Menetpróbán az új Hyundai IONIQ 5

A Hyundai Motor megkezdte a vadonatúj IONIQ 5 elektromos modell koreai forgalmazását, amelynek első tesztpéldányait a helyi autós média már mozgásban is kipróbálhatott. 

A Hyundai Motor egy sajtónak rendezett menetpróbával ünnepelte meg új villanyautója piaci forgalmazásának megkezdését. A próbaúton a Korea Joongang Daily lap egy nagyakkus változatot kapott, amit egy benzinkútból átalakított szöuli töltőállomáson vehettek át. A nyolc ultragyors töltőoszloppal ellátott állomáson a Hyundai 350 kW-os töltőrendszere dolgozik, ami a legerősebb Dél-Koreában és amivel a 800 voltos fedélzeti töltőrendszerrel ellátott villanyautók csupán 5 perc alatt 100 km hatótávot is nyerhetnek. 

Már maga a töltőállomás is úttörő kialakítású. Ahelyett, hogy egy nehéz töltőkábelt kellene húzogatni, az a mennyezetről ereszkedik le, hogy a töltési folyamat fizikailag kevésbé legyen megterhelő. A csatlakozó bedugása után az autó töltöttsége több helyen is láthatóvá válik: természetesen a töltő digitális kijelzőjén, de az autó töltőportja mellett található LED négyzeteken és az autó frontrészén, az irányjelzők között kialakított hasonló LED lámpákon keresztül is látszik.

A négyzet alakú első lámpák, amelyeket eddig egyetlen más modellen sem láthattunk, valószínűleg megosztóak lesznek, de egészében nézve úgy tűnik, az első kialakítás jól illeszkedik az IONIQ 5 futurisztikus stílusához. A bemutatón az akkumulátort 62 százalékról 70 százalékra töltötték fel, ami a kijelző szerint négy percig tartott.

Az első benyomás az autó utasterében az, hogy milyen alacsonyak az ülések, és több a fejtér, mint az általában egy limuzinnál várható. A középen elhelyezett mozgatható konzol hátracsúsztatása után az első sor tere látványosan tágassá vált. Amikor a tesztvezetés után az újságíró visszatért a saját belsőégésű motorral felszerelt autójához, megjegyezte, az első lábtér hirtelen nagyon szűknek tűnt. Ha a konzolt hátratolják, az utasajtón keresztül is könnyű a kormány mögé jutni. Lehet, hogy ez egyes ügyfelek számára nem jelent olyan nagy problémát, de ha egy olyan forgalmas, zsúfolt városban él, mint Szöul, minden ilyen praktikus előny jól jön.

A kormánykerék bal oldalán található fal, ahol mágnesekkel akár képeket vagy emlékeztetőket is ki lehet rakni az autó otthonosabbá tételéhez, jó gegnek tűnik, de valójában nehezen lehet elképzelni, hogy valaha valaki is erre fogja használni. A kormány mögötti digitális műszeregység és a középen elhelyezett multimédiás érintőképernyő egyetlen 24 colos széles kijelzőbe van integrálva, hangsúlyozva ezzel az autó alacsony és széles kiállását. A menetválasztó kar a kormánykerék jobb oldalára került.

Az IONIQ 5 vezetési érzete a nagyon finom és sima futóművel kiváló. A koreai utakon gyakori fekvőrendőrök alig voltak észrevehetőek, így nem volt szükség a lendület megtöréséhez fékezésre és újragyorsításra, amellyel sok első generációs villanyautó megküzd. A kormányzás finom, de a jármű súlyát nem lehetett nem észrevenni. Bár a finom és harmonikus utazás biztosított, a gyorsulás elmaradt a várakozásoktól. A 100 km/órás tempó elérése még teljesne lenyomott gázpedállal is némi időt vett igénybe, 130 km/órás tempó felett pedig már jól hallható volt a villanymotor zaja és úgy tűnt, mintha innen már nehezebben gyorsulna.

Az IONIQ 5 opcionális digitális visszapillantó kamerákkal is rendelkezik, amelyek megszokása időbe telik. Ezek a valós idejű kamerák folyamatosan működnek, amely mellett és egy további valós idejű kamera képe is megjelenik a digitális műszeregységben, amikor az irányjelzőt használják. Az automatikus fényérzékenységű kamerák képe különösen az alagutakban tisztább volt, mint a hagyományos tükröké, ami arra utal, hogy a kamerák éjszaka kényelmesebb megoldást jelentenek.

A 83 kilométeres útvonalon teljesített 2 órás vezetést követően az autó akkumulátorában 239 kilométer hatótáv maradt maradt az akkumulátoron. A próbautat 306 kilométeres hatótávval kezdték meg és a tavasziasan meleg időjárás miatt a légkondicionálót a visszaútra bekapcsolták. Teljesen feltöltött állapotban az autó a koreai Környezetvédelmi Minisztérium jóváhagyása szerint akár 405 kilométert is képes megtenni.

Vajon az IONIQ 5 valóban képes lesz megfelelni a piaci elvárásoknak és kihívást jelenthet a Tesla számára? Az értékesítés még csak most kezdődött el Dél-Koreában, így egyelőre várnunk kell, amíg kiderül, hogy ezek az elvárások valóban valódi értékesítési eredményekké alakulnak-e.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését