Jelentős frissítést kap a Kia EV5 a világpiaci megjelenés előtt

Eddig a Kia kizárólag a világ legnagyobb elektromos járműpiacán, Kínában forgalmazta EV5 hobbiterepjáróját, amely a legújabb kémfotók szerint jelentős frissítéseket kap, mielőtt a gyártó megkezdené a típus koreai gyártását és globális forgalmazását. 

Új kémfotók jelentek meg az interneten a Kia hamarosan megjelenő EV5 modelljének globálisváltozatáról, amelyek megmutatják mindazokat a legfontosabb dizájn- és funkciófrissítéseket, amelyek megkülönböztetik majd a kínai testvéreitől. Az EV5 a 2025 harmadik negyedévére tervezett koreai sorozatgyártásával a típus a Kia bővülő elektromos járműkínálatának meghatározó szereplőjévé válik.

A Kia EV5 koreai/nyugati változatának prototípusát most először fényképezték le közúti tesztelés közben. A jelenleg kapható kínai specifikációjú verzióval ellentétben a globális modell számos jelentős változást mutat, amelyek célja a szélesebb nemzetközi piacok megszólítása, a vásárlói igények minél szélesebb körű kielégítése.Természetesen az álcázott prototípus borítása hatékonyan elfedi az esetleges apróbb formai finomításokat, néhány részlet azonban arról árulkodik, hogy a fejlesztők sokat dolgoztak az autó kialakításán.

A legfeltűnőbb újítások közé tartozik az új középső kartámasz konzol, amely felváltja a kínai modellben található felhajtható üléses elrendezést. Ez az új konfiguráció fokozza a vezető és az utas kényelmét, miközben összhangban is van a nyugati preferenciákkal a praktikum és a funkcionalitás tekintetében. Ezenkívül a globális EV5 új könnyűfém keréktárcsákkal rendelkezik, amelyek hasonlóak a Kia legújabb elektromos modelljein, például az EV9 és az EV6 modelleken láthatóakhoz, ami vizuálisan eltér a kínai EV5 hasznosabb formatervezésű keréktárcsáitól.

Miközben a kínai változat költséghatékony LFP akkumulátorokat használ, a globális Kia EV5 egy prémiumosabb nikkel-kobalt-mangán (NCM) akkumulátorral lesz felszerelve, amely nagyobb energiasűrűségéről és hatékonyságáról ismert. Egy ilyen 82 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal a globális EV5 várhatóan lenyűgöző, 600–700 km-es hatótávolságot biztosít egyetlen töltéssel, ami erős versenyzővé teszi a középkategóriás elektromos járművek szegmensében.

A 2025 harmadik negyedévében sorozatgyártásba kerülő globális Kia EV5 termelése a dél-koreai Kia Autoland gwangjui üzemében kezdődik. A belső körökben „OV1 projektként” ismert modell az első kizárólag Gwangjuban készülő elektromos jármű, megerősítve a Kia azon elképzelését, hogy egy dedikált elektromos járműveket gyártó központot hozzon létre. Ez a gyártási stratégia kiegészíti a hvaszongi üzemben gyártott meglévő elektromos járműkínálatot, amely magában foglalja az EV6 és az EV9 típusokat és kihangsúlyozza a Kia kettős irányú megközelítését – a kínai termelést a feltörekvő piacokra fordítja, miközben a nyugati piacokat a koreai gyártáson keresztül célozza meg.

Az EV5 a Kia gyorsan növekvő elektromos járműcsaládjához, az EV3 és az EV4 mellé csatlakozik és egy kritikus szegmenst tölt be a középkategóriás elektromos hobbiterepjárók kategóriájában. A Kia Sportage hobbiterepjáróhoz hasonló méreteivel – 4 615 mm hosszúságával és 2 750 mm tengelytávjával – az EV5 tágas belső teret kínál, így alkalmas mind a városi ingázók, mind a kisebb családok számára. Kínában az EV5 már jelentős sikereket ért el taxiként és járőrautóként, miközben tágas kialakításáért és megfizethetőségéért dicsérő elismeréseket szerzett be. A globális modell azonban a továbbfejlesztett technológiával, kifinomult belső térrel és kiváló teljesítményspecifikációkkal még tovább bővíti az EV5 lehetőségeit.

Az EV5 a Kia elektromos stratégiájának egyik sarokköve lesz, áthidalva a szakadékot a kompakt EV3 crossover és a stílusos EV4 ferdehátú között. Méretének, teljesítményének és értékének egyensúlyának köszönhetően várhatóan globálisan jobban eladható lesz, mint testvérmodelljei. Ahogy a Kia pedig tovább bővíti elektromos járműkínálatát, az EV5 valószínűleg kulcsszerepet fog játszani mind a koreai, mind a nemzetközi elektromos járművek elterjedésében. A gwangjui üzemben történő gyártás tükrözi a Kia fenntarthatóság, innováció és globális skálázhatóság iránti folyamatos elkötelezettségét.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV