Már kapható a Hyundai Celesta Kínában
A Hyundai Motor bejelentette, hogy Kínában megkezdték az Elantra legújabb változatának forgalmazását, amelyet elsősorban a városi életet élő fiatal családok részére fejlesztetek ki.
A Hyundai Motor kínai leányvállalata, a Beijing Hyundai Motor a tavalyi premiert követően most bevezette a kínai autópiacra legújabb Celesta névre keresztelt modelljét. A Hyundai közleménye szerint az új Celesta bemutatójára egyszerre öt kínai nagyvárosban, Kantonban, Csengduban, Hangcsouban, Hszianban és Csengcsouban került sor.
Az új Celesta ára felszereltségtől függően 79 900 és 115 900 jüan (kb. 3,3 és 4,8 mFt) között mozog, amellyel az új típus a Hyundai kínai olcsó limuzinpalettájának legdrágább modelljévé lépett elő. És habár a most bevezetett modell stílusos, krómozott hűtőmaszkjával és modern vonalaival vadonatújnak tűnik, de ez azonban nem teljesen így van.
A Celesta alapvetően a Hyundai Elantra Yuedong ráncfelvarrott és felfrissített változata, amely még a Hyundai Elantra negyedik generációjának kínai folytatásának tekinthető. A negyedik generációs Elantrát eredetileg 2006 és 2010 között gyártották Dél-Koreában, a kínai leányvállalat azonban a mai napig gyártja ezt a modellt is. A közlemény szerint a Hyundai 2004 óta már 3,79 millió darab Elantrát értékesített Kínában.
A Celesta újonnan tervezett karosszériája a márkaidentitáshoz igazodó, kaszkád hűtőmaszkjával, formás lámpatesteivel és rejtett kipufogóval ellátott, átformált hátsó kialakításával egészen modernnek tűnik, mindössze a krómozott külső kilincsek tűnnek túlzásnak. Belül teljesen új a műszerfal, amely a középkonzol felső részén található, onnan kiemelkedő érintőképernyőjével és műszeregységével szintén próbál illeszkedni a Hyundai mostani irányzatához.
A Beijing Hyundai Motor választéka pedig felér egy időutazással, mivel 2003 óta egyetlen modelljüket sem nyugdíjazták még. Még mindig gyártásban van az a harmadik generációs Elantra,, amellyel megindult a Hyundai kínai karrierje, amely mellett készül az Elantra negyedik, ötödik és hatodik nemzedéke, a negyedik és ötödik generációs Sonata, de még az első generációs Santa Féből is lehet vadonatújat venni Kínában.
Koreai források szerint a Celesta bemutatásával az Elantra Yuedong gyártását befejezik, kínai lapértesülések (és más koreai források) szerint viszont a Yuedong is a paletta része marad sőt, egy új, olcsó elektromos változatot is készítenek belőle. A Celesta megörökölte a Yuedong ősi 1,6-os, 122 lóerős benzinmotorját is, amelyhez ötfokozatú manuális, illetve négyfokozatú hagyományos automata választható.
"Az új Hyundai Celesta olyan családi limuzin, amelyet kifejezetten a kínai igényeknek megfelelően a kategória legtágasabb belső terével és méltányos áron kínálunk" - mondta a Hyundai egyik képviselője."Az új modellel a fiatal családokra koncentráltunk."
A Hyundai az elmúlt néhány hétben több, mint 200 újságírót hívott meg az új Hyundai Celesta tesztvezetésére, amelyet a gyártó szerint kifejezetten Kína középnyugati részének útviszonyaihoz igazítottak és az egyik legalacsonyabb fogyasztású modell saját kategóriájában.
Forrás: yonhapnews.co.kr, carnewschina.com