Német szaklap magasztalta a Hyundai Nexo képességeit


Németország egyik legnevesebb autós magazinja a Hyundai üzemanyagcellás Nexo hobbiterepjáróját  „remek autó"-nak nevezte, miután egy hét alatt 1 500 kilométert autóztak vele. 

Nlmetország egyik legelismertebb autómagazinja, az Auto Motor und Sport egy hétig próbálhatta ki a Hyundai üzemanyagcellás Nexo modelljét, aminek során alaposan elemezte az autó tudását. Az Auto Motor und Sport az Autobild és az Auto Zeitung mellett a legnagyobb három német autós magazin egyike,  és amelyről közismert, hogy szigorú előírásokkal rendelkezik és óriási befolyással bír az európai emberek szemében. Ezt gondolta a magazin a Nexo környezetbarát autóról.


Az AMS egyik szerkesztője, aki soha nem vezetett még üzemanyagcellás autót, körülbelül egy hétig vezette a Nexo-t. Az értékelés során a szerkesztő szokásos utakon és autópályákon, körülbelül 1 500 kilométeres úton vezette az autót azért, hogy megbizonyosodjon arról, alkalmas-e az autó napi ingázásokra és hosszabb távú utakra. Az AMS egyszerűen fogalmazott: „Csupán az a tény, hogy ez egy üzemanyagcellás jármű, nagyszerűvé teszi a Nexo-t, amely egy nagyon jó minőségű autó, viszonylag nagyobb hatótávval, mint más elektromos járműveknél. Ez az autó nemcsak az ingázók számára lenne tökéletes, de a hosszú utakra induló családok számára is.”


A leglátványosabb tényező az egy töltésse megtehető hatótáv volt. „Bár nem mentem lazán, 600 kilométert is meg tudtma tenno. Ez akár 750 kilométert is lehetett volna, ha ennek megfelelően vezettem volna”- írta az AMS szerkesztője. A Nexo az NEDC ciklus szerint hivatalosan egy feltöltéssel akár 750 kilométeres hatótávra képes, amit Bertrand Piccard hőlégballon-versenyző egyszer túl is szárnyalt, amikor 2019-ben a Hyundai Nexo-val hatótávrekordot felállítva 778 kilométert tett meg. 


A rövid feltöltési idő szintén meggyőző volt. Az AMS szerint csak öt percbe telt a hidrogéntartály feltöltése, ami hasonló a benzin- vagy dízelmotoros autók megtankolásához szükséges időhöz. A szerkesztő azt is hozzátette: „Az előre fizetett kártya használatával az automata sok időt takarított meg nekem". Azok számára, akik esetleg egy üzemanyagcellás autó vásárlásán gondolkodnak, a töltőállomások száma jelentheti a legnagyobb akadályt, ám az AMS ezt is kedvelte Nexo-val töltött hét során. „A H2 Mobility okostelefonos alkalmazás könnyen megtalálja a legközelebbi töltőállomásokat" - írta az AMS. A H2 Mobility akcióterve keretében már körülbelül 80 töltőállomást hozott létre Németországban, ami a jövőben további 30 darabbal bővül.


„A vezetési viselkedés biztonságos, könnyű, gazdaságos és tökéletes volt a hosszabb távú utazásokhoz is” - írja az AMS. „Ha a hidrogénüzemanyag kicsit olcsóbb lesz, és a biztonsággal kapcsolatos általános félreértések eloszlathatóak lesznek, akkor a Nexo sokkal népszerűbb lesz" - tette hozzá a magazin.


A Hyundai a tavaly étékesített 4 987 darabbal a világon a legtöbb üzemanyagcellás jármávet érzékesítette. A Nexo emellett elnyerte a világ első ötcsillagos hidrogén-elektromos járműjének díját is, amelyet az új autók biztonsági értékelésével foglalkozó európai szervezet, az Euro NCAP adott ki. A Nexo kiváló formatervezési pontszámot elérve a Red Dot Design Díjat is elnyerte. A Hyundai 2025-re 110 ezerre kívánja növelni éves üzemanyagcellás járműértékesítését, 2030-ig pedig 500 ezer darab gyártására képes termelési rendszert épít fel.


Az Európai Bizottság közleménye szerint ahhoz, hogy 2050-ig klímasemlegessé váljon, Európának át kell alakítania energiarendszerét, amely az EU üvegházhatású gázkibocsátásának legnagyobb részét teszi ki. Az energiarendszer integrációja és a hidrogénre vonatkozó uniós stratégiák egy hatékonyabb és összekapcsolt energiaágazat számára készítik elő az utat, amelyet a tisztább bolygó és az erősebb gazdaság célkitűzései vezetnek.


A közlemény szerint az európai hidrogéngazdaság készen áll arra, hogy értéke a jelenlegi 2 milliárd euróróln2030-ra 140 milliárdra ugrjon. Éghajlatsemlegessé válása érdekében az Európai Bizottság 2050-ig azt tervezi, hogy a hidrogénenergia felhasználását a jelenlegi 2 százalékról 23 százalékra növeli, ami magában foglalja a megújuló energiaforrásokból, például a szélből vagy a napenergiaból származó „zöld hidrogént” is.


Fontos a hidrogén előállítási forrása is; A 'szürke' hidrogént ismert módon fosszilis tüzelőanyagokból állítják elő, a 'kék hidrogén' pedig a szürke tisztább változata, amely kevesebb széndioxidot bocsát ki. A legtisztábbat „zöld hidrogénnek” nevezik, amelyet megújuló energiaforrásból állítanak elől. Eddig a hidrogént főleg a földgázban lévő metánból állították elő, amely viszont jelentős szén-dioxid-kibocsátást eredményez.


Ennek a kérdésnek a kezelése érdekében elindult a Hydrogen Europe európai iparági szövetség. A cél az, hogy 80 GW-tal előmozdítsák a zöld hidrogéntermelés jelentős növekedését az EU-ban  és csökkentsék a hidrogén termelői árait. Az EU arra törekszik, hogy a zöld hidrogénüzemanyagot a lehető legszélesebb körben nemcsak buszok, taxik, teherautók, vasutak és hajók számára forgalmazza, hanem olyan iparágakban is, mint például az olajfinomítás, a vegyipar vagy az acélipar.


A német kormány által június 14-én bejelentett nemzeti hidrogénstratégia további 7 milliárd eurót irányoz elő a hidrogéntechnológiák piacra dobására Németországban és további 2 milliárd eurót a nemzetközi társulásokra. Ugyanakkor a kormány a zöld hidrogén előállítására 300 millió eurót szándékozik befektetni, további 50 milliót pedig 100 töltőállomás építésére kíván fordítani.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei