GENF 2017: Európába is megérkezett a Hyundai Ioniq konnektoros hibridje
Két külön világ legjobbjait egyesíti: a Genfi Autószalon még több részlet a nyári, európai piacokon történő bevezetés előtt az Ioniq Plug-in modellváltozatról.
A 2017. évi Genfi Nemzetközi Autószalonon a Hyundai a teljes Ioniq választékot felsorakoztatja, de a középpontban az Ioniq Plug-in lesz, amely idén nyáron fog feltűnni Európa bemutatótermeiben. Az Ioniq az első olyan autó a világon, amely háromféle elektromos hajtáslánccal is kapható. Az Ioniq Plug-in a legfrissebb modell, amit az Ioniq Hybrid és Electric múlt év második felében lezajlott sikeres piacra dobását követően kívánnak bevezetni az európai piacra. Az Ioniq modellcsalád demokratizálja a legfrissebb technológiát, szélesebb közönség számára lehetővé téve az e-mobilitást. Az Ioniq része a Hyundai általános fenntarthatósági stratégiájának, aminek a keretében 2020-ig összesen 14 öko-autót dob piacra a cég, amiből öt hibrid, négy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid, négy tisztán elektromos autó, egy pedig hidrogén üzemanyag cellás autó.
„Az Ioniq a vásárlók új rétegét célozza meg, akiknek közös a gondolkodásuk és a hozzáállásuk – az Ioniq nemzedékének nevezzük őket” mondja Jochen Sengpiehl, a Hyundai Europe marketingért felelős elnökhelyettese. „Mint ők, mi is hiszünk a technológiában, ezért is hoztuk létre azt az autót, amely egyenlőre a világon egyedülállóan, három különféle elektromos hajtási megoldást kínál. Úgy hisszük, ár-érték arányban messze ez a legjobb megoldás az öko-autók piacán Európában, a legjobb jótállással, a leghosszabb vezetési távolsággal, és teljes felszereltséggel is igen versenyképes áron – miközben nem alkudtunk meg sem a nagyszerű formában, sem a vezetési élményben, sem a mobil kapcsolódás jellemzők terén. Ez aztán tényleg az e-mobilitást méltóan képviselő autó.”
Amióta az Ioniq Hybrid megjelent 2016 második felében, az Ioniq tizenhárom európai díjat kapott, ezek közül Európa számos országában lett általános teljesítménye okán az év autója, kapott egy 2016-os Red Dot tervezési díjat és ötcsillagos Euro NCAP besorolást kiváló biztonságosságának elismeréseként.
Az Ioniq Plug-in a Hyundai új 1.6 GDi közvetlen befecskendezésű négyhengeres benzinmotorját kombinálja az osztályán belül első helyen álló 40 százalékos termikus hatásfokkal, aminek révén az elérhető legnagyobb teljesítmény 105 lóerő és 147 Nm forgatónyomaték egy 45 kW-os (61 LE) elektromotorral, amit egy 8,9 kW órás lítium-ion polimer akkumulátor hajt meg, hogy 63 kilométeres elektromos hajtású hatótávolságot biztosítson a kocsinak, miközben a szén-dioxid kibocsátását 26 g/km* szintre, üzemanyag fogyasztását pedig 1,1 l/100 km (NEDC kombinált ciklus) szintre csökkenti.
Az Ioniq Plug-in kivitelezése során a lehető legkedvezőbb vezetési dinamikára és egyúttal utazási kényelemre fektették a hangsúlyt. A Hyundai házon belül fejlesztett hat sebességes, duplakuplungos váltója úgy tudja a vezetés élményét fokozni, hogy közben még hatékonyabb is. A különféle vezetési üzemmódok élvezetesebbé teszik a vezetést. Sport üzemmódban a kormányzás direktebbé válik, más az erőátviteli logika és sportos a 7 colos TFT képernyő digitális műszereinek látványképe is.
A könnyű szerkezetes váz, a többpontos hátsó felfüggesztés és az intelligens hajtáslánc elrendezés is hozzájárul ahhoz, hogy az Ioniq Plug-in vezetése élmény legyen. Alapból olyan fejlett aktív biztonsági technika van benne, mint a gyalogos érzékelővel is ellátott önálló vészfékező rendszer (AEB), a sávtartó automatika és az adaptív sebesség tartó rendszer. De a vásárlók kérhetnek holttér figyelőt és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető (RCTA) rendszert is.
