Jövőre Indiába is megérkezik az elektromos Hyundai Kona


Az új Kona kisterepjáró elektromos változata lehet a Hyundai Motor első indiai villanyautója, amely helyi összeszerelésű modellként sem lesz olcsó termék.

A Hyundai a most zajló Genfi Autószalonon mutatta be a Kona kisterepjáró tisztán elektromos változatát, amely az Ioniq után gyártó második ilyen környezetbarát terméke. Korábban a Hyundai indiai szervezete a februári Auto Expón mindkét modellt bemutatta, mostanra azonban hivatalossá vált, hogy a Hyundai Kona Electric 2019 közepén Indiában is bemutatkozik. 

A Genfi Autószalon Hyundai sajtótájékoztatóján a Hyundai Motor India Limited vállalat vezetője, Y. K. Koo is részt vett,aki az esemény után nyilatkozott: "A Konával nem a nagy darabszámok elérése a célunk, egy technológiai állásfoglalást akarunk tenni és megmutatni elkötelezettségünket az elektromos jövő felé" - mondta Koo.  


Emellett a Hyundai hibridek bevezetésén is gondolkodik, mint az elektromos autózás középső lépcsőfokaként. "Mivel nincs a hibridekre semmiféle adóösztönző, elsősorban a tisztán elektromos autók irányába koncentrálunk" - mondja Koo. A Hyundai tervei szerint a Kona Electric változatát helyben szerelnék össze, amivel az autó árát 2,5 millió rúpia (kb. 10 mFt) körülire tudnák csökkenteni. Az Indiában így is kifejezetten drágának számító Kona elektromos változatából havonta 50-60 darabot kívánnak értékesíteni. 

Az Indiában jövőre bemutatkozó Hyundai Kona Electric a 39,2 kWh kapacitású kisebbik akkumulátorcsomagos változat lesz,amelynek hatótávja eléri a 300 kilométert. Az autó villanymotorja 135 lóerős,maximális forgatónyomatéka 395 Nm, amellyel az autó 9,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára,végsebessége pedig 167 km/óra. A Kona Electric lítium-polimer akkumulátorát 100 kW-os villámtöltőn 54 perc alatt lehet 80 százalékosra tölteni, míg otthoni töltőbox-szal 6 óra 10 perc alatt töltődik fel teljesen.   


A Hyundai Kona Electric akkucsomagja az autó padlólemezében kapott helyet,így az egyáltalán nem befolyásolja az utastér kényelmét,a csomagér mérete is csak minimálisan tér el.a Kona benzinmotoros változataitól. Az elektromos verzió csomagtere a töltőkábelek tárolója nélkül 373 literes, míg azzal együtt is marad 332 liter. 

Az autó külső megjelenése is nagyon hasonlít a hagyományos Kona változatokhoz, a zárt hűtőmaszkkal mindössze az első kialakítás, a lökhárítók és a légterelők formájában tér el azoktól, miközben a villanymotoros változat különlegesen formatervezett 17 colos könnyűfém keréktárcsákat is visel. Belül digitális a műszeregység és alapból 7 colos a középső multimédia, de rendelhető nagyobb,8 colos verzió is. A 8 irányban elektromosan állítható első ülések fűthetőek és szellőztethetőek is. Emellett számos fejlett vezetéstámogató rendszer is megtalálható az autóban. 

A Kona Electric első indiai összeszerelésű változatai valamikor 2019 második felében gördülhetnek le a Hyundai Chennaiban található gyártóüzemének futószalagjairól.  

Forrás: autocarindia.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei