A Hyundai bemutatta új generációs hibridrendszerét
A Hyundai Motor Group bemutatta legújabb fejlesztésű hibrid hajtásrendszerét, amely a mostaniaknál jobb teljesítményt és üzemanyag-hatékonyságot kínál
Április közepén a Hyundai csoport Szöul központjában adott otthont a „Hyundai Motor Group Next-Generation Hybrid System Tech Day” eseményének, ahol a vállalat bemutatott egy új hibrid hajtásláncot, amelynek középpontjában egy kétmotoros sebességváltó áll és számos motorválasztékkal kombinálható.
A hagyományos hibridrendszerek jellemzően a motoron kívül elhelyezett segédmotorra támaszkodnak a gyújtás és az áramtermelés kezelésére. A Hyundai új rendszere azonban „P1+P2 párhuzamos konfigurációt” alkalmaz, amely egy közvetlenül a motorhoz csatlakoztatott P1 motort és egy másik P2 motort is tartalmaz a regeneratív fékezéshez és a meghajtáshoz. A P1 motor támogatja a gyújtást, a generátort és a vezetési asszisztenst, csökkentve a szükségtelen energiaveszteséget, míg a P2 motor a vezetési körülményektől függően segít be a meghajtásba.
A hagyományos hibrid architektúrákkal ellentétben a P1+P2 párhuzamos rendszer jobb energiaátvitelt tesz lehetővé a súrlódási veszteség minimalizálásával és javítja a jármű általános teljesítményét. A P1 motor integrálása emellett kiküszöböli a hagyományos szíjhajtású alkatrészeket, például a generátort és a klímakompresszort, csökkentve az energiaeloszlást és növelve az üzemanyag-hatékonyságot.
Az új rendszer a nemrégiben piacra dobott Palisade hobbiterepjáróban debütált elsőként. A modell egy 2.5 literes turbófeltöltős benzinmotort kombinál a hibrid rendszerrel, maximális teljesítménye 334 lóerő, nyomatéka pedig 460 Nm. Átlagfogyasztása 7,1 liter 100 kilométerenként, ami 19 százalékos teljesítménynövekedést, 9 százalékos nyomatéknövekedést és 45 százalékos üzemanyag-megtakarítást jelent az azonos szegmensben lévő hagyományos benzines modellekhez képest. Az 1,6 literes turbó-hibrid motorral felszerelt Santa Fe modellhez képest az üzemanyag-hatékonyság körülbelül 4,3 százalékkal javult.
A Hyundai a hibrid vezetési élményén is sokat finomított. A hozzáadott P1 motor javítja a váltás simaságát az Adaptive Shift Control (ASC) logikában és csökkenti a motor zaját és rezgését álló helyzetben töltés közben. A fejlesztések a tisztán elektromos vezetési módokra is kiterjedtek, csökkentve az érzékelhető átmeneteket, amikor a benzinmotor bekapcsol.
A Hyundai csoport bemutatta az villamosításra összpontosító technológiák sorát, amelyek magukban foglalják az elektromos összkerékhajtást (e-AWD), az villamosított járműmozgás-vezérlést (e-VMC 2.0), az e-Handling 2.0-t, az villamosítás-kikerülő kezelési asszisztenst (e-EHA 2.0), a Stay Mode,a V2L és az Intelligens Regeneratív Fékezési technológiát.
A Hyundai hibrid fejlesztésének felfutása a változó piaci feltételeket tükrözi. A Koreai Automobil & Mobilitásipari Szövetség adatai szerint a hibrid járművek a hazai autógyártók összes eladásának 26,5 százalékát tették ki tavaly, vagyis arányuk most először haladta meg a 20 százalékos határt. Az elektromos járművekre átállás a vártnál lassabban halad előre, eközben a hibridek – amelyek egyesítik az elektromos és a belsőégésű motorok előnyeit – egyre vonzóbbá váltak. Ez a tendencia idén is folytatódik. A Földügyi-, Infrastruktúra- és Közlekedési Minisztérium jelentése szerint Dél-Koreában az első negyedévben a hibrid járművek értékesítése elérte a 85 828 darabot, ami 42,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
A Hyundai Motor Group azt tervezi, hogy az új generációs hibrid rendszert modellek széles választékában fogja kínálni, az alig 100 lóerős kompakttól egészen a 300 lóerős prémium járművekig. A vállalat hibrid hajtáslánc-kínálata háromról öt tagúra fog bővülni. Az elsőkerék-hajtású konfigurációk mellett jövőre egy új, hátsókerék-hajtású, 2.5 literes turbó-hibrid is megjelenik, amely a Hyundai Genesis luxusmárkájában kerül bevezetésre.
„Olyan innovatív, új hibridrendszert fejlesztettünk ki, amely integrálja a régóta felhalmozott motor-, sebességváltó- és hibridrendszer-fejlesztési tapasztalatainkat a világszínvonalú elektromos járműveinknél alkalmazott villamosítási techn,ológiával” – mondta Dong Hee Han, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke és az elektromos hajtásteszt-központ vezetője. „Továbbra is folytatjuk az innovatív technológiák fejlesztését, amelyek aktívan kihasználják a villamosítási képességeket az elektromos járművekre átállás során és ügyfeleink számára kiemelkedő teljesítményt nyújtó, környezetbarát járműveket biztosítunk.”
Forrás: koreajoongangdaily.joins.com, http://koreabizwire.com