Az Uber balesete után a Hyundai is óvatosan fejleszti autonóm rendszereit


A Hyundai Motor bejelentette, hogy miután az Uber önvezető autója egy halálos kimenetelű közlekedési baleset szereplőjévé vált, a koreai vállalat biztonsági okokból még óvatosabban fejleszti saját rendszerét.    

Az amerikai technológiai vállalat arizonai balesete volt az első olyan halálos kimenetelű esemény, amelyben egy önvezető jármű is részt vett. Az eset nagy visszhangja miatt valószínűleg hátrányosan érintheti majd a közlekedés átalakulásának technológiai fejlődését és akár évekkel is visszavetheti annak bevezetését.    


Sung-hoon Yoon, a Hyundai Motor egyik igazgatója szerint a biztonsági aggodalmak jelentős mértékben befolyásolják az autonóm járművek fejlesztését, így ennek fényében a koreai autógyártó is „óvatosan kezeli az autonóm járművek tömeggyártásának kérdését.” 


„Amikor más gyártók járműveit értékeltük, kiderült, hogy azok jóval engedékenyebb biztonsági előírásokra épültek” – mondta Yoon a riportereknek hozzátéve, hogy a biztonsággarantálása érdekében a Hyundai a riválisoknál több időt fordít az autonóm technológia fejlesztésére. „Senki sem tudja megmondani, milyen helyzetben történhet baleset.”


A Hyundai, amely viszonylag lassan fordult az önvezető járművek felé, korábban bejelentette, hogy 2021-re olyan 4-es szintű önvezető járművet tervez piacra dobni, amely emberi közbeavatkozás nélkül lesz képes működni és átlátni a különbözőközlekedési szituációkat.  


Igaz, ezeket az önvezető modelleket  csak olyan „okos városokban” tudják majd használni, amelyek megfelelő infrastruktúrával rendelkeznek ezen önvezető járművek technológiájához szükséges információk továbbításához. A Hyundai eredeti tervei szerint az önvezető járművek széles körű tömegtermelése csak valamikor 2030 környékén várható.


A legfrissebb jelentések szerint az Uber balesetét vizsgáló rendőrség előzetesen úgy találta, hogy az ütközést csak kivételes esetben lehetett volna elkerülni. Az áldozat ugyanis egy sötét területen igyekezett áttolni biciklijét a többsávos főúton, így az ütközést "bármilyen üzemmódban (autonóm vagy emberi) nehezen lehetett volna elkerülni." 

Forrás: usnews.comthedrive.comautoweek.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését