A vadonatúj Hyundai Kona N kompromisszumok nélküli teljesítményt kínál

A Hyundai Motor újabb részleteket árult el a hamarosan érkező Kona N sportmodellről, amelynek keretében a 8 fokozatú DCT sebességváltójának műszaki megoldásaiba enged bepillantást. 

A Hyundai vadonatúj Kona N sportmodellje elérhető lesz egy nyolcfokozatú olajban futó duplakuplungos sebességváltóegységgel is, amely az élvezetes vezetéshez N DCT néven csúcsteljesítményt kínál.  Az N DCT egy szekvenciális sebességváltó vonzó élményét nyújtja az automatikus sebességváltó kényelmével.

„"Az N DCT elérhetősége lehetővé teszi számunkra, hogy kibővítsük az N márka ’Élményvezetés’ filozófiáját” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékért felelős alelnöke. „Azáltal, hogy a vadonatúj Kona N-be is beépítjük, minden létező nagyteljesítményű vezetési funkciót lehetővé teszünk és a Kona N-t igazi ’forró kisterepjáróvá’ változtatjuk.”

Az N DCT a vállalat saját fejlesztésű 8DCT sebességváltójának továbbfejlesztett változata, egy nyolcfokozatú olajban futó típusú duplakuplungos váltó. Az N modellekhez alkalmassá tétele érdekében fejlesztettek a 8DCT tartósságán, lehetővé téve a nagyteljesítményű járművek terhelésének elviselését. A 2.0 literes T-GDI motorral együtt egyedi váltóáttételek alkalmazásával a legjobb teljesítményt nyújtja. A sebességváltó vezérlőegységet az N üzemmódra kalibrálták, ami gyorsabb váltást és számos exkluzív vezetési funkciót tesz lehetővé.

A Hyundai N DCT technológiáját először az Észak-Amerikában és Koreában kapható Veloster N modellbe építették be és a Hyundai N közösség értékes visszajelzései eredményeként az új i30 N modellbe is bekerült. A vadonatúj Kona N esetében a Hyundai az összes autót N DCT-vel szereli fel.

A nedves típusú DCT szerkezetileg a kézi sebességváltókhoz hasonló, így ugyanolyan hatékony a teljesítményleadás és a váltási reakciók során. A száraz típusú sebességváltókkal szemben a nedves típusú DCT a mozgó részek közötti súrlódás csökkentése és a tengelykapcsoló jobb hűtése érdekében két elektromos olajszivattyút használ, ezáltal a sebességváltó nagyobb nyomatékot képes átengedni.

Az elektromos szivattyúrendszer a hajtómű kenéséért és a tengelykapcsoló hűtéséért felelős nagy áramlású elektromos olajszivattyúból, valamint a nagynyomású elektromos olajszivattyúból áll, amely olajat juttat az akkumulátorhoz és fenntartja a sebességváltás vezérléséhez szükséges nyomást. Közösen biztosítják, hogy a nedves DCT a motor minimális teljesítményveszteségével működhessen, így jótékony mellékhatásként jobb üzemanyag-fogyasztást eredményez. Az előnyök kettősek: a nyomatékmaximum növelésével ez a rendszer magasabb teljesítményt eredményez és a megnövekedett erőátviteli hatékonyság és a gyorsulási teljesítmény miatt a járművet szórakoztatóbb is vezetni.

A megnövekedett teljesítmény mellett az N DCT használata javítja a menetdinamikát is. Az olaj hűtőfolyadék folyamatosan az optimális üzemi hőmérsékleten tartja a tengelykapcsolót, megakadályozva a nagy teljesítményleadás közbeni túlmelegedést, miközben az autó elér teljesítőképessége határáig. Az N DCT azonban még zsúfolt utakon vagy meredek lejtőkön is, vagy ahol az erőátvitel fokozottabb megterhelésen megy keresztül, egyenletes és stabil utazást garantál.

Az N DCT olyan exkluzív, nagyteljesítményű funkciókat tesz lehetővé, amelyek biztosan vigyort varázsolnak a vezető arcára: N Power Shift, N Grin Shift és N Track Sense Shift. Ezek a funkciók egy dedikált váltási-logikai menedzsment használatával fokozzák az autó képességeit.

Az N Power Shift (NPS) akkor kapcsol be, amikor az autó a gázpedál több mint 90 százalékával gyorsít, kiiktatva ezzel a nyomaték csökkenését a sebességváltás során, hogy maximális teljesítményt juttasson a kerekekhez. Ez fokozza a vezetési élményt azáltal, hogy sebességváltáskor „tolóérzetet” nyújt. A kipufogó részleges hengerkivágásából származó kísérő dörrenés a sportos teljesítményt hangsúlyozza.

