Egyszerre mutatják be a Hyundai villanyautóit Ausztráliában
Bármilyen hihetetlennek tűnik, vannak olyan fejlett régiók, ahol a Hyundai még nem vezette be első környezetbarát Ioniq modelljét, ám ez a modell a most bemutatott Kona Electric mellett várhatóan még az idén eljut Ausztráliába is.
A Hyundai Motor Company Australia készen áll arra, hogy 2018 végéig nemhogy egy, hanem rögtön két új elektromos autóval bővítse helyi modellpalettáját. Így a már korábban beharangozott Ioniq kompakt mellé szinte egyszerre érkezik meg a vállalat vadonatúj Kona Electric villanyautója is.
Miközben hivatalosan ugyan még nem vesznek fel előrendelést a Kona kisterepjáró elektromos változatára és a vállalat álláspontja szerint jelenleg vizsgálják az autó bevezethetőségét,a HMCA belső köreiből érkezett pletykák szerint ez a kérdés gyakorlatilag már eldőlt és a piacra vezetés ideális időpontját a negyedik negyedévben határozták meg.
A Kona Electric modellt február 27-én mutatták be és a Genfi Autószalonon tartotta világpremierjét. Az új, kétféle teljesítményszinttel és kétféle akkupakkhoz kapcsolódó hatótáv-értékekkel (300 és 470 km) rendelkező modellváltozat valamikor az év közepétől kerül Európában bevezetésre, ahol a két legdinamikusabban fejlődő autóipari szegmens,vagyis a kisterepjárók és az elektromos autók metszéspontjában létrejött Kona Electric nagy sikerre számíthat.
Ahogyan más piacokon, úgy az új Electric változat a Kona kínálat csúcsát foglalja el Ausztráliában is, ahol jelenleg kétféle benzinmotorral kapható az autó. A kínálatcsúcsán jelenleg az összkerékhajtású 1.6 T-GDI motoros Kona Highlander áll 36 ezer dolláros (kb. 7,2 mFt) árával. A Kona Electricre a HMCA nagyjából 50 ezer dolláros (kb. 9,9 mFt) árat tűzött ki maga elé, amivel az autó ára támogatások nélkül a benzines Audi Q2 ésa BMW X2 szintjére emelkedik.
A Kona Electric utolsó negyedéves bevezetési terve elég merésznek tűnik, tekintettel arra, hogy a Hyundait az utóbbi időszakban eléggé leterhelte a villanyautók iránt hirtelen megugrott európai, amerikai és ázsiai kereslet. Ezek a térségek jóval fejlettebbek infrastruktúra és támogatási rendszer tekintetében,szigorúbbak a kibocsátási szabályok,mint Ausztráliában.
A hatalmas kereslet a fő oka annak, hogy az Ioniq modellcsalád sem tudott eddig bemutatkozni Ausztráliában,ám úgy tűnik, idén is csak az év második felében érkezhet meg a kontinensre. A Hyundai azt tervezi, hogy a nagyközönség számára egyszerre mutatja be az Ioniq hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos változatát. A tisztán elektromos Ioniq változat 120 lóerős és 295 Nm-re képes villanymotorja a 28 kWh-s akkumulátorral 280 kilométeres hatótávot tud teljesíteni jelenleg. Az akkumulátor akár háztartási csatlakozóval vagy gyorstöltővel is feltölthető. Arról egyelőre nincs információ, hogy a HMCA bármilyen töltőoszlopokat telepítene az új villanyautók mellé.
A koreai autóóriás az elektromos autózás egyik piacvezetőjévé szeretne válni és ehhez 2025-ig 38 környezetbarát modellt kíván bevezetni. Ezek között van két új üzemanyagcellás autó is,amely a hidrogénből az atmoszféra oxigénjével keveredve állít elő elektromos áramot,miközben melléktermékként vízpára és hő keletkezik csupán.
Amennyiben a vállalat még idén vagy legkésőbb a jövő év elejéig bemutatja az Ioniq és Kona Electric modelleket, azzal erős választ tud adni az Ausztráliában szintén idénre ígért vadonatúj Nissan Leafre, a Reanult Zoe és BMW i3 modellekre is. Különösen azért, mert a Kona a világ első elektromos kisterepjárója lesz.
Forrás: brinkwire.com