Sportváltozatot és új műszerfalat kap a megújuló Hyundai Tucson
Miközben az Északi sarkkörön épp az frissített Tucson tesztpéldányai járják a havas utakat, a Hyundai egyik képviselője elismerte, hogy a hobbiterepjáró N sportváltozata is fejlesztés alatt áll.
Újabb Tucson konvoj bukkant fel a Hyundai csoport svédországi tesztbázisa környékén, amelyeken a mérnökök épp a továbbfejlesztett modell hidegtűrő képességeit vizsgálják. A vastag álcázás persze továbbra sem sokat árul el az autó formai változásairól, ám néhány részletet azért így is meg lehet figyelni az autókon.
Az pl. biztosra vehető, hogy a megújult Tucson a többi mostanában érkezett modellhez hasonlóan megkapja a hatszögletű hűtőmaszk ívelt, azaz kaszkád típusú új változatát és ezzel együtt a maszk belső kialakítása is némileg változni fog. Új kialakítást kapnak a fényszórók,amelyek alatt nyilván a lökhárító és a ködlámpafészkek is átalakulnak majd. Hátul csupán minimális változásokra lehet számítani, ahol a lámpák rajzolata,valamint a lökhárító formái változhatnak leginkább.
Miközben a külső csupán részleteiben változik, ennél jóval nagyobb átalakítások történtek az új Tucson belső terében. A kémfotósoknak sikerült képet készíteni az elhaladó autó műszerfaláról, amely nem is emlékeztet a most futó Tucsonéra. A vadonatúj műszerpult közepén ugyanis egy szabadon álló érintőkijelző kapott helyet,ami nagyon hasonlít az új i30 és a Kona modellekben látható "lebegő" kijelzőjéhez. Ezzel együtt valószínű, hogy a teljes középkonzol és a váltókulissza formája is átalakult.
Az újragondolt Tucson motorválasztéka sem marad érintetlen,hiszen az eddigi 1.6-os szívóbenzines alapmotort egy 1.4-es, turbófeltöltős T-GDI egység válthatja,ami az eddigi 135 helyett 140 lóerős teljesítményű lesz. A többi motorvariáns sem marad érintetlen,azok hatásfokát és teljesítményét is átdolgozzák majd.
Ami viszont ennél sokkal fontosabb, hogy az új Hyundai Santa Fe koreai bemutatóján Kwon-rhim Byung azt is elárulta, hogy a következő N szériás sportmodell a Tucsonból készül majd. "A Tucson már fejlesztés alatt áll és azt követően további modellek is érkeznek majd" -mondta. Tavaly maga Albert Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője sokat sejtetően nyilatkozott arról, hogy minden vágya a Tucsonból is N változatot készíteni. "Ha ránézek a Tucsonra, annak arányai annyira beszédesek, hogy illene egy Tucson N modellhez... imádnám ezt a munkát."
Sajnos egyelőre kevés részletet lehet tudni a készülő Tucson N modellről,ám több mint valószínű, hogy abban is az i30 N változatban debütált kétliteres T-GDI motort hasznosítják majd, bár más piacokon egy nagyobb motor is esélyes lehet. A Tucson nagyobb tömegét és légellenállását figyelembe véve valószínűsíthető, hogy ha a kétliteres motornál maradnak, mindenképpen az erősebb, 275 lóerős változatot rakják az új Tucson N motorterébe. Persze könnyen lehet, hogy a kétliteres motor teljesítményét még magasabbra emelik, hogy ezzel méltó ellenfelet állítsanak a Seat Ateca Cupra változatának.
A motortérben történő változások mellett a Hyundai Tucson N változata minden bizonnyal a nagyobb teljesítményhez hangolt futóművet is kap majd, amit a Nürburgring kegyetlen kanyarjaiban tesztelnek majd. Ugyanígy közvetlenebb kormányzást,nagyobb fékeket és személyre szabható vezetési beállításokat is fejlesztenek az autóhoz. A kínálat csúcsára érkező Tucson N változata mindezeken felül megkaphatja a Hyundai vadonatúj HTRAC elektronikus összkerékhajtási rendszerét is.
Egyelőre nem világos, hogy a Tucson N változatát mely piacokon mutatja be a Hyundai,de ezek közül Európában az i30 N és i30 N Fastback mellett a Tucson N verziója lehet a harmadik sportmodell, amely a vállalat nosovicei gyárában készül.
Forrás: carscoops.com, autoexpress.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!