Az N Grin Shift (NGS) 20 másodpercig maximalizálja a motor és a DCT teljesítményét. A maximális gyorsulás érdekében az autó közvetlenül a legmegfelelőbb sebességfokozatba kapcsol. Az aktiváláshoz a vezető megnyom egy külön gombot a kormánykeréken, és a műszeregységben megkezdődik a visszaszámlálás, amely megmutatja a funkció hátralévő másodperceit. A „turbó” befejezése után a járművezetőknek legalább 40 másodpercet kell várniuk az újbóli használatra. Ez a funkció lehetővé teszi a sofőr számára, hogy csupán egyetlen gombnyomással kihasználja az autó teljes potenciálját – például amikor a legjobb köridőt szeretné elérni. Ez előnyös lehet az autópályán történő előzés vagy felzárkózás során is.

Végül az N Track Sense Shift (NTS) az adaptív váltást a versenypályás versenyzésre optimalizálja, segítve a sofőrt abban, hogy jobban összpontosíthasson a kormányzásra. Felismeri, hogy a versenypályán történő dinamikus vezetéshez mikor vannak optimális körülmények és automatikusan aktiválódik. A motorsport adatai és a vezető viselkedése alapján kombinálva az autó sportos vezetési körülmények között az optimális teljesítmény biztosítása érdekében a megfelelő sebességfokozatot és váltási időt választja, akárcsak egy profi versenyautó-sofőr. Ezek a dedikált N funkciók kiegészítik az N Grin vezérlőrendszer öt különböző vezetési üzemmódját: Normal, Eco, Sport, N és Custom.

A hagyományos automataváltós járművekkel ellentétben az N DCT-vel rendelkező Hyundai modelleknél a vezető kiválaszthatja a kúszó funkció kikapcsolását. Amikor a kúszási funkció „kikapcsolt” és az autó D fokozatban van, az autó a fékpedál felengedésekor sem gurul el. A vezetőtől függően ez a versenypályás funkció a kényelem és a komfort fokozása érdekében is hasznos lehet. A kúszási kikapcsolási mód az N egyedi beállítással aktiválható vagy deaktiválható.

A vadonatúj Kona N az N DCT váltójával lehetőséget kínál a járművezetőknek arra is, hogy a váltófülek vagy a sebességváltó karjának segítségével valódi kézi üzemmódba váltsanak át. A memória logikája ilyenkor megakadályozza az automatikus váltást az fordulatszámhatár elérésekor. Így a kézi vezérlés lehetővé teszi a vezető számára, hogy magas fordulaton tartsa a motort, amennyiben még sportosabb vezetési élményre van szükség.

Az N DCT váltót a legendás Nürburgringen egyedül a tartósság érdekében körülbelül 1 350 körön keresztül tesztelték a fejlesztési szakaszban. A nedves DCT-t a nagyteljesítményű járművek igényeinek kielégítése érdekében a maximális állóképességre optimalizálták. Az ikonikus Nürburgring versenypálya a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő versenypályájaként ismert. 73 kanyarral és 20,8 kilométer aszfalttal egyben autósport-komplexum, amely emellett a Hyundai saját tesztközpontjának is otthona. A Hyundai gyorsított tartóssági tesztjeit ott végzik, amelynek keretében a teszten résztvevő autók száraz és vizes körülmények között is legalább 480-szor (10 000 km) járják meg a Nürburgringet és 5-6 hét alatt akár 180 ezer km-t is képesek szimulálni. A kemény gyorsítás, a hirtelen lassítás és a nehéz kanyarodás állandó kombinációja a határokig tolja a járművek képeségeit, a változó felületek és a domborulat pedig kedvezőtlen körülmények között is biztosítják a legjobb teljesítményt.

A teljesen új, N DCT váltóval felszerelt Kona N a Hyundai nagyteljesítményű, motorsport ihlette N modellcsaládjának legújabb tagja lesz. Az új modell ötvözi az N modellek kompromisszumok nélküli teljesítményét a hobbiterepjárók komfortjával és kényelmével. A teljesítmény szerelmesei értékelni fogják a 280 lóerős 2.0 T‑GDI motort, amely lapos teljesítménykarakterisztikával rendelkezik, amely közepes és magas fordulatszámnál nagyobb nyomatékot és teljesítményt nyújt. A nagyobb nyomaték a hétköznapi vezetési szituációkban is nagyobb mértékben használja ki a motor lehetőségeit. Az új motor teljesítménykarakterisztikája emellett javítja a gyorsulást a közepes- és nagysebességű tartományban és még a legkülönbözőbb külső hőmérsékleti körülmények között is folyamatosan magas teljesítményt nyújt.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei