GENF 2017: Öko-autók új generációja a Hyundai genfi standján
A Hyundai az új i30 kombiváltozata mellett felvonultatta legújabb
környezetbarát modellkínálatának legjavát, amely mellett egy tanulmány erejéig
bepillantást engedett a közeljövőbe is.
A Hyundai Motor idén is a környezettudatosságot helyezte előtérbe
Genfben, ahol kiállította az Ioniq modellcsalád teljes típusválasztékát. A már
Európában is kapható hibrid és elektromos változat mellett bemutatkozott a konnektorról
is tölthető Plug-In EV, de itt tartotta világpremierjét az i30 új
kombiváltozata is, amely a kompakt formai megoldásait továbbfejlesztve hatalmas
csomagterével családi használatra is tökéletesen alkalmassá teszi az
autót. A jövőt a Hyundai vadonatúj FE
Fuel Cell tanulmánya képviselte, amely a márka üzemanyagcellás technológiáját
hordozó új generációs modell előfutáraként debütált.
Az ötajtósnál 245 milliméterrel hosszabbra nyúló új i30 wagon a C
oszlopig minden tekintetben megegyezik az eddig ismert ötajtós változattal,
onnan azonban egy nagyobb, dinamikusan megrajzolt harmadik oldalüveggel és
tetősíneket kapott ereszkedő tetőlemez meghosszabbításával kupészerűen rajzolták
meg az i30 wagon hátsóját. Az autó teljes hossza 4 585 milliméter, miközben
magassága tetőléccel 2 centiméterrel 1 475 milliméterre nyúlik, miközben 1 795
milliméteres szélessége és 2 650 milliméteres tengelytávja nem változott. Bent
az utastérben nem történt lényeges változás, a második üléssor mögött azonban
az ötajtós 395 literes csomagtere helyett a Wagon tulajdonosa már 602 literes
csomagtérrel gazdálkodhat, ami a hátsó ülések ledöntésével 1 650 literesre
bővíthető.
Az új Hyundai i30 Wagon is megkapja mindazt a biztonsági és kényelmi
arzenált, amelyet eddig megismerhettünk, így a 6 légzsák, menetstabilizáló
rendszer mellé jár az automatikus vészfékező rendszer, távolságtartó
sebességszabályzó, fáradtságfigyelő rendszer, automata távolsági
fényszóróvezérlés, aktív sávtartó rendszer, stb. A kényelemről pedig többek
között fűthető-szellőztethető ülések, kormányfűtés és akár 8 colos
érintőképernyős navigációs rendszer gondoskodhat. A motorkínálat megegyezik az
ötajtóséval, így a benzinesek között az 1,4 literes szívóbenzines
belépőmodellen túl az 1,0 és az 1,4 literes, 120 illetve 140 lóerős T-GDI
turbómotorok közül választhatunk, a dízeleket kedvelők pedig az 1,6 literes
CRDi motor háromféle (90, 110 és 136 LE) teljesítményszintű változatai között
találhatják meg a nekik megfelelő erőforrást.
A február végi koreai premiert követően a Hyundai Genfbe is elhozta az
Ioniq család legújabb tagját, a plug-in hibrid változatot. A külsejében változatlan formavilággal
rendelkező Ioniq PHEV megőrizte az eddig megismert hibridváltozat erényeit,
arra építkezve azonban egy további lépéssel továbbfejlesztve még hatékonyabbá
vált. Az 1,6 literes GDI benzinmotor és a hozzá kapcsolódó hatfokozatú
duplakuplngos váltó mellé egy 60,5 lóerős elektromotort építettek be, amelynek
köszönhetően az Ioniq PHEV akár 63 kilométert is képes megtenni anélkül, hogy a
benzinmotor bekapcsolódna. Ennek köszönhetően az autó átlagfogyasztása az NEDC
szabvány szerint 1,1 liter/100 km.
„Az Ioniq a vásárlók új rétegét célozza meg, akiknek közös a
gondolkodásuk és a hozzáállásuk – az Ioniq nemzedékének nevezzük őket” mondja
Jochen Sengpiehl, a Hyundai Europe marketingért felelős elnökhelyettese. „Mint
ők, mi is hiszünk a technológiában, ezért is hoztuk létre azt az autót, amely
egyenlőre a világon egyedülállóan, három különféle elektromos hajtási megoldást
kínál. Úgy hisszük, ár-érték arányban messze ez a legjobb megoldás az öko-autók
piacán Európában, a legjobb jótállással, a leghosszabb vezetési távolsággal, és
teljes felszereltséggel is igen versenyképes áron – miközben nem alkudtunk meg
sem a nagyszerű formában, sem a vezetési élményben, sem a mobil kapcsolódás
jellemzők terén. Ez aztán tényleg az e-mobilitást méltóan képviselő autó.”
A Hyundai Motor a jelen kínálatán túl az FE Fuel Cell Concept által bepillantást
engedett a márka közeljövőjébe is. Az üzemanyagcellás járműtechnológia
következő lépcsőfokát előrevetítő tanulmányautó áramvonalas és letisztult formáját
a természet és a víz ihlette. A formavilág egyértelműen a funkcionalitást
állítja középpontba, miközben a stílusos hátsó légterelő és légbeömlő nyílások
az aerodinamikai hatékonyságot növelik.
A „Future Eco” azaz jövőbeli gazdaságosság kezdőbetűiből kapott
elnevezésével az új tanulmány már a Hyundai negyedik generációs üzemanyagcellás
technológiáját hordozza. A jelentősen továbbfejlesztett technológiának
köszönhetően az FE Concept 20 százalékkal könnyebb és 10 százalékkal
hatékonyabb, mint a most kapható ix35 Fuel Cell. A korábbinál 30 százalékkal nagyobb
üzemanyagcella energiasűrűség hatására az új modell hatótávolsága eléri a 800
kilométert.
„A Hyundai elkötelezett az innovatív, üzemanyag-hatékony járművek
gyártása terén, továbbá célja, hogy vezetővé váljon a fenntartható
közlekedésben.” – mondta Woong Chul Yang, a Hyundai Motor elnökhelyettese. „Az
üzemanyagcellás új koncepció modellünk egy fontos termék a fejlődésünk során és
közelebb visz minket a „Hidrogén-energia alapú Társadalom” jövőképhez, mely
tiszta közlekedést és élménytelibb életet jelent a fogyasztóink számára. , a
hidrogén üzemanyagcellás technológiában betöltött vezető szerepe segítségével.”
A most bemutatott FE Fuel Cell Concept alapján jövőre, a Dél-Koreában
megrendezésre kerülő téli olimpia idején mutatkozik be a Hyundai
üzemanyagcellás technológiájának legújabb szériamodellje, amely természetesen
megkapja majd a vállalat legmodernebb kényelmi és biztonsági felszereléseit is.
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!