Női kézben a Hyundai üzemanyagcellás teherautója

Már néhány hónapja tíz környezetbarát üzemanyagcellás Hyundai nehéz-tehergépkocsi járja Svájc útjait, amelyből a Migros Szövetkezet egyik autóját Nadine Singrist vezeti.

A svájci székhelyű Migros Szövetkezet három Hyundai Xcient Fuel Cell modellt lízingel, amelyek közül egyiket a 24 esztendős Nadine Singrist vezet, aki Zürich térségében fuvarozza az árukat. Az AutoSprintCH autós szaklap újságírója elkísérte Nadine-t azért, hogy a fenntartható technológiát a gyakorlatban is megismerhesse. 

„Ma megkezdjük a közúti közlekedés dekarbonizálását." Ezekkel a szavakkal adta át októberben Mark Freymüller, a Hyundai Hydrogen Mobility vezérigazgatója tíz üzemanyagcellás teherautó kulcsát a sofőröknek vagy a tulajdonosnak Luzernben. A Hyundai Xcient Fuel Cell segítségével világszerte először szállítottak le sorozatgyártású, fenntartható hajtástechnikával rendelkező  teherautókat a svájci vásárlóknak – ideértve a kelet-svájci és zürichi Migros Szövetkezeteket és a Suhr Migros disztribúciós vállalatot.

A 24 éves sofőr, a svájci Schönenbergből származó Nadine Sigrist minden nap 3 óra 15 perckor kel. Munkanapja Zürich Herdernben 4:45-kor kezdődik, ahol Hyundai parkol. Reggel Nadine mindig ugyanazokat a túraútvonalakat járja végig friss termékekkel a Zürisee régióban Siebnen és a Wittikon között. Ebédidőben a neuendorfi elosztóközpontban betölti a Non-Food rakományát a pótkocsiba, és visszafelé az elosztóhelyére a zofingeni új hidrogéntöltő állomáson újratölti a teherautóját.

„Az üzemanyag-feltöltés hasonló a biogázhoz” – mondja Nadine Singrist. „A tömlőt a jármű aljához illesztjük és karral rögzítjük. Az üzemanyag-feltöltés gombnyomásra indul – tíz és 15 perc között tart. Átlagosan napi 275 kibocsátásmentes kilométert teszek meg."

Az utastérben a berendezés egyszerű, a pilótafülke tiszta, a gombok és kapcsolók a Hyundai személyautókból ismerősnek tűnnek. Az indítás is hasonlóképp működik: egyik láb a féken, miközben az indítógombot kell megnyomni. Az automata sebességváltót D állásba kell tenni, a rögzítőféket kiengedni – és az autó már gurul is. A kolosszus szinte hangtalanul és finoman jön mozgásba. „Nagyon csendes. És az indulástól rendelkezésre álló hatalmas nyomaték lehetővé teszi, hogy a lámpa zöldre váltásakor a személyautókkal is tartsam a tempót” – meséli Nadine. 

És ez valóban így is van. Egy erősebb nyomás a gázpedálra és az addig ügető tehén vágtató bikává változik. Az ember szinte versenykamionban érzi magát. „Egyébként a Hyundai szinte ugyanúgy viselkedik, mint egy dízelmotoros teherautó.  Alapvetően az emberek el vannak ragadtatva és kíváncsiak. Már többször fényképeztek le az utcá és megkérdezték, hogyan működik ez a technológia."

A Svájcba szállított modellhez a Hyundai a Nexo két átalakított üzemanyagcellás rendszerét használta fel, amelyek egyenként 95 kW, együttesen pedig 190 kW teljesítményt nyújtanak. A regenerációhoz és a teljesítménycsúcsok fedezéséhez pufferként ehhez egy 73,2 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort is kapcsoltak. Az alvázban a Siemens villanymotor teljesítménye 350 kW (476 LE), maximális nyomatéka pedig 3400 Nm. A teljesítményt egy 6 fokozatú automata továbbítja a tengelyre. Összesen 34,5 kiló hidrogént szállítanak hét tartályban, ami télen akkor is 400 kilométeres hatótávolságot garantál, ha pótkocsikat vagy hűtőkocsikat is használnak.

Forrás: autosprint.ch

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését