Így lett a Sonata a Hyundai legbiztonságosabb autója


Az amerikai Nemzeti Közúti Biztonsági Intézet tökéletes ötcsillagos minősítést adott Hyundai Sonata töréstesztjére, amely Így ment keresztül a szakértők újautó-értékelési programján.

A Hyundai Sonata áprilisban megszerezte a legmagasabb biztonsági minősítést a Nemzeti Közúti Biztonsági Intézettől (NHTSA). Az autó harmadik generációs platformja a csúcstechnológiájú ADAS rendszerekkel együtt tette mindezt lehetővé.


Minél több a csillag, annál biztonságosabb egy autó. Az NHTSA által vezetett újautó-értékelési program 1979-ben kezdődött, amely a járművek ütközés tesztek során mutatott eredményeit értékeli. Az NHTSA frontális, oldalirányú és borulásos vizsgálatokat végez, mivel ezek az ütközéstípusok teszik ki az amerikai utakon bekövetkező ütközések túlnyomó részét. Ezúttal a Sonata és a Sonata Hybrid egyaránt tökéletes 5 csillagos minősítést kapott.


Az NHTSA legelső forgatókönyve a frontális ütközésteszt. Az autó délre halad egy kétsávos úton, míg egy másik jármű észak felé halad ugyanazon az útpályán. A másik jármű vezetője elalszik a kormánynál és áttér a másik sávba. Hirtelen összeütköznek. Egy átlagos méretű felnőttel a vezetőülésben és egy másik felnőttel az utasülésen az autó 56 km/órás sebességgel egy rögzített akadályba ütközik. Minden tesztbábu viseli a biztonsági övvel, az NHTSA pedig az ütközést követően kiértékeli a fej, a nyak, a mellkas és a combcsont sérüléseit. A Sonata 4 csillagot kapott a vezetőülésben, és 5 csillagos az első utasülésben helyet foglaló bábuk sérüléseiért.


A Sonata harmadik generációs platformja több energiát tud elnyelni egy ütközés során, javítva a biztonságot azáltal, hogy minimalizálják az utaskabinba jutó ütközés mértékét. A platformot úgy tervezték, hogy a gumiabroncsok egy kis átfedéses ütközés során kifelé mozognak az bent ülők biztonságának maximalizálása érdekében.


A következő az oldalütközési teszt. Az autó egy négyirányú kereszteződésen halad keresztül, amikor egy másik jármű is megközelíti ugyanazt a kereszteződést, de nem áll meg a STOP táblánál és a jármű oldalának ütközik. Egy mozgó akadály 62 km/óra sebességgel ütközik az álló autónak. Ennek az oldalütközésnek van még egy másik forgatókönyve is – az autó hirtelen elkezd csúszni az úton és a járművezető oldalánál egy telefonpóznába ütközik. A Sonata mind az oldalütközés tesztjén, mind az oszlop oldalütközési teszt során bizonyította képességeit és 5 csillagot szerzett.


A következő forgatókönyv a borulási ellenállás tesztje. Az autó egy autópályán halad egy terepjáróval, amikor hirtelen egy éles kanyar jön. A vezető igyekszik bevenni ezt a kanyart, de túl gyorsan érkezik és elveszíti a jármű feletti uralmat, a jármű pedig lesodródik az útról és felborul. A borulási ellenállás osztályozása egy laboratóriumi mérésen, az úgynevezett statikus stabilitási tényező (SSF) értékelésével történik, amely meghatározza, hogy a jármű mennyire „nehéz fent”. Az NHTSA megvizsgálja, hogy egy jármű egy komoly manőver esetén mennyire sebezhető egy borulás során. A Sonata itt is 5 csillagot szerzett, mindössze 9,7 százalékos az esély egy borulásra.


A Hyundai Sonata összesen tizenkét biztonsági technológiával rendelkezik. Ezek a felszerelések lehetővé teszik a jármű számára, hogy aktívan minimalizálja a behatásokat. Az alábbi négy felszerelés az Egyesült Államokban különösen ajánlott alapfelszereltség: frontális ütközés figyelmeztetés (FCA), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automatikus fékezés ütközéskor és a dinamikus féktámogatás. A radartechnika és a kameraérzékelők segítségével az FCA rendszer segíti a más járművekkel vagy gyalogosokkal történő balesetek megelőzését azáltal, hogy automatikusan csökkenti a sebességet és figyelmezteti a vezetőt az esetleges ütközésekre. Az elektronikus stabilitásszabályozóval az FCA nagyobb védelmet biztosít azáltal, hogy a megfelelő időben automatikusan lefékezi az autót.


Az előrenéző kamera segítségével a sávelhagyásra figyelmeztető akkor hallható, amikor a jármű elhagyja a sávját. A Sávkövető Asszisztens pedig megakadályozza a sáv elhagyását azzal, hogy szükség esetén kormánymozdulatokkal kormányozva korrigál és automatikusan visszavezeti az autót a sávba. A Sonata emellett Holttérfigyelő ütközés-elkerülési asszisztenst, hátsó keresztirányú ütközés-elkerülő rendszert, intelligens sebességtartót, fáradtságfigyelő rendszert, távolsági fényszóróasszisztens rendszert és biztonságos kiszállási asszisztens rendszert is tartalmaz. 


Más Hyundai modellek, köztük a Kona, a Tucson, a Santa Fe és a Palisade a Nemzeti Közúti Biztonsági Intézettől (NHTSA) szintén a legmagasabb biztonsági minősítést – öt csillagot – kapták. Eközben a Hyundai Elantra, az Elantra GT (i30), a Veloster, a Kona, a Tucson, a Santa Fe és a Palisade idén a Legjobb Biztonsági Választás (Top Safety Pick) díjat kapták a Közúti Biztonsági Biztosító Intézettől (IIHS) is. A díjak megszerzéséhez a járműveknek jó minősítést kell kapniuk az intézet ütközési kategóriáiban. Ebben az évben a legtöbb győztes címet a Hyundai nyerte.


Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését