A Hyundai Motorsport új túraautóval verseng idén
A Hyundai Motorsport idén két tapasztalt csapattal, bennük két-két pilótával, de egy teljesen új versenyautóval, az Elantra N TCR modellel térnek vissza a WTCR nemzetközi porondjára.
Miután a Hyundai Motorsport három sikeres évet zárt az i30 N TCR versenyautóval, a motorsport-részleg úgy döntött, idéntől autót cserél. Ezalatt a három év alatt az i30 N TCR vásárlói egyéni és csapatgyőzelmek sorát szerezték meg. Az i30 N TCR versenyautó pilótái összességében 21 versenyt nyertek meg és a sorozatok versenyeinek pontosan felében a dobogókon állhattak.
„Ügyfeleink előző idényekben elért sikerei kulcsszerepet játszottak a Hyundai N márkanév hírnevének megerősítésében az autósport és a nagyteljesítményű autóipari közösség körében" – mondta Till Wartenberg, az N márkanév és motorsport részlegének vezetője. „Az Elantra N TCR bevezetése lehetőséget kínál az egyre növekvő N sportmárka további népszerűsítésére és remélhetőleg további győzelmeket ad hozzá a Hyundai Motorsport ügyfélsikereinek hosszú listájához."
A csapatok és pilóták listája rendkívül tapasztalt és sikeres WTCR és TCR kategóriában jártas versenyzőket tartalmaz. Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert a BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse csapatánál folytatja, akikkel 2018-ban és 2019-ben világbajnoki címüket megszerezték. „Az elmúlt szezonban az #1-es szám volt az autómon, így az elsődleges célom egyszerűen az, hogy ezt visszaszerezzem" – mondta Norbi. „Miután teszteltem az Elantra N TCR-t, biztos vagyok benne, hogy az i30 N TCR-vel elért sikereinket folytatni tudjuk."
Miután tavaly belépett a WTCR porondjára, az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team új pilótafelállással 2021-ben ismét rajthoz áll. Luca Engstler társa a WTCR futamok többszörös győztese, Jean-Karl Vernay lesz. „Számomra ez nyilvánvalóan egy új csapat, akikkel együtt dolgozom, emellett mindenki számára van egy új autó is" – mondta Vernay. „Hihetetlenül hasznos volt annyira bekapcsolódni a fejlesztési folyamatba, így az Elantra N TCR versenyautót az első verseny előtt még jobban megismerhettük."
Mindkét csapat eddigi kiváló eredményei ellenére a 2021-es autóváltás új kihívást jelent. Az összes érintett azonban nagyon felkészülten érkezik a Nürburgringen megrendezendő nyitóhétvégére azzal a céllal, hogy a megszorításokkal tarkított és csalódást keltő 2020-as idény után megerősödve térjen vissza. „Az Elantra N TCR tesztelése során folyamatosan javult, valahányszor pályára vittük és még néhány tesztet továbbra is tervezünk még az első verseny előtt" - mondta Luca Engstler. „Úgy gondolom, hogy a Nürburgringen mind a négy versenyzőnk jó ritkusban lesz."
Az első, 24 órás versennyel kiegészített németországi fordulót követően a sorozat további hét versenypályát készül meglátogatni. Ez magában foglalja Michelisz Norbi és Gabriele Tarquini hazai versenyeit a Hungaroringen és az Adria versenypályán, valamint a Hyundai hazai versenyét a dél-koreai Inje Speedium versenypályán, még mielőtt a szezon a híres macaói utcai pályán zárulna.
Forrás: motorsport.hyundai.com