A Hyundai megkezdte saját fékező és parkolórendszerének sorozatgyártását


A Hyundai Mobis a világ második olyan autóalkatrész-gyártó vállalatává vált, amely megkezdte csúcstechnológiás saját fékező és parkolórendszerének szériagyártását azzal a nem titkolt céllal, hogy átvegye a vezetést ezen globális piacon.     

Első koreai autóipari beszállítóként a Hyundai csoport Mobis alkatrészgyártója készen áll arra, hogy beindítsa saját fejlesztésű integrált Mobis Elektromos Fékrendszerének (iMEB) és a Távirányítású Okos Parkolósegéd (RSPA) rendszereinek tömeggyártását a vállalat koreai Csungcseong tartományának déli részén fekvő gyáregységében. "Ez egy olyan lehetőséget biztosít a Hyundai Mobis számára, amellyel a Hyundai a fékrendszerek és parkolósegédek között kései követőként lépett be a piacra, de világvezető szerepre törhet ezen a téren" - mondta a vállalat szóvivője. 

Az iMEB regeneratív fékrendszer a környezetbarát autók egyik kulcsfontosságú komponense, amely a jármű lassulása közben áramot termel és ezzel tölti az autó akkumulátorait. Mivel ez a rendszer az energiaveszteség 70 százalékát visszanyeri és ezzel az átlagos hibridüzemű autók gazdaságos üzeméhez 40 százalékban járul hozzá, így ez a technológia különösen fontos az autók üzemanyag-hatékonysági versengésében.   


A regeneratív fékrendszerek legfejlettebb képviselőjeként az iMEB mind hardver-, mind szoftveroldalon is áttörést jelent. A cég elsőként egy új hidraulikus töltőféknyomés-ellátó egységet fejlesztett elektronikus motoralapú rendszer formájában. Ez integrálja a féknyomás-ellátó egységet és a fékvezérlő egységet, amelyben több mint 30 olyan modern vezérlőfunkciót tartalmaz egyetlen egységben, mint pl. a menetstabilizáló rendszer. A fejlett vezetéstámogató rendszerek, mint a első ütközéselkerülő rendszer, a távolságtartó sebességszabályzó funkcionalitásán túl a fékvezérlő egység az elektromos rögzítőféket is magában foglalja.  

A Hyundai Mobis iMEB rendszerének fékérzékenysége 13 százalékkal javult, miközben az egység tömege 5 százalékkal kisebb, mint a globális piacon kapható más termékek. Ez egyben azt is jelenti, hogy az egység gyártási költsége 30 százalékkal kedvezőbb lehet, mint a különálló hidraulikus rendszereké. Ez végeredményben vészhelyzetben rövidebb fékutat eredményez, miközben jelentős mértékben hozzájárul az autó üzemanyag-hatékonyságához, csökkenti az autó tömegét és versenyképességét a piacon. 


A Távirányítású Okos Parkolósegéd (RSPA) egy olyan rendszer, amely a hajtásláncot, a kezelést és az autó gyorsulását-lassulását az autó kulcsán lévő kapcsoló megnyomásával automatikusan kezeli egy parkolási szituációban. Miután 12 első és oldalsó érzékelő felfedezi a lehetséges parkolóhelyet, a vezető a kulcs megnyomásával engedélyezheti az autó számára, hogy beirányítsa magát erre a helyre függetlenül attól, hogy ülnek az autóban, vagy sem. Ugyanígy az is lehetséges, hogy a szűk parkolóhelyről az autó önállóan kiálljon.  

A Hyundai Mobis RSPA rendszere az iparág legjobb helyfelismerő képességével és a legpontosabb érzékelőivel rendelkezik. A parkolóhely észlelése merőleges és párhuzamos parkolóban, valamint a sikeres parkolás találati aránya nagyjából 30%-kal magasabb, mint a versenytársak hasonló rendszereinél. A Hyundai rendszerének másik nagy erőssége, hogy az automatikus parkoláskor a kormányzás sokkal közelebb áll ahhoz, mintha valaki manuálisan tekerné a kormányt. 


A Hyundai Mobis célja, hogy még ebben az évben egy teljesen automatikus parkolási rendszert fejlesszen ki. Amíg ugyanis a mostani RSPA rendszer megköveteli, hogy az autó vezetője biztonsági okokból a távirányítóval 4 méteren belül maradjon, a teljesen automatikus parkolótechnológiával az autó az infrastruktúrával teremt kapcsolatot és azt használva önműködően parkol le, vagy áll ki onnan. 

Bár a korábban megtartott próbákon a rendszereket egy Kia Soul EV-be építették, az iMEB és az RSPA rendszerek szériagyártású változatai a Hyundai Motor vadonatúj, márciustól gyártásba kerülő Nexo üzemanyagcellás modelljében mutatkozik be.  


Forrás: koreaherald.com, digitaljournal.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei