Mindenben nagyobb, mégsem drágább – Hyundai IONIQ 9 menetpróba

A Hyundai Motor Dél-Koreában már piacra dobta a vadonatúj IONIQ 9 elektromos hobbiterepjáróját, amely a modellsorozat legnagyobb tagjaként a legnagyobb térrel és legnagyobb hatótávolsággal, valamint megszámlálhatatlan pixelmintázattal rendelkezik.  

A Hyundai IONIQ 9 a Hyundai Motor legújabb bizonyítéka annak, hogy a vállalat mindenből a legújabbat és legtöbbet szeretné kínálni. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy az árcédulát a lehető legkisebbre csökkentették, ami egy merész döntés a Hyundai részéről a piaci riválisok, a Kia EV9 és a Volvo EX90 ellenében. 

Testvérmodelljeivel, az IONIQ 5 crossoverrel és az IONIQ 6 limuzinnal ugyanazon a dedikált E-GMP platformon osztozva az IONIQ 9 a valaha épített legnagyobb Hyundai villanyautó, amely hat- és hétüléses opciókat kínál az autógyártó legnagyobb akkumulátorcsomagjával, amivel egyetlen feltöltéssel akár 620 kilométert is meg lehet tenni.

Az amerikai bevezetést tavaszra tervezik és mivel az autógyártó arra törekszik, hogy az összes eladott példány 80 százalékát az amerikai piacon értékesítsék, a még be nem jelentett vételárral kapcsolatos optimizmus nem biztos, hogy nagyot téved. A koreai tesztelésen egy barna színű IONIQ 9 szerepelt – ami őszintén szólva inkább vörösbab színűnek tűnt – és képességeiről egy 100 kilométeres Szöul-Yangpyeong oda-vissza úton tett tanúbizonyságot. 

A vállalat állítása szerint a csónakfarok ihlette kialakítású jármű minden bizonnyal merész, futurisztikus és vagány megjelenéssel büszkélkedhet, ahol a motorháztetőtől az áramvonalas tetővonalig átívelő paraméteres pixelek tucatjai alkotják a folyamatos sziluettet, míg a szögletes hátsó rész nagyon hasonlít a Staria egyterűre. 

Hatalmas – még a Palisade terepjárónál is nagyobb, nem is beszélve a Kia EV9-ről –, hossza több mint öt méter, szélessége majdnem két méter, tengelytávja pedig 3,1 méter. A Hyundai tett néhány friss, merész kísérletet a belső térben, köztük egy különleges kartámaszt, amely elölről és hátulról is nyitható, így a második sorban ülők is hozzáférhetnek az alatta lévő tárolórekeszhez. Emellett a konzolnak van egy alsó fiókja is.

Ezen az autón is kamerák váltották fel a külső tükröket, amelyek sokak számára nagyon kényelmetlenek és ismeretlenek lehetnek. Egyesek szerint nehéz megbecsülni az autók közötti távolságot, ami kicsit veszélyes lehet a tapasztalatlan vezetők számára, bár idővel bizonyára hozzá lehet szokni. A tesztelők közül sokak szerint nagyon kétséges, hogy valaki valóban a kamera funkciót részesíti előnyben a fizikai tükrök helyett. „A digitális tükrök 4 százalékkal csökkentik a légellenállást és az energiafogyasztást” – mondta Kim Tae-hyun, az IONIQ 9 fejlesztőcsapatának vezetője egy médiaeseményen, ahol azt is hozzátette: „Összesen 10 légzsák van felszerelve a maximális biztonság érdekében."

Az „új és divatos” nem mindig a legjobb – és úgy tűnik, hogy a Hyundai ezt jól ismeri. A középkonzol fizikai nyomógombjai kényelmesek voltak, ellentétben a legtöbb mai divatos autókkal, amelyekban minden ilyen funkciót érintőkijelzőre cserélték. A családbarát autó a második sorban forgatható üléseket kínál, így az utasok a harmadik sorban ülőkkel szemben foglalhatnak helyet – ami plusz pont lehet a kisgyermekes szülők számára. Masszázs funkció is elérhető – amelynek intenzitása a tesztelő szerint legkielégítőbb, amit valaha tapasztalt.

A tesztvezetés váratlanul dinamikus volt, de nem bántóan. Az elektromos autók többnyire puhábbak és simábbak, mint a belsőégésű motoros autók és az IONIQ 9 esetében úgy tűnik, a fejlesztők felhasználói igényekhez igazították az autót: főleg a dinamikus vezetést kedvelő apák számára. A csend persze garantált, mivel „a Hyundai az ablakokat laminált üveggel látta el, hogy csökkentse az út- és szélzajt” – mondta Seung-wook Ji, az IONIQ 9 fejlesztését vezető tesztcsapat vezetője. Mindenekelőtt a hosszú hatótáv lesz a legfontosabb tényező az elektromos hobbiterepjárónál. 

A 110,3 kilowattórás nikkel-mangán-kobalt lítium-ion akkumulátorral, amely a valaha volt legnagyobb akkucsomag, amit Hyundai villanyautóban kínáltak, a Koreai Környezetvédelmi Minisztérium szigorú mérései szerint egyetlen feltöltéssel 523 kilométeres hatótávra értékelte. Az európai WLTP szabvány alapján az autó akár 620 kilométert is megtehet, ha 19 colos kerekekkel szerelik fel. A tesztpilóta néhányszor hirtelen lenyomta a gázpedált és szándékosan dinamikusan hajtott a 100 kilométeres, kétórás tesztvezetés alatt, az autó azonban csak mintegy 108 kilométert veszített hatótávjából, ami azt bizonyítja, hogy az IONIQ 9 hatékony megoldásokkal rendelkezik. 

Az új modell vonzó opció lehet a kempingezni vágyók és mindazok számára is, akiknek sok csomagot kell cipelniük az autóban. A csomagterének űrtartalma 606 liter, ami a harmadik sor üléseinek lehajtásával 908 literre bővül, Ha a második sor is teljesen le van hajtva, a tér akár 2 462 literesre is bővíthető. Amikor egy kb. 165 cm magas riporter megpróbált a csomagtartóban elfeküdni úgy, hogy az összes ülés le volt hajtva, a hely bőven elegendő volt egy éjszakai kempingezéshez. Két felnőttnek és egy kisgyereknek mindenesetre elégnek tűnik. 

Az IONIQ 9 67,2 millió von (kb. 18 mFt) listaáron lehet megvásárolni, dacolva azokkal az előzetes koreai spekulációkkal, amelyek szerint az ára körülbelül 80 millió vonnál (kb. 21,5 mFt) fog kezdődni. És ezzel még mindig 6 millió vonnal (kb. 1,6 mFt) olcsóbb lett volna, mint a Kia EV9. Az összes állami támogatás igénybevételével az elektromos autót kicsivel 60 millió von feletti ársávban lehet megvásárolni Dél-Koreában. 

A Hyundai idén 6 500 db IONIQ 9 villanyautót kíván eladni Koreában. Az amerikai árat a tavaszi bevezetés előtt teszik közzé. Jó hír az egyesült államokbeli vásárlók számára, hogy az IONIQ 9 jogosulttá válik a teljes 7500 dolláros szövetségi adójóváírásra, amikor a kiszállítások 2025 második negyedévében megkezdődnek, bár Donald Trump amerikai elnök fenyegetése a támogatások visszavonásával kapcsolatban ezt továbbra is bizonytalanná teszi. 

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV