A vadonatúj Hyundai Tucson sikerrel zárta intenzív tesztprogramját


Napokon belül hivatalosan is bemutatkozik a Hyundai Tucson vadonatúj, immár negyedik generációja, amely intenzív teszt- és minőségbiztosítási programját is sikeresen befejezte. 

A vadonatúj Tucson a Hyundai legkeresettebb hobbiterepjárójának negyedik generációja lesz. Ez az első Tucson, amelyet a Hyundai új formaidentitása, az Érzéki Sportosság formai megoldásaival fejlesztettek ki. Az autó a jól reagáló motor- és sebességváltási opcióknak köszönhetően emellett élvezetesen vezethető is, miközben az összkerékhajtástól a vontatási képességekig a hétköznapi használat praktikus jellemzőivel rendelkezik.


A járműminőség kiemelt fontosságú a Hyundai számára. Az elmúlt években az autógyártó számos elismerést kapott ezen a téren. A Egyesült Államokban elvégzett 2020-as Kezdeti minőségi tanulmányában a J.D. A Power a harmadik generációs Tucsont a piac legjobb kompakt szabadidő-autójaként értékelte. Éppen ezért a Hyundai tesztközpontokban folytatott intenzív tesztpályákon és országutakon elvégzett fejlesztési folyamatot követően a vadonatúj Hyundai Tucson finomhangolását a piacra vezetést megelőzően Csehországban és Ausztriában végezték el.


„A Hyundai elkötelezett a legjobb minőségű járművek gyártása mellett” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketing és termékrészlegének alelnöke. „Ez az iparágban egyedülálló ötéves kilométerkorlát nélküli garanciacsomagunkban is megtestesül, amely nyugalmat kínál az ügyfeleknek. A vadonatúj Tucson átfogó tesztelésének köszönhetően annak piaci bevezetésének kezdetén az ügyfelek biztosak lehetnek abban, hogy olyan autót választanak, amely a a kezdeti és hosszútávú minőség szempontjából legjobb." 


Az elmúlt hónapokban a vadonatúj Tucsont Európában fejlesztették és tesztelték, gyorsított tartóssági teszteket és dinamikai teszteket végezve a világ legnehezebb versenypályáján, a híres Nürburgring Nordschleifén, valamint szigorú közúti teszteken egész Európában a leghidegebb téli tesztviszonyok között Svédországtól az Alpok utánfutós tesztelésén át forróságtűrői tesztekig Spanyolország déli részén azért, hogy az európai ügyfelek kimagasló elvárásai is teljesüljenek.


A Cseh Köztársaságban erre a célra létrehozott tesztpályán a vadonatúj Tucsonnak extrém körülmények között kellett bizonyítania minőségét és különböző forgatókönyvekben kellett helyt állnia. Igazi terepjáróként az összkerékhajtási rendszert, a nyomatékelosztást, a tengelykapcsoló vezérelhetőségét és az alacsony fordulatszámon felépülő nyomatékot különböző körülmények között is próbára tették. Ez az alapos teszt lehetővé teszi a vezetők számára, hogy a vadonatúj Tucsont nehéz terepre is kompromisszumok nélkül elvihessék.


A kihívást jelentő utakon például a Hyundai mérnökei a karosszéria szerkezetének átfogó merevségét, az összes ajtót, a csomagtér ajtaját és a panorámatetőt is úgy ellenőrizték, hogy közben a Tucson két kerékkel a földön, másik két kerekével átlósan a levegőben lógott. A kihívás során az ajtók problémamentesen csukódtak, ami alátámasztja a Tucson karosszériájának kiváló merevségét. A zajok és vibrációk (NVH) terén a mérnökök bizonyos helyzetekben rendellenes zajokat azonosítottak az autóban és csökkentették azokat, hogy a legjobb élményt garantálják a vadonatúj Tucson ügyfelek számára. Minden felület különböző frekvenciájú zajt ad ki a járműben, lehetővé téve azok alapos tesztelését.


A mérnökök vízbe is hajtottak az autóval annak ellenőrzésére, hogy az olyan részegységek, mint az alváz burkolata és a kerékvédők, vízben való nagyobb sebességű haladás után is megfelelően helyükön maradnak-e. Ezenkívül azt is megvizsgálták, hogy a modell könnyen képes-e 20-30 centiméteres mélységű gázlókon átkelni. Mindezeken túl a rögzítőféknek, az Autohold rendszernek és a Lejtmenetvezérlőnek 30-45 fokos meredek dombokon kellett bizonyítania tartósságát. A lejtőn álló jármű indítása során a tengelykapcsolót is úgy terhelték, hogy a vadonatúj Tucson készen álljon a mindennapi kihívásokra.


Miután Csehországban is bebizonyította, hogy tartós felépítéssel rendelkezik, a vadonatúj Tucson vonóerejét is letesztelték az osztrák Alpokban. A Grossglockner hágón a Hyundai mérnökei egy pótkocsival felszerelve nehéz útvonalra vitték a vadonatúj Tucsont, tesztelve a jármű viselkedését helyre fel és hegyről lefelé, valamint a kanyarokban. A folyamatban lévő utolsó tesztfázis lehetővé teszi a mérnökök számára, hogy legfrissebb eredményeiket az végső sorozatgyártású modellbe építsék be és ezzel biztosítják, hogy a vadonatúj Tucson jövőbeli vásárlói számára  szórakoztató és megbízható élményt nyújtson.


A 2004-es bemutatása óta több mint 7 millió Tucson modellt adtak el világszerte, ebből csak Európában 1,4 milliót, ezzel pedig a Tucson a Hyundai legkeresettebb autója a régióban. Az autó gyártása a csehországi Nošovicében működő Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) gyártóüzemében veszi kezdetét hamarosan, amivel az autó már a harmadik olyan generációs Tucson modell lest, amely Európában, Európának készül.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését