A Hyundai Motorsport új túraautóval verseng idén

A Hyundai Motorsport idén két tapasztalt csapattal, bennük két-két pilótával, de egy teljesen új versenyautóval, az Elantra N TCR modellel térnek vissza a WTCR nemzetközi porondjára. 

Miután a Hyundai Motorsport három sikeres évet zárt az i30 N TCR versenyautóval, a motorsport-részleg úgy döntött, idéntől autót cserél. Ezalatt a három év alatt az i30 N TCR vásárlói egyéni és csapatgyőzelmek sorát szerezték meg. Az i30 N TCR versenyautó pilótái összességében 21 versenyt nyertek meg és a sorozatok versenyeinek pontosan felében a dobogókon állhattak. 

„Ügyfeleink előző idényekben elért sikerei kulcsszerepet játszottak a Hyundai N márkanév hírnevének megerősítésében az autósport és a nagyteljesítményű autóipari közösség körében" – mondta Till Wartenberg, az N márkanév és motorsport részlegének vezetője. „Az Elantra N TCR bevezetése lehetőséget kínál az egyre növekvő N sportmárka további népszerűsítésére és remélhetőleg további győzelmeket ad hozzá a Hyundai Motorsport ügyfélsikereinek hosszú listájához."

A csapatok és pilóták listája rendkívül tapasztalt és sikeres WTCR és TCR kategóriában jártas versenyzőket tartalmaz. Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert a BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse csapatánál folytatja, akikkel 2018-ban és 2019-ben világbajnoki címüket megszerezték. „Az elmúlt szezonban az #1-es szám volt az autómon, így az elsődleges célom egyszerűen az, hogy ezt visszaszerezzem" – mondta Norbi. „Miután teszteltem az Elantra N TCR-t, biztos vagyok benne, hogy az i30 N TCR-vel elért sikereinket folytatni tudjuk."

Miután tavaly belépett a WTCR porondjára, az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team új pilótafelállással 2021-ben ismét rajthoz áll. Luca Engstler társa a WTCR futamok többszörös győztese, Jean-Karl Vernay lesz. „Számomra ez nyilvánvalóan egy új csapat, akikkel együtt dolgozom, emellett mindenki számára van egy új autó is" – mondta Vernay. „Hihetetlenül hasznos volt annyira bekapcsolódni a fejlesztési folyamatba, így az Elantra N TCR versenyautót az első verseny előtt még jobban megismerhettük."

Mindkét csapat eddigi kiváló eredményei ellenére a 2021-es autóváltás új kihívást jelent. Az összes érintett azonban nagyon felkészülten érkezik a Nürburgringen megrendezendő nyitóhétvégére azzal a céllal, hogy a megszorításokkal tarkított és csalódást keltő 2020-as idény után megerősödve térjen vissza. „Az Elantra N TCR tesztelése során folyamatosan javult, valahányszor pályára vittük és még néhány tesztet továbbra is tervezünk még az első verseny előtt" - mondta Luca Engstler. „Úgy gondolom, hogy a Nürburgringen mind a négy versenyzőnk jó ritkusban lesz."

Az első, 24 órás versennyel kiegészített németországi fordulót követően a sorozat további hét versenypályát készül meglátogatni. Ez magában foglalja Michelisz Norbi és Gabriele Tarquini hazai versenyeit a Hungaroringen és az Adria versenypályán, valamint a Hyundai hazai versenyét a dél-koreai Inje Speedium versenypályán, még mielőtt a szezon a híres macaói utcai pályán zárulna.

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését