A Hyundai üzemanyagcellás villamost épít
A Hyundai csoporthoz tartozó, vasúti járműveket készítő Hyundai Rotem bejelentette, hogy az Ulsan városával kötött szándéknyilatkozata szerint demonstrációs céllal üzemanyagcellás villamost épít.
A projekt értelmében a Hyundai nemcsak a hidrogénüzemű villamost, de a hozzá kapcsolódó töltőállomást és a vasúti depót építi meg azon a 4,6 kilométeres távon, ami az ulsani Taehwagang és az Ulsanhang állomás között üzemen kívül áll. Ulsan városa adminisztrációs együttműködése mellett biztosítja a sínpályát a projekthez, amivel elősegíti, hogy a város a globális hidrogéntársadalom egyik motorjává váljon.
A hidrogénnel üzemelő villamosok és vonatok kevesebb költséggel és a környezetre kevésbé káros hatással üzemeltethetőek. A Hyundai Rotem tavaly óta a Hyundai Motorral együttműködve egy üzemanyagcellás villamos kifejlesztésén dolgozik, amelynek következő állomása egy tesztplatformra épülő működő jármű lesz. A vállalat egy olyan villamos kifejlesztését tűzte ki célul, amelynek maximális sebessége 70 km/óra, a 95 kW teljesítményű üzemanyagcella segítségével egy töltéssel pedig 150 kilométert képes megtenni.
Amellett, hogy a működése során kizárólag vízpára keletkezik, a hidrogénüzemű villamosokat is olyan légtisztító rendszerrel szerelik fel, amelyek képesek óránként akár 107,6 kg városi levegőt megtisztítani. Ugyanezt a technológiát hasznosítják a Hyundai Motor 2018-tól kapható üzemanyagcellás Nexo hobbiterepjárójában is, így reményeik szerint jelentősen tudják majd javítani a városok levegőminőségét.
„A hidrogén városának tekintett Ulsannal megkötött szándéknyilatkozattal arra számítunk, hogy felgyorsíthatjuk a hidrogénüzemű villamosok fejlesztését és forgalomba hozatalát Koreában” – mondta a vállalat egyik képviselője, aki azt is hozzátette, hogy a Koreai Vasúti Fejlesztőintézet (KRRI) szintén egy olyan1,2 MW vagy még nagyobb teljesítményű üzemanyagcellás járművet fejleszt, ami 110 km/órás végsebesség mellett egyetlen feltöltéssel 600 km megtételére képes.
Forrás: koreaherald.com, railjournal.com