hatfokozatú kézi sebességváltóval, vagy – először az i30 N-ben – nedves típusú nyolcfokozatú duplakuplungos 8 N DCT váltóval kiegészítve. A hatfokozatú manuális váltóval felszerelt i30 N 250 lóerős maximális teljesítményt és 353 Nm maximális forgatónyomatékot biztosít. Az új i30 N ügyfelek a Performance csomag választásával a motor 280 lóerős teljesítményt nyújt, ami 5 lóerővel több, mint korábban, ráadásul mind a hatfokozatú kézi, mind az N DCT-vel együtt elérhető. A Performance csomag maximális nyomatékát 39 Nm-rel 392 Nm-re növelték.

A 280 lóerős motor vízszintes teljesítménygörbét kínál, amely az utakon és a versenypályákon is élvezetes reakciót és jobb gyorsulást biztosít. A lapos teljesítménygörbe nagyobb forgatónyomatékot és teljesítményt nyújt alacsonyabb fordulatszám mellett, így a hétköznapi vezetési helyzetekben jobban kihasználja a motorban rejlő potenciált. Az új i30 N a maximális forgatónyomatékot 1 950 és 4 600 fordulat között adja le, míg a maximális teljesítményt 5 200 fordulatnál éri el. Ez a közepes és a nagysebességű tartományban javítja a gyorsulást és még a legkülönfélébb körülmények között is folyamatosan nagy teljesítményt biztosít.

Mindkét változat maximális sebessége 250 km/óra, míg az új i30 N a Performance csomagban 5,9 másodperc alatt képes 0-100 km/órára gyorsítani, ami 0,2 másodperces vagy 3 százalékos javulást jelent az előző modellhez képest. Az elődhöz hasonlóan az új i30 N is számos nagyteljesítményű vezetési funkcióval van felszerelve, beleértve a Fordulatszám-megtartó rendszert, a Rajtautomatikát, a hátsó merevítő rudat és egyebeket.

Az új N DCT nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó számos nagyteljesítményű vezetési funkciót tesz lehetővé, ami még szórakoztatóbbá teszi az új i30 N vezetését. Az N DCT nedves típusú sebességváltó, ami azt jelenti, hogy olajt használnak a tengelykapcsoló alkatrészeinek hűtésére, ami kevesebb súrlódást eredményez és nagyobb sebességet enged át a sebességváltón. Az új sebességváltó opciót úgy tervezték, hogy a kézi sebességváltók vonzó élményét biztosítsa az automatikus sebességváltók kényelmével. A vezetők választhatnak, hogy kézi üzemmódba húzzák és a kormánykerék váltófüleivel vagy a sebességváltó karjának használatával váltanak. A váltófülek lehetővé teszik a vezető számára, hogy a még sportosabb élmény érdekében anélkül váltson fokozatot, hogy levenné kezét a kormányról. Ha a vezető úgy dönt, hogy inkább a sebességváltó karját használja, a váltókar sportos váltási logikával rendelkezik: lefelé váltáshoz előre tolásra, felváltáshoz hátrafelé kell húzni a kart. 

Az N DCT a még nagyobb vezetési élmény érdekében három új N teljesítményfunkciót tesz lehetővé: N Grin Shift, N Power Shift és N Track Sense. Az N Grin Shift (NGS) a motor és a sebességváltó maximális teljesítményét 20 másodpercre felszabadítja – ez olyan teljesítmény, amely biztosan vigyort fog a vezető arcára csalni. Az aktiváláshoz a vezető megnyom egy gombot a kormánykeréken, és a műszerfalon egy visszaszámlálás kezdődik el, amely a maximális teljesítményből még hátralévő másodperceket mutatja meg.

