GENF 2018: A nagyközönségnek is bemutatkozott a Hyundai Kona elektromos változata


A múlt héten megtartott digitális premiert követően a Genfi Autószalonon a Hyundai végre élőben is bemutatta a tavaly óta kapható Kona kisterepjáró tisztán elektromos változatát.   

A tavaly debütált Hyundai Kona kisterepjáróra épülve a Hyundai most a nagyközönség számára is bemutatta az autó tisztán elektromos változatát, amely az Ioniq után már a második azon 28 környezetbarát modell listáján, amit a Hyundai az elkövetkező néhány év során be kíván vezetni a piacra. A Kona Electric változata így ugyanazt a merész formatervű terepjárós karosszériát kapta, mint eddigi modellváltozatai, csupán néhány részletet módosítottak a kedvezőbb légellenállás érdekében.   


"A Hyundai jelenleg is vezető szerepet tölt be a jövőbeli mobilitási megoldásokban" - nyilatkozta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért- és termékekért felelős alelnöke. "A vadonatúj Kona Electric elindításával az ambiciózus öko-autó stratégia megvalósítása felé haladunk. Ez egy olyan autó, amely nem ismer kompromisszumokat - a SUV típusú karosszéria és az elektromos meghajtás kombinációja. A Hyundai progresszív jellegét képviseli. Mi a Hyundai-jal eljutottunk a jövőbe! "


A vadonatúj Kona Electric a hagyományos Kona kifejező és erőteljes első kiképzését kapta, ám a legfontosabb eltérés az autó színére fújt zárt hűtőmaszk, amely tiszta és elegáns megjelenést kölcsönöz a járműnek, miközben egyben javítja annak légellenállását is. A Kona másik karakteres vonása a LED nappali menetfények, amelyek alatt a szintén LED technológiát alkalmazó fényszórók külön egységet képeznek.


Az első kialakítás stílusa a hátsó lökhárítóban és a LED hátsó lámpatestekben is visszaköszön. A műanyag burkolattal védett integrált lámpatestek és tolatólámpák a vadonatúj Kona Electric progresszív formatervét hangsúlyozzák ki, miközben a hátsó ablak légterelőjébe LED féklámpa is világít. Az 1 800 mm-es szélességével és az 1 570 mm-rel a hagyományos Kona változatoknál 20 mm-rel magasabb Electric hatásos megjelenésű jármű, amit az egyedi tervezésű 17 colos könnyűfém keréktárcsák tovább hangsúlyoznak. Az autó kiállását a normál Kona változatoknál 15 mm-rel nagyobb, 4 180 mm-es hosszúság és a 2 600 mm-es tengelytávolság is segíti.


A belső térben a vásárlók szövet, szövet-bőr és teljes bőrbevonatú üléshuzatok közül válogathatnak, de utóbbi kétféle huzathoz opcióként kérhető akár háromszínű kék vagy szürke belső színvilág is. A belső tér legjellegzetesebb eleme a Kona Electric középső konzolja, ahol intuitív módon ötvözték a kezelőgombokat és a menetvezérlő modult. A tervezők ennek is köszönhetően egy kiegészítő tárolórekeszt is kialakítottak a középkonzol alatt. 


A vadonatúj, nagy felbontású hétcolos Supervision műszeregység megjeleníti az autóhoz kapcsolódó lényeges információkat, mint a sebesség, az akkumulátor töltöttségi szintje, energiaáramlás és vezetési módok. A kiválasztott vezetési módoktól függően a műszeregység elemei és háttérszíne változó attól függően, hogy melyek azok az információk, amelyek a legfontosabbak és leginkább hasznosak. Ezt kiegészíti a Head-up (HUD) kijelző, amely a lényeges vezetési információkat vetíti a vezető szemmagasságába. Ez az információk gyorsabb feldolgozása mellett segít abban, hogy a vezető folyamatosan az úton tarthassa szemeit. Többek között ezen a kijelzőn jeleníthetőek meg az asszisztens rendszerek, mint a frontális ütközésvédelem, a sávtartó rendszer, a holttérfigyelő rendszer, a sebességkorlát kijelző és a fáradtságfigyelő rendszer jelzései is.   


A vadonatúj Hyundai Kona Electric két különböző elektromos hajtáslánccal kerül forgalomba Európában. A nagyobb hatótávú változat 64 kWh kapacitású akkumulátorával akár 482 kilométer megtételére is alkalmas, miközben a villanymotor fogyasztása 15,2 kWh/100 km (WLTP módszer szerinti célkitűzés). Az elektromos erőforrás maximális teljesítménye 204 lóerő, amellyel a Kona Electric 7,6 másodperc alatt gyorsul százra. Az alapváltozat a 39,2 kWh kapacitású akkumulátorával 300 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, miközben a 135 lóerős villanymotorral 9,3 másodperc alatt van százon, fogyasztása pedig 14,8 kWh/100 km. (Ugyanez a hatótáv a szigorúbb koreai ciklus szerint 240, illetve 390 km) Mindkét motor azonnali nyomatéka 395 Nm, ami az első másodperctől élvezetessé teszi az elektromos változat vezetését, a maximális sebesség eléri a 167 km/órát.   


A Kona Electric lítium-polimer akkumulátorát 100 kW egyenáramú (DC) gyorstöltővel 54 perc alatt lehet 80 százalékosra feltölteni. A fedélzeti 7,2 kW-os töltőnek köszönhetően a váltóáramú (AC) töltés a nagyobb akkumulátoros változat esetén 9 óra 40 percet, míg az alapmodell esetében 6 óra 10 percet vesz igénybe. A töltőnyílást az Ioniq-kal ellentétben nem az autó oldalán, hanem a hűtőmaszkon, a Hyundai logo mögött helyezték el.


Ahogyan egy elektromos autóhoz illik, a Kona Electricet is telezsúfolták a legmodernebb kényelmi és vezetéstámogató rendszerekkel, illetve az Ioniqhoz hasonlóan a Kona Electricben is a kormány mögött elhelyezett váltófülekkel lehet állítani a regeneratív fékezés erősségét. A rendszer működését a vezető a középső 7 colos érintőkijelzőn követheti nyomon. 


A kormány mögött elhelyezett Supervision műszeregység is az Ioniq mintájára készült, mindössze rajzolatában mutat eltérést a korábbi változatokhoz képest. A Hyundai SmartSense csomagjának köszönhetően van gyalogosokat is felismerni képes automatikus vészfékrendszer, holttérfigyelő és mögöttes keresztirányú forgalomfigyelő rendszer, sávtartó rendszer, éberségfigyelő és táblafelismerő rendszer is. 


Az egyéniesség fokozása érdekében a Kona Electric is kapható különböző karosszéria- és tetőszínek kombinációival, de az autó alapszíne összesen hétféle lehet: a Genfben is kiállított piros, illetve fehér mellett a Kona Electric létezik citromsárga, narancssárga, kék, sötétszürke és világosszürke fényezéssel is. A beltérben a szövetkárpit helyett szövet-bőr és bőrkárpit is kérhető, akár háromféle színösszeállításban is.   


A Hyundai Kona Electric első példányai valamikor nyáron érkeznek meg Európába, az autó hazai bevezetése pedig valamikor az év második felében történhet meg. 


Forrás: motor1.com, autoevolution.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését