A Hyundai szerint évekig tarthat a kilábalás a válságból
A Hyundai csoport fejlesztési vezetője szerint a globális járműpiac a mostani pandémiás helyzetből csak valamikor 2023 körül térhet vissza a 2019-es szinthez, ami a gyártókat a költségcsökkentő jövőmobilitás felé terelheti.
A világ személyautó- és haszonjármű eladásai idén a tavalyi 91,2 milliós darabszámról az előrejelzések szerint több mint 20 millió darabbal csökken. A személyautók eladási eredményei tavaly a 64,3 millió darabnál megálltak, ami a 2008-2009-es válság utáni legalacsonyabb szint. „A világgazdaság az év második felében talán egy kicsit felélénkül, de a pandémia utáni helyreállás sokkal több időt fog igénybe venni” – mondta Bo-sung Lee, a Hyundai Motor Group globális fejlesztési vezetője egy konferencián.
Lee azt is hozzátette, hogy a COVID-19 világjárvány megszakította „a gépkocsik kínálatát és keresletét egyaránt”, a korábbi, 2008–2009 közötti pénzügyi válsággal, valamint a 2011-es japán földrengéssel és szökőárral ellentétben. Lee szerint ez mind a fejlett országok, mind a feltörekvő piacok lassulásához vezetett. „Ebben az évben a globális autóértékesítés szintje valamivel több, mint 70 millió darabos lesz, vagyis 20 millió darabbal kevesebbre lesz igény.”
A Hyundai Motor szerint az első hat hónapban a globális autóértékesítés 29,5 százalékkal volt kisebb, mint az előző évben. A globális autóértékesítés a tavalyi év második felétől kezdett visszaesni, áprilisban pedig már több mint felére zuhant vissza. A havi autóértékesítés a pandémiás csúcs és karanténok közepette áprilisban 3,56 milliós szintre esett vissza. A visszaesés olyan szinten volt, hogy a világ második legnépesebb országában, Indiában egyetlen egy autót sem adtak el. Lee a havi veszteségeket a teljes évre vetítve több mint 20 százalékosra becsli, hacsak a kereslet a feltörekvő piacokon nem áll helyre.
A vírusjárvány utáni változásokkal szemben az autóipar új mobilitási korszakot indított el „stabil ellátási láncok, az értéklánc digitalizálása, a megosztás és a tulajdonjog közötti váltás, valamint a higiéniai szolgáltatások növekvő igénye révén. A koronavírus utáni piaci tendenciák, mint például a megosztott gazdaság lassú növekedése, a villamosítás elterjedése, a logisztika és a szállítási piac gyors növekedése fog dönteni az autógyártók jövőjéről" – mondta Lee.
Forrás: pulsenews.co.kr