Politikai játszma áldozatává vált a Hyundai
A kínai kormányzat nem hagyta jóvá a Hyundai akkumulátor-beszállítójának engedélyezését, amely mögött jóval több húzódik meg, mint
szakmai nézetkülönbségek.
Az autógyártás jóval bonyolultabb egy szerelőszalag felállításánál
és ott alkatrészek összeszerelésénél. Szerepet játszik benne a
devizakereskedelem kifinomult megértése és a politikai szemlélet is. A Hyundai
most ez utóbbiból kapott egy hatalmas leckét az elektromos modellek kínai
gyártásával kapcsolatban, mivel a kínai kormányzat igen agresszívan tolja az
előtérbe ezekkel foglalkozó hazai beszállítóit.
Kína jelentős mértékben megadóztatja az importból származó
gépkocsikat, amivel a legtöbb autógyártót arra kényszeríti, hogy helyben gyártsa
termékeit. Ám ez nem ennyire egyszerű. Kína nem engedélyezi csak úgy, hogy egy
külföldi vállalat megvesse lábát a helyi piacon, kötelezően választania kell
egy helyi vállalatot is maga mellé.
A Hyundai a BAIC csoportból a Beijing Auto Groupot
választotta kínai partneréül, amely okos választás volt, mivel a kínai vállalat
állami kézben van. Ezzel nem lettek egyszerűbbek az üzleti ügyek, ráadásul
mostanában a Hyundai kínai eladásai sem olyan fényesek, mint korábban, ezért a
vállalat a helyi piac számára kifejlesztette az Elantra és a Sonata konnektoros
hibrid változatait.
A Hyundai mindkét modelljéhez nagy reményeket fűz,
amelyekkel szeretnék újra fellendíteni kínai eladásaikat. A Hyundai pénzügyi
vezetője nemrég azt nyilatkozta, hogy az Elantra Yuedong EV változatával újra
piacvezetői szerepre törnek. A Hyundai az újabb áttöréshez a szintén koreai LG
Chem vállalatot választotta beszállító partneréül, amelytől az új elektromos
modellek akkumulátorait szeretné beszerezni. Ám a kínai hatóságok most hirtelen
úgy döntöttek, az LG Chem akkui nem felelnek meg a kínai szabványoknak, ahogyan
a Samsung SDI vállalatéi sem. Egyben utaltak arra is, hogy amennyiben a Hyundai egy kínai beszállító termékei mellett döntene, akkor azt engedélyeznék.
Így a Hyundainak nem maradt más választása, minthogy azzal a kínai Contemporary Amperex akkugyártó vállalattal kellett megállapodnia, amely néhány év alatt a semmiből Kína leggyorsabban növekvő elektromos autóalkatrész-gyártó vállalatává nőtte ki magát. A cég már európai leányvállalatokat is alapított Franciaországban, Németországban és Svédországban és tervei szerint a közeljövőben akkumulátorgyártó üzemet szeretne létesíteni Európában és állítólag már megállapodtak a BMW-vel is.
Így a Hyundainak nem maradt más választása, minthogy azzal a kínai Contemporary Amperex akkugyártó vállalattal kellett megállapodnia, amely néhány év alatt a semmiből Kína leggyorsabban növekvő elektromos autóalkatrész-gyártó vállalatává nőtte ki magát. A cég már európai leányvállalatokat is alapított Franciaországban, Németországban és Svédországban és tervei szerint a közeljövőben akkumulátorgyártó üzemet szeretne létesíteni Európában és állítólag már megállapodtak a BMW-vel is.
Az Elantra Yuedong EV modellt így a Contemporary Amperex
akkumulátoraival még idén tervezik gyártani a Beijing Hyundainál. A Sonata PHEV
modell gyártását is szerették volna még idén megkezdeni, de a ezt 2018-ra
kellett halasztani, mivel a kínai cég akkumulátorai nem illeszkednek a Hyundai
padlólemezéhez, ezért azt előtte át kell alakítani.
Mindez azért történhetett meg, mert Kínában előirányozták,
hogy az új autók 8 százaléka „új energiájú modellnek” kell lennie. Ha a Hyundai
nem működik együtt és nem hoz elektromos modellek gyártását Kínába, akkor
egyszerűen betiltják a helyi működésüket. Ám ez csak a történet egyik része.
Tavaly az Egyesült Államok úgy határozott, hogy Dél-Koreába telepíti új
rakétavédelmi rendszerét, amely segítségével Dél-Koreát megvédhetik az
esetlegesen Kínából indított rakétákkal szemben. A döntés után nem sokkal pedig
a kínai kormányzat szerint az LG Chem és a Samsung SDI már nem felel meg a
kínai elvárásoknak. A kínai kormány emellett csökkentette a Dél-Koreából érkező
turisták létszámkeretét és leállította a kínai Senjangban Koreával közösen
épülő kereskedelmi központ munkálatait is.
Forrás: cleantechnica.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!