A hatékonyság, a teljesítmény és a funkciók tökéletes harmóniája – Kia EV4 koreai tesztvezetés

A Kia a 2024-es EV Napon mutatta be a világnak új EV4 kompakt villanyautóját, amelynek négyajtós limuzinváltozatát a gyártó Dél-Koreában most egy tesztvezetés keretében bemutatta az autós média hazai képviselőinek.

A Kia lendülete figyelemre méltó. Amióta bejelentette elkötelezettségét az elektromos járművek népszerűsítése iránt, a márka iránya észrevehetően megváltozott – természetes és magabiztos, mintha egy tökéletesen szabott öltönyt viselne. A Kia EV4, a vállalat negyedik dedikált villanyautója és első kompakt elektromos limuzinja, ennek a változásnak a világos megtestesítője. Teljessége dacol a 40 millió koreai vonos (kb. 15,9 mFt) árcédulájával. Tökéletes egyensúlyt teremt a teljesítmény, a hatékonyság és a funkciók között – szinte minden elvárást kielégítve, amit a vásárlók egy villlanyautóval kapcsolatban támasztanak.

A Kia megelőzte versenytársait az villamosításra való áttérésben. Az EV6-tal kezdve a Kia folyamatosan bővítette SUV-központú villanyautó-kínálatát, most pedig az EV4 modelljével belép a limuzinok szegmensébe is. Ez nem pusztán egy származékos modell – a Kia új EV-stratégiáját is szimbolizálja, mint értékorientált elektromos autó, amely nem köt kompromisszumot az alapvető értékekben.

Az EV4 formaterve merészen eltér a Kia eddigi limuzinos dizájnjaitól. A függőleges fényszórók és a „Csillagtérkép” jellegzetes világítása teszi teljessé a Kia új, „Tigrisarc” névre keresztelt családi megjelenését. Az alsó lökhárító GT-Line-specifikus formát visel, dinamikus benyomást keltve. Összességében a megjelenés az EV3 formanyelvének vízszintes kiterjesztéseként hat.

Oldalról az autó jellegzetes fastback sziluettje tűnik ki. Bár formája eltér a hagyományos szedánokétól, a tetővonal nem ereszkedik meredeken hátrafelé, előnyben részesítve a második üléssor kényelmét. Egy kissé alacsonyabbra húzott csomagtartó talán sportosabb lett volna. A 19 colos kerekek jellegzetes, átfedő háromszög mintázatúak, a kerékjárati ív burkolata pedig fényes fekete, prémium hatást keltve.

A hátsó kialakítás teljesen új benyomást kelt, mint az EV3 esetében. Függőleges hátsó lámpákkal és csillagtérképes világítással rendelkezik az autó frontrészével való folytonosság érdekében, míg a megemelt csomagtartó pereme sportos érzetet kölcsönöz. A keskeny csomagtartónyílás azonban egyértelműen hátrányos. A kategóriaelső, 490 literes raktérkapacitás ellenére a terjedelmes tárgyak berakodása nehézkes kihívást jelenthet. Egy igazi fastback struktúra javította volna a praktikumot.

Az EV4 belül pontosan a koreai fogyasztói preferenciákat célozza meg. A 12,3 colos műszerfalból, 5 colos klímakijelzőből és 12,3 colos infotainment rendszerből álló szélesvásznú panoráma kijelző zökkenőmentes teljesítményt és kiváló átláthatóságot kínál. Alatta rejtett érintő- és fizikai gombok kombinációja teszi lehetővé az intuitív kezelést. Az olyan gyakori funkciók, mint a média be- és kikapcsolása, a hangerő, a hőmérséklet és a légáramlás, a kényelem érdekében fizikai gombokkal is vezérelhetők. Az 5 colos klímakijelzőt azonban részben eltakarja a kormánykerék, ami zavarja a láthatóságot.

Az EV3-ban bemutatott csúsztatható konzolasztal itt is elérhetővé vált. Bár a 80 mm-es állíthatósága rövidebb, mint az EV3-é, mégis praktikus. Az újonnan kialakított forgó kartámasz vízszintesen a hátsó ülések felé fordulhat, ami növeli a kihasználhatóságot. A második üléssor tágas, köszönhetően a 2 820 mm-es tengelytávnak, így bőséges láb- és fejtér áll rendelkezésre. Az E-GMP platform korlátozott üléspozíciója azonban egy apró hátrány. 

A legújabb biztonsági és kényelmi funkciók széles körben rendelkezésre állnak, beleértve a kormánykerék fogásérzékelőjét, az ütközés-elkerülő asszisztenst, a holttérütközés-elkerülő asszisztenst, az intelligens sebességkorlátozás-asszisztenst, a holttérfigyelőt, a head-up kijelzőt és a körkörös monitort, akár alapfelszereltségként, akár opcionálisan.

Az EV4 a Hyundai Motor Group saját elektromos E-GMP platformjára épül. Két változatban kapható: egy hosszú hatótávolságú modell 81,4 kWh-s akkumulátorral és egy alapmodell 58,3 kWh-s akkumulátorral. A tesztautó a hosszú hatótávolságú GT-Line változat volt, amelynek maximális hatótávolsága 495 km, a koreai tanúsítvány szerinti kombinált átlagfogyasztása pedig 18,5 kWh/100 km. A tesztút alatt még sport üzemmódban is átlagosan 16,7 kWh-t ért el a jármű, míg Eco módban ez inkább 11 - 12,5 kWh körül alakult 100 km-re.

A vezetési élmény rendkívül kielégítő, a jól kiegyensúlyozott felfüggesztésnek, motorteljesítménynek és padlólemeznek köszönhetően. Az elektromos motor 150 kW (204 LE) teljesítményt ad le – papíron nem rendkívüli, de az azonnali nyomatéknak köszönhetően élénk gyorsulást biztosít. A felfüggesztés kemény, de nem durva, biztosítva a rugózási kényelmet és stabilitást. A kanyarvételi képesség felülmúlja a várakozásokat, a sima kormányzási érzet a hátsókerék-kormányzásra emlékeztet.

Kiemelkedő vezetési funkció az „i-PEDAL 3.0”, amely automatikusan beállítja a regeneratív fékezés intenzitását a vezetési körülmények és az elöl haladó autótól való távolság alapján – lehetővé téve az egypedálos vezetést fék használata nélkül. Emellett a sebességkorlátozásoknak megfelelően automatikusan lassít, jelentősen csökkentve a vezető terhelését.

Az EV4 egyértelműen jelzi a Kia elkötelezettségét az elektromos limuzinok elterjedése iránt. Egyesíti a tágas teret, a kiváló hatékonyságot, a stabil vezetési dinamikát, valamint a biztonsági és kényelmi funkciók gazdag tárházát. A dizájnnal kapcsolatos esetleges megosztó véleményeken túl nem túlzás azt állítani, hogy ez az elektromos négyajtós modell, amelyre a vásárlók régóta várnak.

Forrás: chosun.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV