Hatalmas előrelépés a Hyundai új dizájnközpontja


A Hyundai Motor múlt év végén nyitotta meg vadonatúj formatervező központját, ahol a Hyundai és Genesis márkák legújabb modelljei közül egyszerre 24 projekt készülhet. 

A 67 millió dollárból épített csaknem 31 ezer négyzetméteres létesítményben - amely kétszer akkora, mint a régebbi stúdió - összesen 400 Hyundai és Genesis formatervező dolgozhat egyszerre. A hatalmas központban külön részleg lesz a Hyundai és külön a Genesis formatervező csapatainak. "Azt szeretnénk elérni, hogy a Hyundai és a Genesis formanyelve hasonló legyen, mint a Toyota és a Lexusé, ahol falakkal elválasztva eltérő kommunikációval készülnek az autók" - mondta Sangyop Lee, a Genesis formatervezési ügyvezető igazgatója. 

A Kia formatervezői azért nincsenek itt, mert számukra egy külön dizájnközpontot hoztak létre a Namyang fejlesztőközponton belül, de néhány kilométerrel arrébb. Az immár ötvenéves Hyundai korábban évtizedeket töltött azzal, hogy ihlet nélküli járműveket készítsen és emiatt nem alakult ki a márka valódi formatervezési öröksége. "Negyven éve a Hyundai formatervező részlege három emberből állt, akik semmit sem tudtak az autótervezésről" - mondja Luc Donckerwolke, a Hyundai Kia és Genesis márkák formatervezési igazgatója. "Így aztán a Hyundai az ItalDesign Stúdióval és a Mitsubishivel dolgozott együtt" Ezen intézményes emlékezet hiányának ellensúlyozására az új stúdióban hatalmas formatervezési könyvtár is helyet kapott. 


Ám az új stúdió legfontosabb célja, hogy felgyorsítsa a termékfejlesztési folyamatot. Jelenleg egy új Hyundai modell létrehozásának időterve a terméktervezéstől az első legyártott autóig akár öt év is lehet, de a formatervező első rajzaitól ez minimum 3 év. Lee azt mondja ezt az időtávot a felére kívánják csökkenteni. 

A Hyundai további 30-40 új dolgozót is felvett a digitális dizájnfejlesztés erősítésére. "A készülő autók nagyjából 20 százalékánál előfordul, hogy a prototípus megépítése után változtatni kell az autó arányain, ami hatalmas költséget emészt fel" - mondja Donckerwolke. "Ezzel a digitális csapattal a mérnökök enélkül is tudnának tervezni. Ez pedig számos olyan problémát is megold, ami később merülhet fel."


A Hyundai menedzsmentben a közelmúltban érkezett, német autógyártóknál szerzett tapasztalatokkal rendelkező vezetők mellett a vállalat a müncheni székhelyű Henn vállalatot bízta meg a tervezőközpont létrehozásával. Ugyanez a vállalat készített korábban a Porsche Design Stúdiót a németországi Weissachban, de a Porsche wolfsburgi pavilonját is ők hozták létre. 

A falak többsége gipszkartonból készült, amelyen kompozitpanelek kerültek felhelyezésre. Egy hatalmas teremben négy teljes arányú felületi bemutatófal került beépítésre, míg 26 agyagformázó gép is rendelkezésre áll. Amikor a modellek készen vannak, összesen 13 darab- 5 kültéri és 8 beltéri - forgószínpadon kerülhetnek bemutatásra. Lee azt is elmondta, hogy a belső teremben van a világ leghosszabb LED fala.

Donckerwolke volt a legfontosabb összekötő ember a Henn tervezőirodával. "A régi stúdióban nem volt elég hely vagy távolság egymás között. Nem tudtuk megmutatni egy bizonyos autó kiállását vagy arányait, mert nem tudtunk melléállítani összehasonlításként egy versenytársat."

Forrás: motortrend.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését