A Hyundai csoport két év alatt 42 új modellt tervez bemutatni
A Hyundai csoport 42 új modell bemutatását tervezi, köztük meglévő autók hibridverzióit azért, hogy megbirkózzon Donald Trump amerikai elnök importált autókra kivetett vámtarifáival, az elektromos járműszektor elhúzódó gyengélkedésével és a globális gazdasági lassulással.
A vezető dél-koreai autógyártó a csoport termékfejlesztési terve szerint a Hyundai Motor 21 új modellt fog bemutatni, míg 14-et leányvállalata, a Kia és hét a Genesis, a Hyundai Motor luxusmárkájától érkezik majd. Ezen agresszív tervek akkor láttak napvilágot, amikor a globális autógyártók egyre növekvő bizonytalansággal szembesültek az Egyesült Államok április 3-án hatályba lépett 25 százalékos vámjával kapcsolatban, amely az összes importált autóra vonatkozott, bár Trump utalt arra, hogy ideiglenesen mentesítheti az autóipart az „állandó” vámok alól. A vámok várhatóan növelik az alkatrészköltségeket, a gyártási költségeket és az autóárakat, ami visszafogja a keresletet.
A Hyundai Motor Group új modellek bevezetésével kívánja kezelni a problémát, amelyek közül 28 már az idén megjelenik. A konglomerátum azt tervezi, hogy hibrid hajtáslánccal bővíti a meglévő hat járműmodelljét, beleértve a Genesis modelleket is azért, hogy egy vagy több villanymotor hozzáadásával felgyorsítsa a belsőégésű motorral rendelkező autók értékesítési növekedését. Ez a csoport hibrid kínálatát a jelenlegi 14 modellről 20 járműre emeli, amelyből nyolcat a Hyundai Motor és hatot a Kia gyárt.
A Hyundai Motor, Dél-Korea vezető autógyártója, 2026 szeptemberében a középkategóriás luxus hobbiterepjáró Genesis GV80 és a GV80 Coupe, decemberben pedig a G80 limuzin hibrid modelljeit tervezi bemutatni. A vállalat a tervek szerint bemutatja a kompakt luxus Genesis GV70 hobbiterepjáró kiterjesztett hatótávolságú elektromos változatát (EREV), amelyben egy elektromos motort benzin- vagy dízelmotorral kombinálnak. Ez a hibrid jármű egyetlen töltéssel több mint 900 kilométeres hatótávolságot biztosít, ami jóval hosszabb, mint a hagyományos elektromos járműveké.
A Genesis célja, hogy ezekkel az új hibridekkel fellendítse eladásait az Egyesült Államokban. A prémium márka tavaly 75 003 darab járművet adott el a világ második legnagyobb autópiacán, ami a 229 532 darabos globális eladásainak 32,7 százaléka. A Genesis emellett azt is tervezi, hogy 2026 júniusától forgalomba hozza első nagyméretű elektromos GV90 hobbiterepjáróját, amely csak elektromos változatban lesz elérhető.
A Kia, Dél-Korea második legnagyobb autógyártója azt tervezi, hogy 2026 januárjában bemutatja a kompakt Seltos hobbiterepjáró következő generációs modelljét, amely belsőégésű motorok mellett hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz, a következő hónapban pedig a nagyméretű Telluride hobbiterepjárót is új generációs hibrid hajtáslánccal mutatja be.
A Hyundai Motor és a Kia rekord eladásokról számolt be tavaly, a csoport hibridjeinek eladásai 30,1 százalékkal 904 ezer darabra nőttek 2025-ben. Az autóipari konglomerátum elektromos jármű eladásai viszont 22,2 százalékkal 397 ezer darabra estek vissza.
A Hyundai Motor Group a közeljövőben a kisebb és olcsóbb elektromos járművekre kíván összpontosítani, tekintettel az ágazat elhúzódó lassulására. A Hyundai Motor BJ1 kódnéven egy kis elektromos ferdehátú modellt fejleszt, amelynek bevezetése jövő év augusztusában várható. A vállalat emellett hamarosan megkezdi az i20 kisautó elektromos változatának sorozatgyártását is, amelyet egyes piacokon, például Európában és Indiában is értékesítenek, 2026 első felétől pedig Dél-Amerikába is exportálják.
A Kia 2026 februárjában kezdi meg a belépő szintű EV2 elektromos modelljének sorozatgyártását, jövő év áprilisában pedig bemutatja a Syros kisméretű crossover modell elektromos változatát, amelyet idén januárban mutattak be Indiában.
Kínában a Hyundai Motor összesen nyolc modell bevezetését tervezi a jövő évre annak érdekében, hogy helyreállítsa tevékenységét a világ legnagyobb autópiacán. A Beijing-Hyundai Motor, a Hyundai Motor és a kínai BAIC Motor közös vállalata augusztusban tervezi bemutatni új tisztán elektromos járművét. A Kia 2023-ban mutatta be az EV5 modellt, az első kínai gyártású, tisztán elektromos járművét, amelyet a vállalat globálisan tervez értékesíteni.
A Hyundai Motor a tervek szerint piacra dobja legkelendőbb autóinak frissített modelljeit. Terveik szerint érkezik a kompakt Tucson következő generációs modellje, amely tavaly az Egyesült Államok bestseller modellje volt 206 126 darabos eladásával, valamint a kompakt Elantra limuzint, amely a második legkelendőbb modell volt. Ezek a modellek hibrid hajtáslánccal is elérhetőek lesznek.
A Hyundai Motor olyan híres modellek faceliftes változatainak bemutatását is tervezi, mint a nagyméretű Grandeur limuzin, a középkategóriás Santa Fe hobbiterepjáró és a Genesis G90. A vállalat emellett a jövő év végén mutatja be a Bayon kisméretű crossover következő generációs modelljét (várhatóan szintén hibrid hajtással), amelyet olyan piacokra szánnak, mint India és Európa, ahol a kisautók iránti kereslet erős.
Forrás: kedglobal.com