Kínában is bemutatkoztak a Hyundai csoport legújabb villanyautói
A 2021-es Sanghaji Autószalonon a Hyundai csoport innovatív és optimális mobilitási megoldásokat mutatott be az érdeklődőknek, akik első alkalommal láthatták élőben a vadonatúj IONIQ 5 és EV6 villanyautókat.
A Hyundai Motor a Sanghaji Autószalon alkalmából Kínában először mutatta meg dedikált villanyautómárkája első modelljét, az IONIQ 5-öt. „Nagy jelentősége van annak, hogy először mutathatjuk be a Hyundai Motor első kifejezetten villanyautónak épült modelljét Kínában, amely innovatív formatervével és fejlett technológiájával egy teljesen új élményt nyújt” – mondta Hongfeng Li, a Hyundai-Kia Motor márka- és értékesítési vezetője a szalon sajtótájékoztatóján. „A kezdetektől növelni fogjuk versenyképességünket a kínai elektromos járművek piacán.”
Az IONIQ 5 elsőként épül a Hyundai csoport új E-GMP villanyautó-platformjára, amivel kiváló forma mellett remek vezetési teljesítményt nyújt. Eredeti formatervével és tágas utasterével növeli a vezető és utasa térkihasználási lehetőségeit, miközben a hátsókerék-meghajtású, 72,6 kWh-s akkuval és 19 colos felnivel szerelt változatának hatótávja eléri a 429 kilométert. Ezután 350 kW-os villámtöltővel 5 perc alatt 100 kilométerre elég energia vételezhető, 18 perc alatt pedig 10-ről 80 százalékig újratölthető.
A nagyobb akkuval szerelt összkerekes IONIQ 5 Long Range változat 5,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, V2L funkcióján keresztül pedig 220 V-os teljesítményével akár háztartási gépeket, elektromos eszközöket is képes ellátni bárhol energiával.
A Hyundai Motor összesen 2 520 négyzetméteres kiállítási területén az IONIQ 5 mellett kiállították az E-GMP platformot is, de jutott hely a Nexo üzemanyagcellás modellnek és az üzemanyagcellás rendszernek, valamint az N Zónában a 2020-as WRC bajnok i20 Coupe versenyautónak is. Ezenkívül a a Hyundai 15 olyan Kína-specifikus modellt is kiállított, mint a vadonatúj Tucson L, a Mistra EV és a Palisade.
A Hyundai Motor a jövő évi IONIQ 5 bevezetésével kezdődően minden évben egy-egy új elektromos modellt kíván bevezetni kifejezetten a kínai vásárlók számára. Emellett számos villamosított modell bevezetésével a vállalat a járművillamosítás élére kíván törni. Ezen cél elérése érdekében 2030-ig összesen 13 villamosított hibrid és üzemanyagcellás modellt kívánnak piacra dobni Kínában.
A Hyundai mellett a Kia is saját, 2 025 négyzetméteres kiállítóterületen mutatta be újdonságait, köztük az új márkalogót és új modelljeit Kínában. „Ebben az évben a Kia minden korlátot lebontva újjáéled” – mondta Chang-seung Ryu, a Dongfeng Yueda Kia vezetője. „Olyan vállalatként fogunk újjáéledni, amely új márkaélményekkel és növelt márkaértékkel készül a jövőre.
A Kia ezen az eseményen mutatta be először első kifejezetten villanyautónak készült EV6 modelljét Kínában. Az EV6 az új Kia villamosítását szimbolizálja, miközben használhatóságát az E-GMP padlólemez tágas kiképzése mellett az olyan fejlett technológiák is segítik, mint pl. a gyors tölthetőség. Ennek eredményeként négy és fél perc alatt akár 100 km hatótáv is nyerhető, miközben a csúcsváltozat 3,5 másodperc alatt nulláról százra gyorsítható.
Az EV6 nagyobb, 77,4 kWh-s hátsókerék-meghajtású és 19 colos felnikkel szerelt változatának hatótávja több mint 510 km az európai WLTP szabványra épülő gyári becslés szerint, miközben 800 V-os töltési rendszere, V2L funkciója megegyezik a konszerntárs Hyundai IONIQ 5 modelljével. A Hyundai mellett a Kia is minden évben valamilyen új elektromos modell bevezetésére készül Kínában, a 2030-ig legalább 8 modellből álló sorozat első eleme az EV6 lesz.
A Hyundai csoport két márkája, a Beijing Hyundai Motor és a Dongfeng Yueda Kia a tavalyi 664 ezer után idén 817 ezer új autót kíván értékesíteni Kínában.
Forrás: hmgjournal.com, en.yna.co.kr