Dobogón végzett a Hyundai Horvátországban

Első alkalommal rendezték meg a WRC Horváth-raliját, ahol egészen a legvégéig szoros harc folyt a helyezésekért, így Thierry Neuville végül a harmadik helyen futott be. 

A Horvát-rali új eseményként került be a WRC naptárába az idei szezonban. Változatos és gyakran trükkös aszfaltútvonalai izgalmas, de kemény új kihívást jelentettek a versenyzők számára. A nyitónaptól kezdve rengeteg akció volt, ahogy az új szakaszokkal és összetett útpályával megismerkedtek a résztvevők.

Thierry Neuville és navigátora folytatták töretlen kiváló dobogós teljesítményüket a kihívásokkal teli aszfaltutakon. A kettős az egész hétvége során erős tempót diktált, hat szakaszgyőzelmet arattak, miközben a győzelem közelségébe jutottak, pénteken pedig egyik pillanatról a másikra a verseny vezetését is átvették. Sajnos a szombat reggeli kezdő szakaszok helytelen gumiválasztása miatt a harmadik helyre estek vissza. Erőfeszítéseik ellenére az élboly üteme végül túl nagy volt a lemaradás csökkentéséhez. 

„Egész hétvégén abszolút legjobbat nyújtottuk, keményen nyomtuk az autó teljesítményének határáig" – mondta Neuville. „A győzelemért vívott nagyon szoros csatát egészen a Power Stage-ig soha nem adtuk fel. Élveztük a ralit és Martijn nagyszerű munkát végzett.”

Ott Tanak számára a verseny egyenletes, de nem látványos esemény volt. Az észt páros pénteken szakaszgyőzelmet aratott, a Hyundai Motorsport két dupla szakaszgyőzelmének egyikét, de a dobogós pozíciókig nem tudtak elég gyorsan feltörni. Összességében a negyedik hellyel kellett megelégedniük. 

„Ez nem az a teljesítményszint volt, amelyre számítottunk, vagy reméltük, amikor erre a versenyre látogatunk el" – mondta Tanak. „Élvezem az aszfaltos ralikat, de ez az egész hétvégén messze túl volt a komfortzónámon. Egyáltalán nem éreztük természetesnek és hiányzott a szükséges teljesítmény is.” 

Craig Breen párosa szintén a magabiztosság hiányával küzdött az i20 Coupe WRC-vel, amihez a szombati nyitószakaszon elszenvedett defekt is hozzájárult. Ez két perces időveszteséggel járt, ami a nyolcadik helyre vetette vissza őket. Ennek ellenére erősen küzdöttek a Power Stage-en, aminek eredményeként második leggyorsabb időeredményükkel négy bónuszpontot is szereztek. 

„A versenynek a szombat reggeli defektünk után nagyjából vége is volt " – mondta Breen. „Keményen dolgoztunk azon, hogy otthon érezzük magunkat az autóban, de egyszerűen nem ez volt a helyzet. Időnként nagyon jó érzés volt és képesek voltunk lendületbe kerülni, de összességében még többre lett volna szükségünk."

„Úgy vélem, hogy a szombati gumiválasztás hibája nélkül és látva, hogy Thierry milyen gyors volt a hétvégén, még közelebb kerülhettünk volna az élmezőnyhöz és talán még a győzelmet is megszerezhettük volna” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „A pozitívumokat tekintve a csapat nagyon keményen dolgozott, és az autó is versenyképesnek bizonyult.”

A bajnokságban Thierry Neuville a második helyre lépett fel a pilóták rangsorában, míg a konstruktőrök tabelláján a Hyundai Motorsport három ralit követően 27 ponttal lemaradva a második helyen áll.

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei