Első képeken a Hyundai új kínai villanyautója
A Hyundai Motor kínai leányvállalata, a Beijing-Hyundai Motor a sanghaji titkos bemutatót követően nyilvánosságra hozta az eseményen készült fotókat a vállalat újonnan, kifejezetten a kínai piacra érkező ELEXIO modelljéről.
A dél-koreai autógyártó, a Hyundai Motor kínai közös vállalata bemutatta legújabb tisztán elektromos SUV-modelljét, az ELEXIO-t, amellyel nem titkolt célja, hogy visszatérjen a világ legnagyobb elektromos járműpiacára. A Beijing-Hyundai a koreai Hyundai és a kínai BAIC Motor közös vállalata néhány napja több képet is megosztott az ELEXIO modellről a Weibo-n, a kínai közösségi médiában azt közölve, hogy a modell világpremierje megtörtént.
Az ELEXIO a Hyundai új útját indítja az új energiájú járművek (NEV) piacán Kínában – nyilatkozta az autógyártó közleményében. Ez a Hyundai első tisztán elektromos hobbiterepjáró modellje és célja, hogy a kínai autógyártók versenyében megfelelő alternatív ajánlatot kínáljon vásárlói számára – tette hozzá a pekingi székhelyű vállalat.
Az ELEXIO a Hyundai első, kifejezetten Kínára tervezett elektromos autója, amely egy ötéves fejlesztési folyamat eredménye. A Weibo közösségi médiában közzétett alacsony felbontású képek egy olyan hobbiterepjárót ábrázolnak, amely fényesebbnek tűnik, mint az IONIQ 5, de láthatóan kisebb, mint az IONIQ 9. A közlemény szerint a négyágú kockákat ábrázoló fényszórók a 8-as számra utalnak, amelyet Kína a legszerencsésebb számnak tartanak.
Bizonyos szögekből nézve az ELEXIO egy diétás IONIQ 5-re hasonlít, utóbbi éles vonalait lekerekítettebb felületekre cserélve. A hátsó oszlop kontrasztos színű és egészen a hátsó spoilerig nyúlik. Nincs látható hátsó ablaktörlő, így feltételezhető, hogy azt szokás szerint a tetőspoiler alá rejtették el.
Az első és hátsó fénycsíkok a jelenlegi formatervezési trendeket követik, akárcsak a síkban elhelyezett ajtókilincsek, amelyek javítják a légáramlást az aerodinamikai hatékonyság fokozása és a nagyobb hatótávolság elérése érdekében. További feltűnő részletek a vaskos tetősínek, a nagy, kéttónusú kerekek és a szinte lapos tetővonal, amely bőséges fejteret sugall a hátsó utasok számára. Nem lehet 2025-ben autó fényes fekete díszítések nélkül, amelyek itt a kerékíveken a kiszélesedő sárvédők felett kaptak helyet. A belső térről és a technikai specifikációkról később közölnek adatokat.
A Hyundai a legújabb jelentős globális szereplő, amely kizárólag Kínában forgalmazott termékeket mutatott be. Nemrégiben mutatták be a Toyota bZ7 limuzint, az Audi új AUDI almárkáját hozott létre Kínára és a Honda GT modelljét is kizárólag Kínára szabta. A koreai autógyártó jelenleg nem teljesít jól a régióban, mivel a kiszállítások a 2016-os 1,16 millió darabról mindössze 151 ezer darabra zuhantak a tavalyi évben, legalábbis a Bloomberg által idézett Kínai Autóipari Technológiai és Kutatóközpont adatai szerint.
2025-ben, a Beijing-Hyundai fennállásának 23. évében a vállalat olyan technológiai modellpalettát kíván kiépíteni, amelyek az akkumulátoros elektromos járművek (BEV), a plug-in hibrid elektromos járművek (PHEV) és a kiterjesztett hatótávolságú elektromos járművek (EREV) termékeit fogják lefedni. A Weibo szerint a vállalat termékei között limuzinok, hobbiterepjárók és egyterű (MPV) járművek is szerepelnek majd azért, hogy kielégítsék a fogyasztók sokrétű mobilitási igényeit.
Forrás: cnevpost.com, motor1.com