A Hyundai megkezdte üzemanyagcellás rendszerének exportálását
A Hyundai Motor az üzemanyagcellás rendszerek tömeggyártásának előmozdítása érdekében megkezdte saját rendszerének szállítását Európába, ahol azokat az autóiparon kívüli vállalatok, köztük a svájci GRZ Technologies hasznosítsák.
A Hyundai Motor ezzel a lépésével olyan autógyártóvá vált, amely nemcsak üzemanyagcellás járműveket, de üzemanyagcellás rendszereket is képes előálítani és azokat kereskedelmi forgalomban értékesíteni, valamint exportálni. Saját fejlesztésű üzemanyagcellás rendszerének exportálása a környezetbarát energiaipari vállalkozások támogatásával a Hyundai csúcstechnológiáját és termelési kapacitását bizonyítja, valamint előmozdítja a vállalat intelligens mobilitási megoldások szolgáltatói stratégiáját, amelyben az üzemanyagcellás technológia központi szerepet játszik.
A Hyundai Motor üzemanyagcellás rendszere több évtizedes tapasztalatokon alapul. A vállalat 2000-ben mutatta be első üzemanyagcellás autóját, a Santa Fe FCEV-t, amelyet 2013-ban a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás hobbiterepjárója, az ix35 Fuel Cell, majd 2018-ban a második generációs üzemanyagcellás hobbiterepjáró, a Nexo követett. A vállalat a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás teherautójának első 10 darabos szállítmányával nemrég sikeresen megkezdte az XCient Fuel Cell exportálását Svájcba.
A hidrogéntárolási technológiák terén a Hyundai Motor és a GRZ Technologies az elmúlt év vége óta szorgalmazza az együttműködést. A GRZ rendelkezik azzal a technológiával, amivel a korábbinál körülbelül öt-tízszer több hidrogént képes tárolni 30 bar alatti nyomáson, ami lényegesen alacsonyabb, mint egy normál hidrogéntároló tartály 200-500 baros tárolási nyomása. Ezt a technológiát a jövőben várhatóan a két vállalat együttműködésével különféle módon fogják hasznosítani.
A Hyundai üzemanyagcellás rendszerének felhasználásával a vállalat egy különálló áramellátó rendszer előállítását tervezi, amelyet csúcsidőben az épületek villamosenerga-ellátásához használnak majd. Az üzemanyagcellás rendszer a Hyundai Nexoban használt rendszeren alapul. Emellett a Hyundai megkezdte az üzemanyagcellás rendszer egy energetikai megoldásokkal foglalkozó startup vállalathoz szállítását is, amely elektromos generátorokat készít. A startup mobil hidrogéngenerátorok gyártásához fogja használni a Hyundai rendszerét.
„A Hyundai üzemanyagcellás rendszerei sokféle felhasználási területet és méretezhetőséget kínálnak, jóval a zérókibocsátású járműveken túl is" – mondta Saehoon Kim, a Hyundai Motor Group alelnöke és üzemanyagcellás központjának vezetője. „Rendszerünk kihasználásával a mobilitás, az infrastruktúra és az energetika területén dolgozó partnereink tovább bővíthetik az átfogó hidrogén-ökoszisztéma lehetőségeit."
A Hyundai Motor júliusban jelentette be, hogy a dél-koreai kormány zöld New Deal politikájára reagálva megkezdi a hidrogén üzemanyagcellás rendszerek exportját, miközben folyamatosan igyekszik diverzifikálni hidrogénüzletágát, hogy ezzel biztosítsa vezető szerepét a globális piacon. Ezt megelőzően, 2018 decemberében a Hyundai Motor Group bejelentette hosszú távú „Fuel Cell Vision 2030” ütemtervét, amely megerősítette elkötelezettségét a hidrogénalapú társadalom fejlesztésének felgyorsítása iránt azáltal, hogy kihasználja az üzemanyagcellás technológiák terén betöltött globális vezető szerepét. Ezen terv részeként a Hyundai Motor Group célkitűzése, hogy 2030-ig évente 700 ezer darab üzemanyagcellás rendszert gyártson autók, valamint nem autóipari ágazatok, például hajók, vonatok, drónok és áramfejlesztők számára.
Forrás: hyundaimotorgroup.com
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!