Az N Power Shift (NPS) akkor kapcsol be, amikor az autó több mint 90 százalékkal gyorsul, enyhítve ezáltal a forgatónyomaték csökkenését azáltal, hogy a sebességváltók segítségével maximális teljesítményt ad le a kerekeknek. Ez azáltal fokozza a vezetési élményt, hogy váltáskor „tolóérzetet” nyújt. Végül az N Track Sense Shift (NTS) automatikusan felismeri, ha az útviszonyok optimálisak a dinamikus vezetéshez, például egy versenypályán és automatikusan működésbe lép. A megfelelő sebességfokozat és váltási idő kiválasztásával optimális teljesítményt nyújt, akárcsak egy profi versenypilóta.

Az eddigi i30 N-hez hasonlóan az N Grin Control rendszer öt különféle vezetési üzemmódja áll rendelkezésre az ügyfelek számára: Eco, Normal, Sport, N és N Custom. Az üzemmódok beállítják a motor, a futómű, az elektronikus menetstabilizáló (ESC), az N differenciálmű (elektronikus vezérlésű korlátozott differenciálmű), a kipufogóhang, a kormányzás és a sebességváltó paramétereit azért, hogy optimalizálják azokat a különféle vezetési körülményekhez. Az N Custom módban a vezetők választhatnak az Eco, Normal, Sport és Sport+ beállítások közül ezeknek az alkatrészeknek a vezetési preferenciáknak és az útviszonyoknak megfelelően.

Az elődhöz hasonlóan az új i30 N is elektronikus vezérlésű felfüggesztéssel rendelkezik. A felfüggesztést és a kormányrendszert újrahangolták, ami mindkét teljesítményszinten jobb vezetési és kezelési teljesítményt eredményezett. A Performance csomag esetében az első féktárcsa mérete 345-ről 360 mm-re nőtt a jobb fékteljesítmény érdekében. A nagyteljesítményű könnyített N ülések és a 19 collos kovácsoltvas könnyűfém keréktárcsák révén megtakarított súly jobb teljesítményt és kezelhetőséget eredményez az agilisabb vezetési élmény érdekében.

Az új i30 N-t továbbfejlesztésével több Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogatási funkciót is kapott. Az első ütközéselkerülő rendszert továbbfejlesztették, így már a gyalogosokat is észleli (FCA-P). A sávkövető asszisztens (LFA) arra szolgál, hogy a jármű a sávjának közepén maradjon, még mielőtt a jármű az egyik oldalra sodródni kezdene. Az új i30 N, N DCT-vel ellátott kompakt változata a holttér ütközés-elkerülési rendszerének (BCA-R) opciójával érkezik. Ez a funkció a fékek aktiválásával akkor lép működésbe, ha a vezető sávot váltana, vagy amennyiben egy párhuzamos parkolóhelyről tolatna ki úgy, hogy közben a másik sávban vagy keresztben egy jármű érkezik. Hasonlóképpen, a hátsó keresztirányú ütközés-elkerülési rendszer (RCCA) aktiválhatja a fékeket, ha tolatáskor akadályt észlelnek közvetlenül a jármű mögött.


Az új i30 N egy Teljesítménymérő rendszerrel is rendelkezik, amely a még könnyebb használat érdekében frissített grafikájával figyelemmel kíséri és fejleszti a vezető pályakészségeit. Ez a funkció megjeleníti és elmenti a vezetési adatokat, beleértve a lóerő, nyomaték, turbófeltöltő információit. Ezenfelül egy köridő- és gyorsulási időmérőt is tartalmaz, ami  főként versenypályákon jön jól. 

Az új i30 N opcióként akár 10,25 collos érintőképernyős navigációs rendszerrel is rendelkezhet, Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokkal. Ez a Bluelink legújabb verziójával is, a Hyundai legkorszerűbb csatlakoztatott autószolgáltatásával is elérhető. Ez számos új előnyös szolgáltatást kínál a Hyundai ügyfeleinek, beleértve a csatlakoztatott útvonalat, az Utolsó mérföld navigációt és az élő parkolási információkat, valamint egy új felhasználói profil funkciót.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei