Megérkezett a Hyundai Kona N sportváltozata
A Hyundai Motor bemutatta a vadonatúj Kona N modelljét, amely első crossoverként csatlakozva az N sportmárkához a kivételes teljesítményt a kiegyensúlyozott hétköznapi vezetési élménnyel kombinálja.
A Kona N a Hyundai egyre népesebb N sportmodell-családjának legújabb tagja, egyben az első szabadidőjármű az N márka palettáján. A modell a sokoldalú praktikumot magával ragadó gyorsítóképességgel, dinamizmussal és versenypálya-alkalmassággal társítja.
„Nagy izgalommal osztjuk meg Önökkel az N márka szemléletét, szellemiségét és jövőképét. Célunk, hogy vezető szereplővé váljunk a nagyteljesítményű típusok szegmenseiben, legyen szó hagyományos belsőégésű motorokról vagy élvonalbeli akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás hajtáslánc-technológiákról.” – mondta Thomas Schemeram a Hyundai Motor Group alelnöke és termékfejlesztési igazgatója. „Folyamatosan gyarapodó, egyre kiegyensúlyozottabb N modellkínálatunk vadonatúj lehetőségeket tesz elérhetővé ügyfeleink számára, hajtáslánc-technológiától és karosszériatípustól függetlenül gondoskodva a maximális vezetési élményről.”
A motorsport ihletésű technológiákat alkalmazó N márka versenypálya-használatra felkészített, igazi 'kanyarvadász' vezethetőséget kínáló, mindennapi sportautói révén kívánja biztosítani a vezetési élményt. Ez a Hyundai N-napon leleplezett, vadonatúj Kona N szabadidőjárműre is érvényes.
„A Kona N a sportos ferdehátú modellek teljesítményszintjét kínáló, hangsúlyozottan sportos szabadidőjármű. Rácáfol arra a tévhitre, hogy a szabadidőjárművek nem nyújthatnak vezetési élményt. N modellként túllép a hagyományos crossoverek korlátain.” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési részlegének elnök-igazgatója. „A Kona N versenypályán csak úgy falja a kanyarokat, de a mindennapi vezetést is élvezetessé varázsolja.”
A Kona N hajtásáról egy 2.0 literes turbómotor és az ahhoz illesztett, nyolcfokozatú nedves duplakuplungos sebességváltó (N DCT) gondoskodik. Az N DCT a Hyundai házon belül kifejlesztett nyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos 8DCT sebességváltójának továbbfejlesztett változata. Ahhoz, hogy az N sportmodellekben is helyt álljon, a 8DCT sebességváltót robusztusabbra tervezték, így elviseli a nagyteljesítményű hajtásláncok által támasztott jelentős igénybevételt. A 2.0 literes T-GDI benzinmotorral társítva egyedi áttételekkel nyújt optimális teljesítményt. A sebességváltó vezérlőegységét az N modellekre kalibrálták, így a gyorsabb kapcsolások mellett egy sor exkluzív menetfunkciót kínál: az N Power Shift (NPS), az N Grin Shift (NGS) és az N Track Sense Shift (NTS) váltóprogramok egytől egyig maximális vezetési élményt szavatolnak.
A motor maximális teljesítménye 280 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 392 Nm. Az N Grin Shift funkció 290 lóerőre növeli a teljesítményt, a csúcsra emelve a vezetés élményét. A motor egyenletes teljesítménykifejtése robbanékony gázreakciót és még intenzívebb gyorsítóképességet eredményez, ami közúton és versenypályán egyaránt még intenzívebb vezetési élményt ígér, így a vezető még inkább kiaknázhatja a motorban rejlő lehetőségeket. A Kona N végsebessége 240 km/óra, álló helyzetből 5,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára (a rajtautomatika aktiválása esetén.)
A Hyundai Motor az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró N Corner Carving differenciálművel is felszerelte a Kona N modellt. Ez a megoldás az első kerekekre jutó forgatónyomaték elosztása révén maximális vezetési élményt nyújt ívmenetben. A Kona N 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat, valamint nagyteljesítményű fékeket és abroncsokat kapott.
Már a Kona N alapkivitele is szériafelszerelésként tartalmazza a rajtautomatikát, a változó kipufogószelep-vezérlést és mindenekelőtt az N Grin Control rendszert, így minden felszereltségi szinten ugyanaz a vezetési élmény vár a vezetőre. Az N Grin Control rendszer ötféle, markánsan eltérő üzemmódot (Normál, Eco, Sport, N és N egyedi) kínál, lehetővé téve a modell testre szabását. A vadonatúj Kona N karakterét módosító üzemmódokban változnak a motor, a menetstabilizáló elektronika (ESC), a kipufogó hangzás és a kormánymű beállításai, igazodva az aktuális menetkörülményekhez. A több ponton hegesztett karosszéria, a továbbfejlesztett rugóstag gyűrűk és a megerősített váz javítja a szerkezeti merevséget, és ezáltal a manőverezés során mérsékli a karosszéria oldaldőlési hajlamát.
