A Hyundai 21 villamosított autót mutat be Kínában
A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy az évtized végéig több mint 20 villamosított modellt kíván piacra dobni Kínában azért, hogy eladásait élénkíteni tudja a világ legnagyobb autópiacán.
A Hyundai csoport az elmúlt években a Szöul és Peking között a rakétavédelmi rendszerek telepítése miatt 2017-ben kirobbant diplomáciai vita nyomán gyenge eladási eredményeket produkált. A Hyundai és a Kia vállalatok ezért a jövőben környezetbarát modelljeikre összpontosítva az évtized végéig fokozatosan 21 darab villamosított, illetve üzemanyagcellás modellt kívánnak bevezetni Kínában, kezdve a jövőre bevezetésre kerülő Hyundai IONIQ 5 és a Kia EV6 villanyautókkal.
Gwang-guk Lee, a Hyundai Motor és a Kia kínai üzletágának elnöke elmondta: „Kína a világ legnagyobb gépjárműpiacaként és a világ leggyorsabban növekvő piacaként tele van új lehetőségekkel és kihívásokkal. A stratégiánk révén foglalkozni fogjuk a mobilitás és előrelépés együttes lehetőségeivel.”
A kínai üzemanyagcellás járműpiacra történő behatolás érdekében a csoport jövőre tervezi megépíteni első Koreán kívüli hidrogén-üzemanyagcellás rendszereit előállító üzemét Kínában. Márciusban a csoport megkezdte a HTWO Gwangzhou hidrogén tüzelőanyag-cellás üzemének építését azzal a céllal, hogy 2023-tól kezdetben évente 6 500 darabot állítson elő. A HTWO Gwangzhou üzem teljes egészében a koreai autóipari csoport tulajdonában lesz.
A Hyundai csoport hosszútávú hidrogénterve szerint a vállalat 2030-ra évi 500 ezer üzemanyagcellás jármű és 700 ezer üzemanyagcellás rendszer előállítását tervezi azért, hogy ezzel biztosítsa vezető helyét a globális üzemanyagcellás járműpiacon. A csoport arra számít, hogy az üzemanyagcellás rendszerek iránti kereslet a világ legnagyobb autópiacának tekintett Kínában is növekedni fog, mivel a kínai kormányzat 2035-re 1 millió darab üzemanyagcellás járművet kíván biztosítani.
Jelenleg a Hyundai csoport csak hazájában, Dél-Koreában rendelkezik hidrogén üzemanyagcellás rendszereket előállító gyártólétesítményekkel. A vállalat hosszú távú tervei szerint a kínaihoz hasonló gyáregységet kíván létrehozni Európában és az Egyesült Államokban is. A Hyundai Motor ehhez kapcsolódóan nemcsak az Egyesült Államokban és Európában, de még idén Kínában is megkezdi a Nexo üzemanyagcellás hobbiterepjáró értékesítését.
A Hyundai Motor Group emellett a Genesis luxusmárka modelljeit, köztük a G80 limuzint, valamint a GV80 hobbiterepjárót is be kívánja mutatni Kínában, ahol később a Genesis tisztán elektromos változatait is be fogja vezetni a kínálatba. A vállalat azt is célul tűzte ki, hogy kínai modellpalettáján 2025-ig 21-ről 14-re csökkenti a belsőégésű motorokkal szerelt modellek kínálatát azért, hogy megfeleljen a kínai vásárlók által támasztott igényeknek.
Forrás: koreabizwire.com