A Kia felgyorsítja kiterjesztett hatótávú villanyautóinak fejlesztését
Iparági források szerint a dél-koreai Kia vállalat azt fontolgatja, hogy Telluride zászlóshajó hobbiterepjáró modelljét kiterjesztett hatótávolságú elektromos jármű (EREV) rendszerrel látja el.
A Kia már javában fejleszti legnagyobb hobbiterepjárója, az elsősorban az amerikai piacon népszerű Telluride modelljének következő, második generációját. Iparági híresztelések szerint az eddig kizárólag belsőégésű motorokkal szerelt Telluride új nemzedéke kiterjesztett hatótávú elektromos járműként jelenne meg a piacon. A cél egy olyan korszerű elektromos jármű kifejlesztése, amely több mint 1 000 megtételére lenne képes egyetlen töltéssel.
Az EREV egy hibrid rendszer, amely nagyon hasonlít egy tisztán elektromos járműre. Egy tipikus hibrid rendszerben a motor az elsődleges energiaforrás, az akkumulátor pedig másodlagos. Egy EREV rendszerben azonban ez fordítva van – a nagy kapacitású akkumulátor a fő áramforrás, miközben a motor nem termel hajtóerőt, hanem kizárólag generátorként működik az akkumulátor feltöltésére.
Amíg a legtöbb tisztán elektromos jármű hatótávolsága jelenleg jó, ha valamivel több, mint 500 km egyetlen töltéssel, az EREV rendszer 1000 km fölé is növelheti a hatótávot. A Hyundai Motor Group állítólag azt tervezi, hogy az EREV rendszert olyan közepes méretű hobbiterepjárókba építi be, mint a Hyundai Santa Fe és a Genesis GV70. A Kia Telluride, mint egy nagy, teljes méretű hobbiterepjáró, inkább a magasabb szegmenst képviseli. A Hyundai Motor Group a közelmúltban az úhgenerációs hibrid EV-rendszerét a Palisade modellben mutatta be, így a hibrid rendszerek választékát a nagyobb hobbiterepjárókra is kiterjesztette.
Iparági szakértők azt is megjegyezték, hogy figyelemre méltó, hogy a Kia EREV modelleket fejleszt Észak-Amerikát célzó modelljeihez. „Az EREV modellek sorozatgyártása Észak-Amerikában és Kínában 2026 végén kezdődik” – mondta Jae-hoon Chang, a Hyundai Motor Group alelnöke tavaly augusztusban. Ezen megjegyzése jelzi, hogy ezek a régiók az új rendszer elsődleges piacai.
A közép- és nagykategóriás hobbiterepjárók továbbra is meghatározó szegmenst képviselnek az Egyesült Államokban, de a legtöbb modell – köztük a Chevrolet Tahoe és a GMC Yukon – továbbra is nagy lökettérfogatú belsőégésű motorokkal rendelkezik. Csak néhányan, például a Toyota a Grand Highlander modelljéhez kínál hibrid változatokat.
Más globális autógyártók szintén kihagyják a hagyományos hibridek fejlesztést és egyenesen az EREV technológiához nyúlnak. A Stellantis Group a Ram 1500 pickup EREV változatát fejleszti az amerikai Ram márka alatt, 1100 km-es célzott hatótávolsággal. A Ford is bejelentette azt a stratégiát, amely szerint a nagyméretű hobbiterepes és kisteherautó-szegmensekben az EREV modelleket helyezi előtérbe a tisztán elektromos járművek helyett.
Forrás: pulse.mk.co.kr
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!