A Kona N új, 10,25 colos infotainment képernyőjét és digitális műszeregységét kiegészítő head-up kijelző N és N Sport üzemmódban megjelenő, exkluzív motorsport-grafikája a videojátékok hangulatával fűszerezi a mindennapos vezetést. Az új infotainment rendszer 'N üzemmód dizájnja' digitalizált elemeivel a videojátékok világát idézi. Többek között olyan információkat oszt meg a vezetővel, mint a köridők, vagy az N pályatérképek, amelyek segítségével a vezető azonosíthatja helyzetét a versenypályán. A Kona N emellett különböző widgetek alkalmazásával teszi még élvezetesebbé és izgalmasabbá a vezetést. Ezek a nagyszerűen leolvasható, jól látható elemek valós időben nyújtanak tájékoztatást egyes menetparaméterekről. Akárcsak a népszerű autóverseny-játékokban, a Kona N testre szabható N gombokkal rendelkezik, amelyekkel egyedi üzemmódok aktiválhatók. Ezeket az üzemmódokat a vezető saját igényei szerint programozhatja be. Ezek a gombok szolgálnak a köridőmérés be- és kikapcsolására is.
A vadonatúj Kona N szabadidőjármű az N márkára jellemző, erőtől duzzadó kiállást és vezetési élményt kínál; sportos dizájnja pontosan tükrözi a modell dinamikus vezethetőségét. A karosszéria színére fényezett kerékív-toldatok és a 19 colos keréktárcsák széles, magabiztos megjelenést kölcsönöznek a Kona N szabadidőjárműnek. A fényezett kerékívek kihangsúlyozzák a városi szabadidőjármű izmos karosszériájának optikai tömegét, mintegy az aszfaltra lapítva a Kona N-t. A más keréktárcsáknál szélesebb nyomtávot eredményező, 19 colos N keréktárcsákat a karosszéria sarkaiba tolták, ezzel még inkább felerősítve a modell eleve agresszív megjelenését.
Az újonnan kikevert, kizárólag N modellekhez kínált Sonic Blue karosszériaszín az N márka eddig ismert legjellemzőbb árnyalatának, a Performance Blue színnek egy változata. Jelenleg tehát a KONA N az egyetlen modell, amelyhez rendelhető a Sonic Blue fényezés, ennek a bevezetése azonban előre vetíti a szabadidőjármű-kínálat későbbi kiterjesztését. A Sonic Blue izgalmas kontrasztot képez a karosszéria alsó részét szegélyező, exkluzív piros dekorációval.
A Kona N első köténye, kettős tetőszárnya és oldalsó szoknyái kedvezőbb aerodinamikai teljesítményt kínálnak, egyben hitelesen hirdetik a modell versenypálya-alkalmasságát. Az első lökhárító meghatározó stíluseleme a széles alsó légbeömlő; ennek alakját a repülőgépek törzse ihlette. A légbeömlő versenypályán, illetve dinamikus közúti vezetés során gondoskodik a motor szükséges hűtéséről. Az N típusokra jellemző, háromszög alakú féklámpával szerelt, dupla tetőspoiler ténylegesen fokozza a leszorítóerőt és nem mellékesen látványossá teszi a modell farát.
A Kona N hangulatát olyan egyedi utastéri részletek teszik sportossá, mint a Performance Blue betétek, az ülések, a kormánykerék, a sebességváltó kar vagy a fém pedálok. Noha a Kona N nagyteljesítményű jármű, mindennapi használatát számos vezetőtámogató (ADAS) funkció teszi biztonságossá és kényelmessé. Ezek között megtalálható a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), a sávkövető rendszer (LFA), a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), a távolsági fényszóró asszisztens (HBA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA), a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEW) és az intelligens sebességtartó automata (SCC.)
A Kona N emellett támogatja a többpontos Bluetooth csatlakozást, valamint azt a továbbfejlesztett természetes beszédfelismerő rendszert, amely Speech-to-Meaning® és Deep Meaning Understanding™ technológiák alkalmazásával teszi kényelmessé és értelmessé a vezetés élményét. A Kona N nem csupán nagyszerű kanyarvadász, de kipörgésgátló rendszere révén a legváltozatosabb útfelületeken is helyt áll, beleértve a havat és a sarat is.
Albert Biermann az online sajtókonferencia során elmondta, hogy a Hyundai a Kona N sportmodellt a helyi bemutatóval együtt idén nyáron vezeti be Európában, majd az év második felében Dél-Korea, az Egyesült Államok, Latin-Amerika következik. Árakat, felszereltségeket csak ekkor tudhatunk meg.