Lappföldön vizsgáztak a Hyundai új elektromos autói


Az Északi-sarkkörtől nem messze fekvő Hyundai Mobis svédországi tesztközpontjában a mérnökök a legkeményebb próbáknak vetették alá a vállalat legfrissebb villanyautóit azért, hogy az autók akár -35 fokos hidegben is használhatóak legyenek.

A különösen kemény időjárási viszonyok fokozottan befolyásolják az elektromos autók egyes funkcióinak működését, így pl. az autó indítását, az elektromos meghajtórendszer hőmérsékleti viszonyait, a fűtést és a maximális hatótáv elérését is. A Hyundai legújabb elektromos modelljei, a Nexo üzemanyagcellás és a Kona Electric érkezésével a Mobis téli tesztelési eljárását is kiterjesztették. 


Az üzemanyagcellás járművek előző generációjának jelentős problémája volt a -10 és -20 fok közötti hidegindítás. Azért, hogy a mérnökök ezen a technológiai nehézségen túljussanak, a mérnökök egy új komponenst fejlesztettek ki, amely fagypont alatti hőmérséklet esetén felmelegíti a Nexo üzemanyagcelláit. Az okos hőmérsékleti menedzsment stratégiának köszönhetően a Nexo akár -30 fokon is könnyedén beindítható, ami összhangban van bármilyen más, belsőégésű motorral felszerelt járművel. 


A másik tipikus probléma, ami az üzemanyagcellás járműveknél felmerül, az a leállítás után a cellákban képződő jég, hiszen a hidrogén elektromossággá alakítása során a víz az egyetlen keletkező melléktermék. Az üzemanyagcellához illesztett kifújó ventilátor használatával a jármű leállításakor a Nexo automatikusan eltávolítja a keletkezett vízszemcséket, mielőtt azok jéggé fagynának. 


Egy akkumulátoros villanyautó téli tesztelésének kulcsfontosságú szempontja az elektromosság leghatékonyabb kihasználásának elérése. A hatótáv maximalizálása érdekében a Kona Electricben az okos mérnöki megoldásokat egyesítették a fűtőventilátor és a légkondicionáló rendszer (HVAC) működéséhez szükséges energia minimalizálásával. A Kona Electricben egy vadonatúj fejlesztésű hőszivattyú mutatkozik be, amelyet fejlett légbefúvó rendszer, egyéni ventilátor funkció (driver only) és programozható előfűtés egészít ki. 


A Kona Electric hőszivattyúja az autó elektromos komponenseinek veszteséghőjét hasznosítja újra azért, hogy ezzel is fokozza a fűtő és szellőztető rendszer hatékonyságát. Az akkumulátor energiájának minimális használata hozzájárul a Kona Electric téli hatótávjának nagyságához. 


A Hyundai Kona Electric fejlett légbeömlő rendszere a belépő és távozó levegő mennyiségének mérésével folyamatosan újrahasznosítja az utastér meleg levegőjét. Az autó utasterének jobban ellenőrzött légáramlása által a HVAC rendszer hatékonyabban tudja felfűteni az autót, amivel minimalizálni lehet a téli használat során a fűtésre fordított energia felhasználását. 


Az új Kona Electric egyéni ventilátor rendszere teljes egészében kikapcsolja az utasoldali ventilátort és fűtést, amennyiben a sofőr egyedül használja az autót és ezt a "driver only" gomb megnyomásával aktiválja. Ha csatlakoztatva van a töltőhöz, a Kona Electric programozható előfűtés rendszere lehetőséget biztosít arra, hogy az autót a hálózat energiáját hasznosítva fűtse fel, mielőtt az autóval elindulnának. 


A Hyundai Motor környezetbarát modellpalettájának csúcsán a vállalat első kizárólagos padlólemezére épülő hobbiterepjárója, a Nexo a kategóriájában a legjobb, egyetlen feltöltéssel 800 kilométeres hatótávval rendelkezik. Eközben a kétféle nagyságú akkupakkja közül a 64 kWh-s nagyobbikkal a Kona Electric akár 482 km megtételére képes, míg az alapváltozat a 39,2 kWh-s változat 312 km-es hatótávot tud a WLTP szabványa szerint.


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését