Már majdnem mindent tudunk a Hyundai Kona Electricről


A Hyundai norvég importőre egy cikkben egyetlen dolog kivételével összefoglalta mindazt az információt, amit eddig az új Kona Electric modellről tudni lehet. Árat viszont még ők sem tudtak mondani.

Már tavaly év végén is legalább hatezren regisztráltak a Hyundai norvég importőre által létrehozott honlapon, miután februárban debütált és a Genfi Autószalonon élőben is bemutatkozott, mostanra  ez a szám elérte a 18 ezer főt. Most az importőr legfrissebb sajtóközleményében összefoglalta mindazokat az információkat, amit tudni lehet erről a régóta várt típusról.


Egyetlen dolog nem biztos egyelőre: a vételár. Egyes angol portálokon 26-30 ezer angol font közelébe teszik az autó várható listaárát, azonban nem szabad elfelejteni, hogy az egyes modellek ajánlott vételárait az európai központ adja meg az egyes régiók, vagy országok autópiacáénak jellemzőinek figyelembevételével, így egyáltalán nem biztos, hogy az Egyesült Királyságban, Németországban vagy éppen Norvégiában meghatározott ár egyszerű árfolyamszorzással megkapható lenne. Egyelőre egyedül Koreában van hivatalos árlista, ott 43 és 48 millió koreai won között kapható, viszont helyben valószínűleg csak az erősebb kerül forgalomba. 


A Hyundai norvég importőre volt az első, amely bejelentette, hogy a Kona Electric kétféle konfigurációban, 39,2 és 64 kWh kapacitású akkumulátorokkal és ezekhez kapcsolódóan 135 és 204 lóerős teljesítményszinttel lesz elérhető. Ráadásul a hivatalos genfi bemutatón már 482 kilométerre emelték a nagyobb akkucsomaggal felszerelt változat hatótávját, ami 12 kilométerrel haladja meg a korábban bejelentett hatótáv-célt. A fogyasztás is változott az előzetesen kiadottakhoz képest, így most a kisebbikre 13,9, míg a nagyobbik akkus verzióra 14,3 kWh/100 km-t ad meg a gyártó.A korábbi, jóval pontatlanabb NEDC mérési ciklus szerint a Kona akár 546 km-es hatótávra is képes lenne, ami 26 km-rel több, mint az Opel Ampera-e 520 kilométeresre értékelt hatótávja. 


A Kona Electric csomagtere 373 literesre növekedett, amiből mint tudjuk 41 litert elvesz a töltőkábelek tárolódoboza, így a valósan kihasználható terület 332 literes. A hátsó ülések előredöntésével ez a tér 1 114 literesre növelhető. A közlemény arra is felhívja a figyelmet, hogy az akkumulátor padló alá költözésével a hátsó ülések előtti lábtér néhány centiméterrel megemelkedett, ám az ülések és a helykínálat más dimenziói megegyeznek a benzinmotoros Kona változatokkal. A hátsó pad szélessége akár három személy utazását is lehetővé teheti, ám nagyobb babaülés behelyezésével ez a tér természetesen sokat csökkenhet. 


A Hyundai valószínűleg csak fekete ülésekkel fogja árulni Norvégiában a Kona elektromos verzióját, így csak azt dönthetik el a vásárlók, hogy szövet, vagy bőrüléseket kérnek-e. Utóbbi esetben a háromfokozatú ülésfűtés ülésszellőztetés is jár az autóhoz, ám a hátsó ülsek egyik esetben sem lesznek fűthetőek, ám a fűtött kormánykerék minden felszereltség esetén Norvégiában szériában jár majd. 


Az autó kizárólag elsőkerék-meghajtással lesz elérhető. A Kona Electric alapváltozata felszereltségtől függően 1 535 és 1 593, míg a nagyobb hatótávú változat 1 685 és 1 743 kilogramm súlyú lehet. Az Ioniqhoz hasonlóan a Kona Electrichez sem lehet majd vonóhorgot kérni, a praktikus felhasználáshoz azonban a 80 kilogrammig terhelhető tetőkorlát nagyban hozzájárul majd. Az autó összesen hétféle színárnyalatban lesz rendelhető, amihez három lehetséges kontrasztszín választható a tetőhöz. Persze, amennyiben a vevők beikszelik a panoráma tetőt, azzal csakis egy karosszériaszín választható.


Az importőr szerint kérdéses, hogy az eddig regisztrált érdeklődők közül valójában mennyien válnak valódi vásárlókká. Annyit azonban elárultak, hogy idén várhatóan 2 000 - 2 500 darab Kona Electric érkezhet Norvégiába, ez a szám azonban jövőre bővülni fog. Az autó első példányai valamikor júniusban érkezhetnek Norvégiába, árakat viszont talán már ebben a hónapban tudnak mondani.

Forrás: tek.no

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei