ELEXIO néven érkezik a Hyundai új kínai villanyautója

A Hyundai Motor kínai leányvállalata, a Beijing-Hyundai Motor a Sanghaji Autószalonhoz kapcsolódva a média kiválasztott képviselői részére már előzetesen bemutatta kifejezetten Kína számára fejlesztett ELEXIO modelljét.    

A Hyundai Motor kínai közös vállalata, a Beijing-Hyundai Motor még április végén Sanghajban egy autóbemutató rendezvényt tartott a kínai média számára. Mintegy 100 helyi újságíró gyűlt össze a Hyundai Motor közös vállalatának sajtóbemutatóján, hogy a Hyundai bebizonyítsa hajlandóságát egy újabb előrelépésre az első, Kínának szánt elektromos jármű bemutatásával, amit olyan helyi vállalatokkal együttműködve készítettek, mint a CATL. 

Az újonnan bemutatott jármű egy C-SUV, az „ELEXIO” modell, amelyet a Hyundai Motor körülbelül öt év alatt fejlesztett ki a kínai vásárlóközönség számára. Ez az autó egyike azon hat vadonatúj „új energiájú” (NEV) járműnek, amit a márka 2027-ig tervez bemutatni. A Hyundai Motor jelenleg Kínában már forgalmazza az IONIQ 5N modelljét, ám az ELEXIO lesz az első kifejezetten a kínai piacra fejlesztett tisztán elektromos jármű. Az ELEXIO hivatalos bemutatkozására várhatóan az év második felében kerül sor, jövőre pedig egy második, kizárólag Kínára szabott elektromos járművet tervez piacra dobni.

„Az ELEXIO nemcsak az első elektromos jármű lesz, amelyet a Beijing-Hyundai fejlesztett ki, hanem egyben az új energiahordozókkal működő járművek teljeskörű fejlesztésének kiindulópontja is” – mondta Ik-kyun Oh, a Hyundai Motor kínai regionális központjának vezetője és a Beijing-Hyundai vezérigazgatója. „A Beijing-Hyundai 2027-re hat, a kínai piacra optimalizált elektromos járműből álló termékcsaládot tervez gyártani.” Oh hozzátette: „Bővítjük az együttműködést a kínai vállalatokkal is a CATL akkumulátorgyártóval és a Haomó önvezető startuppal együttműködve. Tervezzük továbbá a globális piacokra történő export bővítését a kínai piacon szerzett megoldások alapján.”

A rendezvényen két modellt mutattak be fehér és világoslila színekben, de a fényképezés tilos volt, így csak a korábban nyilvánosságra hozott "hivatalos" kémfotók állnak rendelkezésre. A hírek szerint a jármű külső megjelenése és formatervezése a Hyundai Motor elektromos típuskínálata, az 'IONIQ' sorozatrra emlékeztet, ám pl. a fényszórók kialakításán némileg változtattak, amivel jobban tükrözik a kínai fogyasztók ízlését. A konkrét specifikációk sajnos még nem nyilvánosak. „Dizájn szempontjából azt hiszem, hogy a fiatal kínai vásárlók jól fogják fogadni" - mondta egy kínai média riportere, aki a helyszínen találkozott az autóval. Egy másik kínai riporter azt mondta: „Nehéz részletes értékelést adni, mivel a belső teret még nem láthattuk.”

Miután gyenge teljesítményt nyújtott Kínában, a Hyundai Motor piaci részesedése a közelmúltban 1 százalékra esett vissza, ami találgatásokhoz vezetett a kínai piacról való kivonulásával kapcsolatban. Válaszul a Beijing-Hyundai a titkos bemutatón leszögezte: „Nem lesz kivonulás.” A kínai AutoHome média beszámolója szerint amikor a kínai piacról való kivonulás lehetőségéről kérdezték, a Beijing-Hyundai képviselője megjegyezte: „Egyetlen multinacionális vállalat sem fogja feladni a kínai piacot”, és hozzátette, hogy inkább megerősítik pozíciójukat a kínai autóipari piacon.

A jelentések szerint Kína autóipari piaca várhatóan meghaladja a 30 millió darabot 2025-ben és 2026-ban is. Iparági szakértők azt jósolják, hogy 2026-ra az új energiahordozókkal rendelkező járművek értékesítése meghaladja a 10 millió darabot, ami a teljes értékesítés több mint 4 százalékát teszi ki. Az éves export várhatóan el fogja érni az 5,86 millió darabot, ami 19,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ugyanebben az évben a 10 legnagyobb autógyártó globális eladásai a becslések szerint elérik az 54 millió darabot, amelynek 44 százalékát a kínai piacon értékesítik.

„Idén a Hyundai Motor és a Beijing Automotive Industry Holding Co. (BAIC) egy ’új együttműködési korszakba” lép’, bemutatva új stratégiai céljukat: ’Kínában, Kínáért, a világ felé” – áll a Beijing-Hyundai közleményében. Az innováció felgyorsítását három fő mérföldkő elérésével tervezik: lokalizáció, intelligens energiaátmenet és tengerentúli piacfejlesztés. Ennek érdekében a Beijing-Hyundai azt is bejelentette, hogy 8 milliárd jüannal (körülbelül 970,5 milliárd euró) növeli tőkéjét.

Ezenkívül a Beijing-Hyundai azt is közölte: „2024-ben 50 ezer járművet exportáltunk és célunk az éves exportmennyiség megduplázása, hogy 2025-re elérjük a 100 ezres darabszámot”, majd hozzátették: „A következő években is ezt a növekedési tendenciát tervezzük fenntartani.”

Forrás: chosun.com, mk.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV