GENF 2017: Öko-autók új generációja a Hyundai genfi standján


A Hyundai az új i30 kombiváltozata mellett felvonultatta legújabb környezetbarát modellkínálatának legjavát, amely mellett egy tanulmány erejéig bepillantást engedett a közeljövőbe is.

A Hyundai Motor idén is a környezettudatosságot helyezte előtérbe Genfben, ahol kiállította az Ioniq modellcsalád teljes típusválasztékát. A már Európában is kapható hibrid és elektromos változat mellett bemutatkozott a konnektorról is tölthető Plug-In EV, de itt tartotta világpremierjét az i30 új kombiváltozata is, amely a kompakt formai megoldásait továbbfejlesztve hatalmas csomagterével családi használatra is tökéletesen alkalmassá teszi az autót.  A jövőt a Hyundai vadonatúj FE Fuel Cell tanulmánya képviselte, amely a márka üzemanyagcellás technológiáját hordozó új generációs modell előfutáraként debütált.


Az ötajtósnál 245 milliméterrel hosszabbra nyúló új i30 wagon a C oszlopig minden tekintetben megegyezik az eddig ismert ötajtós változattal, onnan azonban egy nagyobb, dinamikusan megrajzolt harmadik oldalüveggel és tetősíneket kapott ereszkedő tetőlemez meghosszabbításával kupészerűen rajzolták meg az i30 wagon hátsóját. Az autó teljes hossza 4 585 milliméter, miközben magassága tetőléccel 2 centiméterrel 1 475 milliméterre nyúlik, miközben 1 795 milliméteres szélessége és 2 650 milliméteres tengelytávja nem változott. Bent az utastérben nem történt lényeges változás, a második üléssor mögött azonban az ötajtós 395 literes csomagtere helyett a Wagon tulajdonosa már 602 literes csomagtérrel gazdálkodhat, ami a hátsó ülések ledöntésével 1 650 literesre bővíthető.   


Az új Hyundai i30 Wagon is megkapja mindazt a biztonsági és kényelmi arzenált, amelyet eddig megismerhettünk, így a 6 légzsák, menetstabilizáló rendszer mellé jár az automatikus vészfékező rendszer, távolságtartó sebességszabályzó, fáradtságfigyelő rendszer, automata távolsági fényszóróvezérlés, aktív sávtartó rendszer, stb. A kényelemről pedig többek között fűthető-szellőztethető ülések, kormányfűtés és akár 8 colos érintőképernyős navigációs rendszer gondoskodhat. A motorkínálat megegyezik az ötajtóséval, így a benzinesek között az 1,4 literes szívóbenzines belépőmodellen túl az 1,0 és az 1,4 literes, 120 illetve 140 lóerős T-GDI turbómotorok közül választhatunk, a dízeleket kedvelők pedig az 1,6 literes CRDi motor háromféle (90, 110 és 136 LE) teljesítményszintű változatai között találhatják meg a nekik megfelelő erőforrást.


A február végi koreai premiert követően a Hyundai Genfbe is elhozta az Ioniq család legújabb tagját, a plug-in hibrid változatot.  A külsejében változatlan formavilággal rendelkező Ioniq PHEV megőrizte az eddig megismert hibridváltozat erényeit, arra építkezve azonban egy további lépéssel továbbfejlesztve még hatékonyabbá vált. Az 1,6 literes GDI benzinmotor és a hozzá kapcsolódó hatfokozatú duplakuplngos váltó mellé egy 60,5 lóerős elektromotort építettek be, amelynek köszönhetően az Ioniq PHEV akár 63 kilométert is képes megtenni anélkül, hogy a benzinmotor bekapcsolódna. Ennek köszönhetően az autó átlagfogyasztása az NEDC szabvány szerint 1,1 liter/100 km.


„Az Ioniq a vásárlók új rétegét célozza meg, akiknek közös a gondolkodásuk és a hozzáállásuk – az Ioniq nemzedékének nevezzük őket” mondja Jochen Sengpiehl, a Hyundai Europe marketingért felelős elnökhelyettese. „Mint ők, mi is hiszünk a technológiában, ezért is hoztuk létre azt az autót, amely egyenlőre a világon egyedülállóan, három különféle elektromos hajtási megoldást kínál. Úgy hisszük, ár-érték arányban messze ez a legjobb megoldás az öko-autók piacán Európában, a legjobb jótállással, a leghosszabb vezetési távolsággal, és teljes felszereltséggel is igen versenyképes áron – miközben nem alkudtunk meg sem a nagyszerű formában, sem a vezetési élményben, sem a mobil kapcsolódás jellemzők terén. Ez aztán tényleg az e-mobilitást méltóan képviselő autó.”


A Hyundai Motor a jelen kínálatán túl az FE Fuel Cell Concept által bepillantást engedett a márka közeljövőjébe is. Az üzemanyagcellás járműtechnológia következő lépcsőfokát előrevetítő tanulmányautó áramvonalas és letisztult formáját a természet és a víz ihlette. A formavilág egyértelműen a funkcionalitást állítja középpontba, miközben a stílusos hátsó légterelő és légbeömlő nyílások az aerodinamikai hatékonyságot növelik.


A „Future Eco” azaz jövőbeli gazdaságosság kezdőbetűiből kapott elnevezésével az új tanulmány már a Hyundai negyedik generációs üzemanyagcellás technológiáját hordozza. A jelentősen továbbfejlesztett technológiának köszönhetően az FE Concept 20 százalékkal könnyebb és 10 százalékkal hatékonyabb, mint a most kapható ix35 Fuel Cell.  A korábbinál 30 százalékkal nagyobb üzemanyagcella energiasűrűség hatására az új modell hatótávolsága eléri a 800 kilométert.


„A Hyundai elkötelezett az innovatív, üzemanyag-hatékony járművek gyártása terén, továbbá célja, hogy vezetővé váljon a fenntartható közlekedésben.” – mondta Woong Chul Yang, a Hyundai Motor elnökhelyettese. „Az üzemanyagcellás új koncepció modellünk egy fontos termék a fejlődésünk során és közelebb visz minket a „Hidrogén-energia alapú Társadalom” jövőképhez, mely tiszta közlekedést és élménytelibb életet jelent a fogyasztóink számára. , a hidrogén üzemanyagcellás technológiában betöltött vezető szerepe segítségével.”


A most bemutatott FE Fuel Cell Concept alapján jövőre, a Dél-Koreában megrendezésre kerülő téli olimpia idején mutatkozik be a Hyundai üzemanyagcellás technológiájának legújabb szériamodellje, amely természetesen megkapja majd a vállalat legmodernebb kényelmi és biztonsági felszereléseit is.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését