Újabb téli teszten bizonyított a Hyundai Ioniq Electric
A norvég villanyautó-szövetség öt elektromos autót hasonlított össze kemény téli körülmények között, amelynek végén a Hyundai villanyautóját emelték a többi tesztalany fölé.
Az elektromos autók hatásfokára, hatótávjára különösen nagy hatással van a téli hideg. Pontosan tudják ezt Norvégiában is, ahol a villanyautók már jóval elfogadottabbak, ám a téli időjárási viszonyok próbára teszik az elektromos járművek képességeit. A norvég EV szövetség, azaz a Norsk Elbilforening február közepén öt elektromos autót tett próbára téli viszonyok között azzal a céllal, hogy a vásárlók objektív döntést tudjanak hozni.
A tesztben szereplő öt modell a BMW i3, a Hyundai Ioniq Electric, az új Nissan Leaf, az Opel Ampera-e és a Volkswagen e-Golf. A viszonylag hosszú és informatív tesztben részletesen bemutatják a tesztelés folyamatát, a töltési procedúrákat és a tesztelők véleményét. A kétnapos teszt kezdetén az összes autóban kikapcsolták az ECO üzemmódot, ami általában 10 százalékos teljesítmény-csökkentést jelent. Ugyanakkor a lejtős útvonalakon és fékezésekkor aktívan kihasználták a fékenergia visszatöltést. A második nap reggelén -10 fok körüli hidegben indulva a tipikus munkába járó kört imitálva is megmérték az autók fogyasztását, majd ugyanezt üzemmelegen is megismételték.
A videofelvételekkel is kiegészített beszámoló végső következtetése szerint egyetlen tesztelt autó sem a legjobb minden tekintetben. Az egyéni vásárlók számára a legjobb választás attól függ, hogy az autót hogyan, milyen körülmények között használják, hogyan töltik és attól is, hogy a vásárló milyen kényelmet és felszereltséget vár el autójától. A teszt során két olyan modell volt, amelyet mégis kiemeltek a tesztpilóták: az egyik az Opel Ampera-e, míg a másik a Hyundai Ioniq Electric. Utóbbi esetében kiemelték, hogy a dél-koreai autó téli körülmények között is majdnem akkora hasznos hatótávval rendelkezik, mint a nagyobb akkucsomaggal rendelkező és újabb Nissan Leaf.
A Hyundai Ioniq Electric egyik további pozitív tulajdonsága, hogy bizonyos körülmények között képes akár száz kilowattos teljesítményű gyorstöltőt is fogadni, ami jóval több, mint amire a többi tesztelt autó, köztük az új Nissan Leaf is képes. "Nagyon jó dolog, ha egy elektromos autóval úgy tudunk elmenni kirándulni, hogy közben nem kell megállókat közbeiktatni" — írja Ståle Frydenlund. "Ám ha mégis szükség van útközben villámtöltésre, hatalmas előnyt jelent a nagy teljesítmény fogadása és ezzel a töltési idő rövidülése."
A menetpróbák során biztonságos és stabil menettulajdonságai miatt különösen a Nissan Leaf és a Volkswagen e-Golf tűnt ki, míg a BMW i3 és az Opel Ampera-e kissé idegesen reagált a kormánymozdulatokra. A Hyundai Ioniq Electric ebben a kategóriában átlagos teljesítményt nyújtott. A teszt előtt egyértelműen az Opel Ampera-e modelljét nyilvánítottak a hatótáv-bajnoknak, hiszen hivatalosan kétszer annyit lehet vele megtenni, mint egy BMW i3-al. Hátránya viszont a lassabb villámtöltési képessége még akkor is, ha hivatalosan akár 50 kilowattot is tudna fogadni.
Csalódtak viszont a tesztelők az új, 2018-as Nissan Leaf modelljében, amely jelentősen többet fogyasztott, mint várták. A résztvevők azt valószínűsítik, hogy a nagyobb energiafogyasztást a hőszivattyú nem megfelelő működése okozhatta, amely a kemény téli körülmények között nem tudta eléggé befűteni az autó utasterét.
"Ha mégis meg akarnánk nevezni egyetlen győztest, az az Ioniq lenne. Ez az autó kiválóan bemutatja, hogy a nagyobb akkumulátor nem mindig jelent győzelmet. A szubjektív tényezők között meg kell említeni, hogy a dél-koreai autó rugózása egy kissé feszes, a kormányzás pedig lehetne egy kicsit érzékenyebb." - vonják le a végső következtetést a kétnapos teszt után.
A most közölt norvég teszt eredményei egybecsengenek a német Auto Bild magazin korábbi tapasztalataival. A tél elején elvégzett próba során nyolc elektromos autó hatótávját vizsgálták meg amelynek során a magazin is úgy találta, hogy ugyan az Opel Ampera-e rendelkezik a legnagyobb akkumulátorral és ehhez kapcsolódóan a leghosszabb hatótávval, ám eközben a Hyundai Ioniq Electric használja fel a leghatékonyabban az akkujába táplált energiát — még a téli zord körülmények között is.
A most közölt norvég teszt eredményei egybecsengenek a német Auto Bild magazin korábbi tapasztalataival. A tél elején elvégzett próba során nyolc elektromos autó hatótávját vizsgálták meg amelynek során a magazin is úgy találta, hogy ugyan az Opel Ampera-e rendelkezik a legnagyobb akkumulátorral és ehhez kapcsolódóan a leghosszabb hatótávval, ám eközben a Hyundai Ioniq Electric használja fel a leghatékonyabban az akkujába táplált energiát — még a téli zord körülmények között is.
Forrás: elbil.no
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!