Az 53%-ban nagy szilárdságú acélból készült, rendkívüli ellenálló képességgel rendelkező és könnyű karosszéria adja a kellemes utazás és vezetési élmény alapvető jellemzőit miközben egyúttal az ütközés erejének felfogásával és a baleset során csak csekély deformálódása révén a passzív biztonságot is nagymértékben növeli.
Az Ioniq Plug-in külső megjelenésének része a LED-es fényszóró és a különleges tervezésű 16 colos kerekek, de sok részletében hasonlít a hibrid változatra is, ilyen a hűtőrács vagy a függőleges elrendezésű C alakú LED-es nappali menetfény és egy elegáns kék vagy ezüstös jellegű vonal az első és hátsó lökhárító alatt. Az Ioniq karcsú és áramvonalas formája teszi lehetővé, hogy vonzó körvonalakkal a kategóriájában legjobb, mindössze 0,24 Cd légellenállási tényezőt produkáljon. Ugyanakkor a gondos formatervezés miatt mégis tágas belső világ és tágas csomagtér áll rendelkezésre, a csomagtartó űrtartalma 443 liter (VDA 211) ami akár 1505 literre (VDA 214) is növelhető a hátsó ülések lehajtásával.
Nyolc colos nagy felbontású érintőképernyője révén az Ioniq intuitív, okos csatlakozást és szórakoztató elektronikai élményt kínál Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokkal, vezeték nélküli indukciós töltéssel, LIVE szolgáltatásokkal valós idejű közlekedési helyzetekről valamint a kizárólag a Hyundai-nál elérhető egyedülálló Lifetime MapcareTM** előfizetéssel, ami ingyenes évenkénti térkép- és szoftver frissítést biztosít. Az Ioniq Plug-in élvezetes digitális vezetési élményben részesíti gazdáját a hét colos digitális információs kijelzője révén.
A nagy felbontású 1280 x 720 pixeles TFT képernyő minden tájékoztatást megad, a jármű sebességét, megtehető kilométerek számát, navigációs információkat, vezetési üzemmódokat, az akkumulátor állapotát, stb. A kiválasztott vezetési üzemmódtól függően változik a műszerek elrendezése a kijelzőn. Sportos üzemmódban a kijelző forgó digitális sebességmérőre vált, amit egy analóg stílusú tachométer vesz körbe, jelezve a motor fordulatszámát a vörös színű háttér előtt.
A nagy felbontású 1280 x 720 pixeles TFT képernyő minden tájékoztatást megad, a jármű sebességét, megtehető kilométerek számát, navigációs információkat, vezetési üzemmódokat, az akkumulátor állapotát, stb. A kiválasztott vezetési üzemmódtól függően változik a műszerek elrendezése a kijelzőn. Sportos üzemmódban a kijelző forgó digitális sebességmérőre vált, amit egy analóg stílusú tachométer vesz körbe, jelezve a motor fordulatszámát a vörös színű háttér előtt.
Az iparágon belül vezető helyen álló ötéves korlátlan futásteljesítményű jótálláson kívül a Hyundai egy emelt szintű csomagban nyolc éves, kétszázezer kilométeres garanciát nyújt a nagyfeszültségű akkumulátor számára is azon vevők számára, akik az Ioniq-ot választják. Meggyőző alapfelszereltségével és versenyképes árával az Ioniq Plug-in egyedülálló értéket jelent az alternatív meghajtású gépjárművek körében.
Thomas Schmid, a Hyundai Europe üzemeltetési vezérigazgatója szerint: „Az úttörő ix35 hidrogén üzemanyag cellás elektromos járművünk és a többféle hibrid valamint plug-in hybrid modellünk világszerte történő értékesítésével a Hyundai már eddig is bizonyította, hogy képes elektromos hajtásláncokat előállítani. Most, hogy 2016-ban kijöttünk az Ioniq modellcsaláddal és megkezdjük az idén az Ioniq Plug-in értékesítését Európában, átvesszük a vezetést, hiszen az egyetlen olyan autógyártó vagyunk, amely 4 elektromos hajtást kínál egyszerre: van hibrid, plug-in hibrid, teljesen elektromos és üzemanyag cellás elektromos autónk egyaránt.”
Forrás: Hyundai Hungary
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!