Továbbfejlesztették a Hyundai Ioniqot


Kicsivel több mint egy évvel a piaci bevezetése után kismértékben javítottak a Hyundai Ioniq hibrid- és elektromos változatán, amely így még vonzóbb alternatíva lehet a vásárlók számára. 

A Hyundai Ioniq 2016 második felében jelent meg az európai autópiacon, ahol előbb a "hagyományos" hibridváltozat értékesítését kezdték meg. Ezt követte a hatalmas sikere miatt egy ideig nehezen elérhető Electric változat, amit a trió utolsó tagjaként a konnektoros hibrid egészített ki. A Hyundai pedig úgy látszik, továbbra is a környezetbarát járműpiac élén kíván maradni, ezért máris megújították az Ioniqot.

A vállalat közleménye szerint az új modellévre az Ioniq hibrid, plug-in hibrid és elektromos változatai továbbfejlesztett kényelmi és biztonsági felszereléseket kapott. Ezek között megtaláljuk a biztonsági ajtóreteszelést, a vezetői fáradtságfigyelő rendszert és az automatikus távolsági fényszórót is. Javítottak az autó multimédiás rendszerén is, így az Koreában már alkalmas a mesterséges intelligencia beszédfelismerő rendszer fogadására is.


A Hyundai első kompakt hibridje az aktuális 2018-as modellévre egy átdolgozott lítium-polimer akkumulátort kapott, ami az eddiginél kompaktabb felépítése mellett kisebb tömegével is kitűnik. A 11,7 kilogrammos megtakarítás mellett így a csomagtér mérete az eddigi 443 literről 13 literrel 456 literesre növekedett. A hibrid akkucsomag 1,56 kWh kapacitása továbbra sem változott. A töltöttségi állapottól függően az Ioniq Hybrid akár 120 kilométer/órás sebességgel is tud a villanymotorja segítségével haladni, vagy éppen az autó 1.6 literes benzinmotorját a gyorsításoknál segíteni.     

További újdonság, hogy az Ioniq Hybrid mostantól megkapta ugyanazokat a kormány mögötti váltófüleket, amelyek eddig csak Plug-in változatban voltak. Ezzel a vezető akár manuálisan is válthatja az autó sebességfokozatait anélkül, hogy le kellene vennie kezét a kormánykerékről. A Hyundai Motor emellett a súrlódáscsökkentése és a hajtáslánc hatékonyságának növelése érdekében módosította a hatfokozatú duplakuplungos váltó kenését. Vészhelyzet esetén, amikor a 12 voltos akkumulátor lemerül, egy kapcsoló összeköti a motort a nagy teljesítményű lítium-polimer akkukkal, így az autó ilyenkor is indítható marad. 


Ezenkívül a Hyundai Ioniq zajkomfortját is feljavították. Az optimalizált padlószőnyegek kiszűrik a magasabb frekvenciájú zajokat és ezzel nagyon alacsony zajszintet eredményeznek. A hibridhez mostantól lehet kérni a "Fiery Red" színárnyalatot is. 

A Hyundai Ioniq Hybrid már alapváltozatban is rendkívül gazdag felszereltséggel rendelkezik. Ebben olyan tételek is megtalálhatóak, mint a bőrkormány, az elektromos állítású és fűthető külső türkök, tolatóradar és -kamera, négy elektromos ablak,kétzónás klímaautomata. A kényelem mellett a biztonságot adaptív sebességtartó,aktív sávtartó rendszer és automatikus vészfékrendszer szolgálja. Az Ioniq alapjaként annak vázszerkezete 53 százalékban tartalmaz ultra nagy szilárdságú acélt, amelynek is köszönhetően az autó az  Euro NCAP töréstesztjét ötcsillagos eredménnyel teljesítette.


Az Ioniq Electric 2018-as változata ugyan nem kapott nagyobb akkumulátorcsomagot, ám az akku felügyeleti rendszer optimalizálása révén koreai ciklus szerint a korábbi 191 helyett egyetlen feltöltéssel már 200 kilométert képes megtenni. Korábban valószínűleg Thomas A. Schmid is erre utalhatott, amikor az autó továbbfejlesztett változatának előző európai szabvány szerinti hatótávját 320 kilométeresre becsülte.

Mindezek mellett az Ioniq Electric a korábbiaknál pontosabban figyel az akkuk töltöttségi állapotára és időben értesíti a vezetőt, mielőtt az akku lemerülne. Ilyen esetben az autó fedélzeti rendszere egy közeli töltőállomáshoz irányítja az Ioniq sofőrjét, aki ehelyett a multimédiás rendszer egyetlen érintéssel értesítheti a Koreában az autó 5 éves koráig ingyenesen igénybe vehető mobil töltőszolgáltatást is. Utóbbi esetben az Ioniq Electric a fedélzeti Blue Linken keresztül automatikusan elküldi az autó pontos helyét a szolgáltatás központjába. 


Az elektromos változat külső megjelenése sem maradt érintetlen. A Hyundai Motor a visszajelzések alapján mostantól gyári opcióként kínál fényes fekete műanyag hűtőmaszkot, amely mellett az ügyfél krómozott külső kilincseket és fém pedálokat is választhat. 

Az Ioniq modellcsalád árai Koreában továbbra is nagyon versenyképesnek számítanak annak ellenére, hogy az autó ára a továbbfejlesztett termékminőség és az újonnan integrált fejlett technológiák miatt kissé növekedett. A hibrid saját hazájában 22 és 26,35 millió won (kb.5,2 és 6,2 mFt) között, míg a plug-in változat 32,25 és 34,25 millió won (kb. 7,6 és 8mFt) között kapható. Az elektromos változat ára felszereltségtől függően 39,15 és 41,25 millió won (kb. 9,2 és 9,7 mFt). Koreában is lehet állami támogatást kérni, ám ez típusonként eltérő mértékű: az Ioniq hibridekre 500 ezer (kb. 120 eFt), plug-in hibridekre 5 millió won (kb.1,2 mFt) támogatás igényelhető, míg az új elektromos modellre egyelőre nem határozták meg a támogatás mértékét.


"Az Ioniq-kal a Hyundai a világ első olyan autóját kínálja, amely kizárólag három különböző alternatív hajtáslánccal készül" - mondta Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland ügyvezetője.  "Az autó nem csupán a szaksajtót győzte meg, de tulajdonságaival a vásárlóink is elégedettek. A 'Hyundai ajánlat' keretein belül az érdeklődés még fokozottabb lehet, ami még sikeresebbé teszi az Ioniqot."

Németországban a "Hyundai ajánlat" keretein belül a régebbi dízelmotoros autót beszámító vásárlók 3 500 és 4 000 euró közötti bónuszt kapnak, amennyiben helyettük egy modern, takarékos és környezetbarát Ioniq hibridet választanak. Ezzel a modell indulóára 20 700 euróra csökken.

Forrás: hyundai.newshmgjournal.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését